Oliver Stone - DIVOŠI

Oliver Stone - DIVOŠI

Anotace: Od režiséra 'Alexander Veliký' nebo 'Wall Street." Film o lásce, násilí, drogách a uvědomění si, jestli život, který vedete, stojí za to...

Brutální snímek o dvou nerozlučných kamarádech, které nemůže rozdělit ani láska ke stejné ženě. Spíš naopak. Divocí jsou na to dost.

„To, že vám vyprávím tento příběh, neznamená, že na konci budu živá.“ Takto nám začíná podívaná plná nejen násilných scén a sexu, ale také spoustou marihuany. Příběh vypráví jedna z hlavních postav Ophelia, zvaná „O“ (Blake Lively), která se zapletla se dvěma osudovými muži (Aaron Johnson a Taylor Kirsch). Tito chlápci nejsou jen tak ledajací lamači srdcí, jsou totiž drogovými dealery Kalifornie. Jedna nepříliš promyšlená dohoda s mexickým kartelem je připraví nejen o spoustu peněz, ale také o jejich životní lásku. Toť vše k obsahu. Dějová linie jasná, že? Právě o to jde.

Snímku, natočeného podle stejnojmenné knihy Dona Winslowa (jedna z nejprodávanějších v USA za poslední desetiletí), se ujal režisér Oliver Stone. Ano, a když se řekne jeho jméno, všichni povykují a říkají: hm. Aniž by viděli film. Kdo by tomuto legendárnímu tvůrci řekl ne? A proto zde máme hned několik hollywoodských hvězd. Naše filmová esa ztvárnila sice vedlejší role, ale rozhodně by neměla být opomíjena. Tak třeba drogovou královnu a její pravou ruku si zahráli krásná Salma Hayek a drsňák Benicio Del Toro. Role zkorumpovaného agenta FBI padla na Johna Travoltu.

O co obdivuhodnější je fakt, že Stone, ač to nemá ve zvyku, dal přednost mladým hercům, obsazených do hlavních rolí. Již zmíněná Blake Lively se ve snímku moc nevyskytuje, zato jako by byla pořád přítomna. Její hlas provází celý film. Škoda, protože ta monotónnost je fakt nuda! Osobně jsem byla z její role zklamaná. Slavná Gossip Girl je bohužel zaškatulkovaná – filmová lehká děva. O tom se můžeme utvrdit i v Městě (režie: Ben Affleck). Pánové Johnson a Kirsch nejsou u nás příliš známí, ale jedno je jisté. Z hezounka Aarona se nám vyklubal sičák. Jim patří potlesk.

Film se zprvu tváří jako nabušený akčňák s hlavním tématem sex, drogy a rock&roll. Pravda je ovšem taková, že láska hory (v tomto případě hranice státu) přenáší. Za vším hledej ženu, jak se říká. Akčních scén je ale požehnaně, střihači si naložili pěknou kupu práce. Ještě bych zmínila maskéry, protože určitě se mnou budete souhlasit v jednom – doby Jasona Voorheese (Friday the 13th) a Vřískotu jsou pryč. Nepotřebujeme žádné obnovy.

Když se zaměříme na režisérovu předchozí tvorbu, Divoši nám k němu moc nesedí. Snímek má nejblíže asi k tarantinovkým Takovým normálním zabijákům (1994), ale stejně je to spíš jen odvar – odvárek. Stoneovy perly jako Wall Street, World Trade Center, nebo můj oblíbený, výpravný Alexander Veliký, jsou úplně z jiného soudku. Na druhou stranu ho chápu. Tento sympatický šedesátník nás chtěl překvapit neosychajícím humorem a přílivem mládí. Film není špatný, sice téma jaksi často užívané, ale rozhodně nenudí. Divoši jsou cool a plní energie a na konci se budete smát, že jste uvěřili celé té vážnosti. Hold, nesmíte si zahrávat s drogovými bossy.
Autor Peyka, 23.01.2014
Přečteno 722x
Tipy 1