Recenze na Inheritance - Christopher Paolini

Recenze na Inheritance - Christopher Paolini

Anotace: Po téměř osmi letech od prvního vydání Odkazu dračích jezdců od Ch. Paoliniho tu máme konečně poslední díl tetralogie – Inheritance, na který všichni jeho dychtiví čtenáři již netrpělivě čekali. A co se o něm dá vlastně říct?

Hlavní dějová linie se týká dobývání větších měst a svrhnutí krutého vládce Galbatorixe, bývalého dračího jezdce s neobyčejně silnou mocí. Ač se zdají neustále bitvy trochu monotónní, děj příjemně plyne.V tomto díle můžeme pozorvat větší rozvíjení postavy Eragonova bratrance Rorana Kladivo, který se účastní všech důležitých bitev a sehrává v nich klíčovou roli co by stratég a rozený vůdce. Čím víc se však vardenské vojsko blíží k městu obývané Galbatorixem, tím se zároveň stává situace ohledně svrhnutí krále bezvýchodnější a na čtenáře tak doléhá pocit tísně, kterou sdílí se všemi hrdiny knihy.
Paolini tak dokonale projevil svoje tvůrčí myšlení při řešení různých zápletek a bezvýchodných situací. Odkrývá některá tajemství z dřívějších knih a čtenář je tak v neustálém úžasu, hlavně co se týče Eragonova nevlastního bratra Murtagha a způsobu přemožení Galbatorixe.
Závěr knihy je trochu utopický. Je nastolena dokonalá vláda, kde všihni budou žít v míru a vzájemném pomáhání. Ač se tedy zdá, že příběh dosáhl happyendu, konec má smutný nádech, což se může zdát jako mnohem zajímavější zakončení knihy než jen všemi očekávané štěstí a všudypřítomná láska.
Při četbě posledního dílu je velmi patrné autorovo dospění, jenž se nejvíce projevuje na charakteru hlavní postavy a celkové rozvinutosti děje. Čtenář tak sám chápe, jak dlouhá doba uběhla od nejprve až dětské beletrie, ke kvalitnímu produktu fantasy. Jsou zde patrné i úvahové prvky s hlubšími myšlenkami, které knize dodávají nový svěží nádeh, postrádán ostatními díly tetralogie.
Autor se detailněji věnuje popisům míst, ve kterých se děj odehrává. Setkáváme se také s řadou odboček a různých zápletek, které přidávají ději dramatičnosti. Místy můžeme najít nepatrný náznak inspirace např. z Pána prstenů od J. R. R. Tolkiena.
I kvůli tomu, jak kniha dopadla doufám, že se autor k tématu Alagaësie zas jednou vrátí, zvláště proto, že by byla škoda odvrátit se od tak dokonale propracovaného díla.
Dle mého názoru je kniha velice zdařilá, dokáže na čtenáře citově zapůsobit a dává čtenáři prostor blíže poznat charakter postav. Zároveň ponechává neodkryta některá tajemství, které dílu dodávají na záhadnosti.
Děkuji za možnost přečtení a poskytnutí knihy a všem dalším čtenářům přeji: „Sé onr sverdar sitja hvass!“

Údaje o knize
autor: Christopher Paolini
název: Inheritance (čtvrtý díl)
nakladatelství: Fragment
počet stran: 672
Rok vydání: 2012
Autor Mitote, 26.03.2012
Přečteno 1192x
Tipy 1
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

díky za recenzi, už se na knížku těším :O)

26.03.2012 22:38:08 | nepřihlášený komentátor

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí