Scott Derrickson - SINISTER (horror film)

Scott Derrickson - SINISTER (horror film)

Anotace: Horor od producenta PARANORMAL ACTIVITY a režiséra V MOCI ĎÁBLA s Ethanem Hawkem v hlavní roli!

Každému z nás se občas zdají ty nejděsivější noční můry. Ethan Hawke však nečekal, že by se ty jeho mohly stát skutečností.

Poslední dobou se točí horory s vysokým rozpočtem, ale minimálním ziskem. Otřepaná témata, kdy maskované monstrum běsní po domě a vraždí mládež, to už není ono. Ještě horší jsou duchařské kousky, ve kterých vám z ničeho nic přistane v hlavě sekáček na maso. Filmaři často sází na styl found-footage, který má snímku dodat na autenticitě, ale tím to většinou ještě zhorší. Hollywood se také vyžívá v názvech filmu, ale hlavně je pro ně důležité „cliché“ motto – natočeno podle skutečné události, v domnění nás víc zastrašit. Největší americká lež -nevěřte tomu! Scott Derrickson vsadil na „mytickou postavu“, když natáčel Sinistra. A udělal dobře.

Děj je relativně čistý, jasný. Někdejší úspěšný spisovatel Ellison Oswalt (již zmíněný Ethan Hawke) píše knihy o skutečných zločinech a vraždách a vždy se nastěhuje poblíž místa činu. Tentokrát to přepískne. Zabydlí se přímo v osudném domě. Jeho život se ovšem změní, když na půdě najde krabici s osmimilimetrovými páskami, na kterých je natočeno největší zlo.

Ano, Derrickson se s tím nepáral. U nás není tento režisér moc známý, ale určitě vám utkvělo v paměti V moci ďábla (2005), kdy Emily Rose posedne sám ďábel a opakuje se nám tak trochu Exorcista. To byl dle mého dost povedený kousek. Když se zaměříme na Sinistra, scénář je ponurý, opravdu nic obvyklého. Dokonce sám Hawke přiznal, že když ho četl, párkrát s ním praštil o zeď, jak se mu zdál děsivý. Proto napoprvé roli odmítl. Nasvědčuje tomu už úvodní scéna s oběšenými dětmi na stromě. Scénář je opravdu vytříbený. Není to jako obvykle, kdy víte předem, co se stane. Tady máte pusu dokořán neustále. Ústředními scénami jsou pasáže s páskami, kdy je Ellison sleduje ve své pracovně. Nevídaná práce s kamerou.

Další věcí je hudba. Řekla bych, poklad tohoto snímku. U hororu je hudba obzvlášť důležitá, jenže většinou to filmaři „zabijou.“ S takovouto jsem se ještě nesetkala. Když sledujete scény s abnormálně poutavou a zvrácenou hudbou, nahání vám strach. To je rozhodně dominantou Sinistra.

A co byl horor bez lekavých scén? Nic! No, film přímo překypuje dech beroucími, špičkově natočenými lekačkami. Ovšem, našly by se příklady, kdy si říkáme: proč si ten Ethan nerozsvítí, chodí po tmě po baráku, kdo tohle dělá? Typická Amerika. Ale to je v tomto případě vedlejší.

Co se týče hereckého obsazení, za zmínku stojí pouze Ethan Hawke. Je zajímavé, že i když ve filmu vystupuje hodně postav, postava Ellisona je prakticky pořád sama. Jakoby to byl příběh o jedné postavě. Ethana bych rozhodně nečekala. Myslím, že netypický herec pro horory také filmu pomohl.

Konec je zvrácený stejně jako celý snímek. Upřímně, seděla jsem v kině na sedačce a nedošla si ani na záchod během dvou hodin. Určitě považuju Sinistra za nejlepší horor za posledních deset let. A to je co říct.
Autor Peyka, 03.01.2014
Přečteno 567x
Tipy 2
Poslední tipující: Amonasr
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Horory mě sice nelákají, ale zaujalo mě (když to trošku přeženu), že se tu také objevila recenze od někoho jiného, než ode mne ;-), proto jsem si ji se zájmem přečetl. A musím uznat, že je napsána skvěle - čtivě, poutavě a působí i zasvěceně. Blahopřeju! :-)

16.01.2014 16:31:12 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí