Sboham, baby - Dennis Lehane

Sboham, baby - Dennis Lehane

Anotace: Chcete-li opravdu skvěle napsaný detektivní thriller, pak je toto ta správná volba.

Sbírka: Recenze knih

Tato kniha je v pořadí čtvrtou z minisérie kriminálních příběhů dvojice detektivů Patricka Kenzieho a jeho kolegyně Angely Gennarové. Avšak pro plnohodnotný zážitek není třeba znát předchozí díly. Kniha stojí jako samostatný celek.

Tato kniha, jakožto i další knihy Dennisa Lehaneho (např. Tajemná řeka) by mohla sloužit jako učebnice pro detektivní thrillery.

Jak název napovídá, detektivové pátrají po zmizelé čtyřleté holčičce. Příběh je naprosto strhující. Jakmile se jednou začtete, nemůžete knihu zavřít. Děj je mnohdy až drasticky realistický. Mnohdy téměř nechutný. Ale právě autorova syrovost dodává příběhu na síle. Nedoporučoval bych přecitlivělým maminkám, které by mohly mít tendenci zasazovat si do příběhu vlastního potomka. To by mohlo navodit nepříjemný pocit úzkosti. Ale jinak je kniha skvěle napsaná. Ani chvíli se čtenář nenudí. Fanoušci detektivních thrillerů s náběhem k mysterióznosti by tuto knihu rozhodně neměli přehlédnout. Samotný konec knihy je za mě osobně bezkonkurenčně nejlepší v sekci naprosto "no happy happyendů" a v nejednom čtenáři zanechá dojem typu: "No to snad ne!?" Což je vždy znakem skvěle odvedené práce.

Kniha byla též zfilmována (v originále Gone, baby, gone) a v hlavních rolích se objevily velikáni hollywoodského plátna jako Morgan Freeman a Ed Harris. Postavy detektivů ztvárnili Casey Affleck a Michelle Monaghan. I přes jejich největší snahu však film ani z poloviny nedosahuje kvality a napínavosti knihy. Já rozhodně doporučuji knihu.

***

Další recenze a ostatní také na:
https://mirosparkus.webnode.cz/

 

Autor Miro Sparkus, 13.04.2020
Přečteno 381x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí