The Judge (Soudce) 2014 - recenze

The Judge (Soudce) 2014 - recenze

Anotace: Rodinné drama ze soudního prostředí je prezentováno jako velkofilm, ale zatímco Downey a Duvall excelují, ostatní jsou pomalu, ale jistě stahováni ke dnu.

A je tu další americký film, který stojí za pozornost. Melodrama spojené s krimi jsme tu nějaký ten pátek neměli. Ale pozor! Soudce je opravdu jen pro nejmlsnější jazýčky.

Prvotřídní sebestředný advokát Hank Palmer (Robert Downey Jr.) odjíždí do svého rodného města na matčin pohřeb. Zde se potkává nejen se svými bratry, starou láskou, ale i s otcem (Robert Duvall), místním soudcem, který ho dávno odepsal. Ale když je soudce obviněn z vraždy, začnou se obnovovat rodinná pouta.

Režisér a producent David Dobkin vsadil na silné herecké obsazení. Tvůrce průměrných komedií jako Nesvatbovi (2005) nebo V cizí kůži (2011) tentokrát zabruslil do zcela jiného žánru a věděl, že k tomu bude potřebovat tažné koně. Navzdory tomu, že se jedná o drama, najdeme i vtipné scény. Downey coby v roli advokáta opravdu vyniká. Konečně opustil Marvel studios a od Iron Mana či Sherlocka Holmese se dostal do vážnější herecké polohy, a spolu s Robertem Duvallem tvoří harmonickou dvojici, což se vidí jen málokdy. Chemie mezi nimi funguje a mohou se řadit vedle legendárních Butche Cassidyho a Sundance Kida.

Osobně bych film rozdělila na tři části. V první části sledujeme normální běžný den v životě rodiny Palmerových - pohřeb, večer u piva, klasické rodinné hádky, oprava auta. Druhou částí začíná samotný soudní proces otce, tajícího těžkou nemoc, kterému nikdo neřekne jinak než Soudce. No a třetí část je taková ta výplň místa, o kterou se převážně stará Vera Farmiga v roli bývalé přítelkyně Downyho. Tato část obvykle slouží k odlehčení atmosféry, jenže tady ani není co odlehčovat. Film se nese přes dvě hodiny ve stejném tempu. Ve srovnání s jinými právnickými filmy jako Prvotní strach (1996) a v něm zrození herce Edwarda Nortona, nebo Ďáblův advokát (1997), který přímo překypuje charizmatem Al Pacina, nemá tento snímek prakticky nic moc navrch.

Konečný rozsudek a závěrečná scéna film totálně posunula do nereálné dimenze kinematografie. Tím si to filmaři trošku pokazili. Ani typický americký sentiment a tlachání o minulosti nedodá na kvalitě. Je to nudné a ohrané.

Takže můj závěr zní, že Soudce není pro každého. Je to těžko snesitelný snímek jen pro nejodvážnější fanoušky nejen Downyho Jr, který má slibně našlápnuto na Oscara.
Autor Peyka, 28.10.2014
Přečteno 685x
Tipy 3
Poslední tipující: Jort, hanele m.
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

díky - viděla jsem trailer a ten je dobře udělaný, tak jsem si hned zvědavě rozklikla tuhle recenzi a myslím, že to risknu :o)

28.10.2014 10:31:30 | hanele m.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí