Toradora! - Japonská Light Novel

Toradora! - Japonská Light Novel

Anotace: Toradora! aneb Tiger versus Dragon je sladká japonská romantická Light Novel* ze školního prostředí. Po jejím přečtením jsem se rozhodl doporučit tento příběh. Pokud byste si ho chtěli přečíst sami, pošlete mi vzkaz, myslím, že hodit odkaz do díla nesmím.

* - Light Novel je japonský žánr. Jedná se o knihy se zhruba deseti ilustracemi na knihu(ilustrace jsou kresleny stylem jakým je kreslena manga - postavy však samozřejmě nemají "bubliny" z úst, neboť příběh se odehrává v textu, jejich účel je tedy zcela stejný jako u obrázků v našich knihách), příběh je obvykle tvořen větším množstvím knih formátu A6(V tomto případě deset).

Varování: I přes pro neznalé matoucí název se v příběhu nevyskytuje nadpřirozeno ani bojová umění.

Autor: Yuyuko Takemiya

Zápletka:

Ryuuji Takasu nemá lehký život. Čímpak to? Jeho matku před osmnácti lety "zbouchl" jakýsi delikvent, s nímž chodila, načež ji opustil, a její rodina chtěla aby se ho zbavila, ona se však rozhodla je neposlechnout a utekla s ním. Nyní sice Ryuuji chodí na střední školu do druhého ročníku (Pozor v japonsku má střední škola jen tři ročníky), ale matka mu nedovolí pracovat. Ryuuji je milý poslušný hoch, dobrý kuchař(narozdíl od své matky), extrémně čistotný a šetrný... přesto se ho mnoho lidí straní. Ptáte se proč? Smůla tomu chtěla, že po svém otci zdědil výraz ve tváři, i "auru", tedy způsob jak ho lidé vnímají - kvůli tomu ho mnoho lidí má za delikventa. Ne tak jeho nejlepší kamarád, viceprezident studentské rady, Maoru Kitamura, který ví o tom, jaký Ryuuji ve skutečnosti je.

Naproti tomu Taiga Aisaka, přezdívaná "Palmtop Tiger" (asi nejblíže přeložitelné jako "tygr do dlaně") je menšího vzrůstu a roztomilá, nicméně její povaha je hodně agresivní. Pochází z extrémně bohaté rodiny, avšak se svými rozvedenými rodiči neudržuje dobré vztahy, žije sama a rodiče jí posílají peníze. Náš hlavní hrdina je zamilovaný do její nejlepší kamarádky, Minori Kushieda. A tak když jednou po vyučování přistihne Taigu jak vkládá psaní do jeho tašky, o níž se, jak se během rozhovoru ukáže, mylně domnívala, že patří Kitamurovi, po kruté scéně, při níž hlavní hrdina skoro zemře(přeháním, ale ne o mnoho), jí poví toto své tajemství a oba uzavřou dohodu - pokusí se pomoci jeden druhému k dosažení lásky. Alespoň tak zní teorie, praxe však ukáže, že to není tak snadné, jak to vypadá, protože naši hlavní hrdinové nemají předchozí zkušenosti s láskou a jsou... co se vyznání lásky týče, zbabělci. Do příběhu vstupují další postavy a školní akce, vše se více zamotává.

Shrnutí: Krásný, avšak velmi dlouhý (odhadem okolo 1 000-2 000 A5) romantický příběh, dostupný kompletně v angličtině, jehož přečtení rozhodně nebudete litovat. Postavy působí živě a získají si vaši sympatii, ačkoli se nedá říci, že by příběh byl zcela realistický - je z něj cítit silný optimismus vůči humanitě. Příběh má své mouchy, ale rozhodně nenudí. Nárůst romantiky před závěrem vede k drobnému sklamání v závěru, který je bohužel slabší - autor zde ničí krásně vytvořenou romantiku vkládáním vlastní víry v správnost "smíření se s rodinou", a ačkoliv se dočkáme happy endingu, přijde nám, vzhledem k připravené atmostféře, nepatřičný. Přes tyto nedostatky se jedná o dílo, jež doporučím, protože se nejedná o nedostatky vážného charakteru. Toradora! není dílem, které by zbořilo svět, není dílem, které by přineslo velké poznání, avšak je to solidní Light Novel, která zahřeje u srdce a člověka rozhodně neotráví, i když lidem s nedostačujícím stupněm angličtiny rozhodně novelu nemohu doporučit, i já jsem měl v jistých momentech problémy(které mi však požitek ze čtení nezkazili), překlad navíc není profesionální a občas se v něm vyskytují chyby gramatické (your x you're). Lidé, kteří mají ve svou angličtinu důvěru (maturoval jsem z nižší úrovně za 1, a sebe považuji za optimálního čtenáře) mohou využít toto dílo k zabití zhruba dvaceti hodin času, které rozhodně nelze nazvat promarněnými.

Hodnocení:

Příběh: 75%

Originalita: 70%

Zábava: 80%

Celkové hodnocení: 75%

Další(/Vedlejší) informace - Příběh má dokončenou anime, kterou jsem neviděl, hádám však, že podobně jako v jiných případech transformací Light Novel do anime došlo ke kompresi příběhu, pročež doporučím si příběh přečíst. Ze zkušenosti vím, že po shlédnutí anime je čtení Light Novel, nimiž byla anime inspirována velice obtížné - protože člověk již zná příběh a nevychutnává si popis místností a lidí ani toho, jak se tváří. Příběh je rovněž přetvářen do mangy - ta však zatím dosahuje sotva do jedné třetiny příběhu.

Na závěr zopakuji - pro zájemce - pro získání odkazu na anglickou verzi mi pošlete vzkaz, budu se pokoušet odpovědět co nejdříve. Rovněž se pokusím zeptat správy, zda je možné sem odkaz vložit. Děkuji.

Autor Trystan ap Tallwch, 19.07.2012
Přečteno 1000x