La Loba - Alan Russell

La Loba - Alan Russell

Tuto knihu jsem měl na svém seznamu už pěkně dlouho. Měl jsem na ni sice pozitivní doporučení, ale celkem mě odrazoval na první dojem nic neříkající název a také, pro mě, nezajímavá obálka. I když kniha vyšla v roce 2015, vidím na ní, že „nové“ knihy se drží jiné marketingové propagace, a tak nějak je na nich více znát, že si uvědomují základní marketingové pravidlo: „obal prodává“, což tato kniha tak úplně nesplňuje. Ale ihned po otevření a přečtení pár stran jsem si uvědomil, že člověk by skutečně neměl soudit podle obalu.

Teď tedy k obsahu knihy. Nejprve ke stylu psaní. Na první prolistování (což je už můj zvyk) jsem si všiml, že jednotlivé kapitoly jsou různých délek, což u nynějších knih nebývá zvykem. Ty jdou spíše cestou kratších kapitol. Nejprve jsem se obával, aby se děj příliš netáhl, ale tak to vůbec není. I delší kapitoly jsou rozděleny na jednotlivé sekce, takže můžete kdykoli čtení přerušit a zas se k němu pohodlně vrátit.

A co se samotného příběhu týče? Děj je napínavý a překvapivě strhující. Autor čtenáře zavádí do Aljašské divočiny, kterou bravurním popisem přibližuje. Hlavní hrdinka je unesena zcela asociálním, ale chytrým, šílencem, který ji vězní v příšerných podmínkách. A díky, místy až syrovému popisu, který je ale zároveň nenásilný a stále v mezích určité kulturnosti, nutí čtenáře číst dál. Až má člověk o hlavní hrdinku strach a to já považuji vždy za dobrou práci autora.

Samotný konec knihy mě dost překvapil. Musím říct, že několik posledních desítek stran jsem přemýšlel, co tím chce autor říct? Proč se odehrává, co se odehrává (nechci spoilerovat)? Ale v úplném závěru knihy čtenář pochopí. Ve mně osobně nechal konec rozporuplné pocity. I napsání této recenze jsem odložil o dva dny, abych ho vstřebal. Ale i to vnímám ve výsledku jako pozitivum. Jelikož knihu, co ve mně nezanechá žádný dojem, nepovažuji za dobrou.

Ale to není tento případ. Knihu mohu jen doporučit. Žádný, ani vzdáleně podobný příběh jsem doposud nečetl.

***

Další recenze a ostatní také na:
https://mirosparkus.webnode.cz/

 

Autor Miro Sparkus, 31.10.2022
Přečteno 145x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí