Pravda nebo lež - Colleen Hoover

Pravda nebo lež - Colleen Hoover

Anotace: Tak po delší době zas konečně dočtená kniha. Hloupé je, že když už číst začnu, mám dočteno za dva dny, ale než se k tomu dostanu. No co už. Každopádně tato kniha stála za to.

Sbírka: Recenze knih

Thriller „Pravda nebo lež“ (v originále Verity) je prvním pokusem této autorky o příběh tohoto typu. Běžně píše romány pro ženy, ve kterých je poměrně dost erotiky a tento styl se přenesl i do tohoto příběhu. Ovšem ne nijak rušivě, ačkoliv na mě (čistě subjektivně) tam popisu erotických scén bylo až moc a hlavně se hodně podobaly. Ale to je tak vše, co bych knize dokázal vytknout.

Příběh se nese v podstatě v poklidném tempu, ale přitom je strhující. Z klidu vás vždy vytrhne hororový prvek a vy tak musíte číst dál, protože zavřít knihu prostě nejde a to je vždy známka dobré práce. On už jen samotný začátek knihy, kdy je hlavní hrdinka přímým svědkem brutální nehody při které automobil zabije na přechodu chodce čtenáře vtáhne a překvapí. Mě tedy ano.

Po celou dobu čtení jsem si kladl otázku, proč je český název knihy právě Pravda nebo lež? Když v originále je Verity, což je jméno postavy kolem které se celý příběh de facto odehrává. Název knihy napovídá čtenáři, že ne vše, co se nějak jeví, musí být skutečnost, ale co tedy vlastně pravda je a co ne? Na začátku knihy jsem zastával názor, že název je zvolen špatně, jelikož dává čtenáři určitou nápovědu, ale po přečtení celého příběhu bych naopak řekl, že je název zvolen skvěle. Máte přečtenou celou knihu, už si myslíte, že víte. Už se ve vás probudil „aha efekt“, tak takhle to tedy bylo. Já si to myslel(a). A na konci všechny vaše domněnky rozmetá posledních pár stránek dopisu, který vše postaví na hlavu. A teď si vyberte, jak to tedy vlastně bylo? Kde je pravda? A začnete se probírat celým příběhem nazpět a stejně si nebudete jisti. Tahle kniha nutí čtenáře k tomu, aby si ji přečetl ihned podruhé, ale ani pak si nemůžete být zcela jistí. Jde o to, čemu chcete věřit vy.

Za mě osobně je to skvěle napsaná kniha, kterou přečtete jedním dechem. A takové já mám rád.

***

Další recenze a ostatní také na: