Slídil (Nightcrawler) film 2014

Slídil (Nightcrawler) film 2014

Anotace: Zvrácené, podlé, úchylné, těžko stravitelné. Takhle by se dal charakterizovat snímek s Jakem Gyllenhaalem v roli, která by mohla zamávat letošními Oscary.

Neodpustím si citovat časopis The New Yorker, který napsal, že nejděsivější věc v novém filmu Jaka Gyllenhaala je sám Gyllenhaal, a mně nezbývá nic jiného než souhlasit. Slídil je příběh o mladíku Louisi Blumovi, který se snaží prorazit jako novinář, ale stále je jen odmítán, až se rozhodne pracovat na vlastní pěst a nebojí se jít přes mrtvoly.

Prostřednictvím snímku se dostáváme do podsvětí kriminální žurnalistiky v Los Angeles. Tentokrát se na židli režiséra posadil nováček v tomto oboru Dan Gilroy, který je autorem námětů filmů Ocelová pěst (2011) nebo Bournův odkaz (2012). U Slídila svému nápadu i velel a musím říct, že se ho zhostil na jedničku. Obzvlášť na práci s Gyllenhaalem je vidět preciznost.

Jake Gyllenhaal coby čtyřiatřicetiletý rodák z Los Angeles už několikrát dokázal, že do světa filmu patří nejen výběrem pestrých rolí, ale i svým charisma a sexy hlasem. Nicméně, žádná jeho postava není srovnatelná se Slídilem. Ovšem, našli bychom shodné rysy například s Patrickem Batemanem v podání Christiana Bala ve snímku Americké psycho (2000). Stejný spád filmu má akční Drive (2011) s Ryanem Goslingem coby řidičem bez hranic. Tady bych se pozastavila, protože Goslingova postava má opravdu se Slídilem hodně společného. Rozdíl je v tom, že Gyllenhaal dodal své postavě i vnější hnusotu. Celá jeho vizáž je úchylná – ulízané vlasy, vylézající lícní kosti, vyzáblý obličej a z něho vyčnívající dvě obrovské modré oči. Není pochyb, že pro tuto roli musel hodně zhubnout.

Celkově to ale stojí na jednom hereckém výkonu. Pořád čekáme, že přijde pořádná akce, jenže jenom sledujeme chlápka pobíhajícího s kamerou ve snaze urvat nejlepší záběry. Snímek se spíš snaží zdeptat diváka psychicky, což se daří na jedničku. Ačkoliv je Gyllenhaalův herecký koncert přesvědčivý, přesto něco schází a film sklouzává do průměru.

Aby v tom na oko nebyl Gyllenhaal úplně sám, objeví se na plátně i staří hollywoodští veteráni jako Rene Russo nebo Bill Paxton. Russo je shodou okolností režisérova manželka.

Každopádně, snímku jako je Slídil, je pramálo. Není to typický trhák, který se bude zamlouvat každému. Hlavně pokud se chystáte do Los Angeles, nekoukejte na to. Mohli byste si to rozmyslet. Za mě doporučuji.
Autor Peyka, 21.12.2014
Přečteno 765x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí