Foxcatcher (Hon na lišku) film 2014

Foxcatcher (Hon na lišku) film 2014

Anotace: Další zápasnický film o naplněném americkém snu, pohnutých rodinných vztazích a hereckých výkonech na bodu mrazu.

Nepodobá se zdaleka Wrestlerovi (2008), Fighterovi (2010) nebo Warriorovi (2011), tentokrát se setkáváme se snímkem, který vůbec nemusel existovat. Taky se potvrzuje pravidlo, že Američané strašně lpí na svých předcích a na své historii. Foxcatcher je založený na skutečném příběhu wrestlera Marka Schultze (Channing Tatum), který spolu se svým bratrem Davem (Mark Ruffalo) vytvoří vztah s multimilionářem Johnem du Pontem (Steve Carell) a připojí se k jeho týmu Foxcatcher, se kterým se dostane až na olympijské hry v Soulu 1988.

Režisérem tohoto marného snímku je Bennett Miller, autor typicky nedějových filmů „natočených podle skutečné události.“ Životopisný „Capote (2005)“ o americkém autorovi „Snídaně u Tiffanyho“ vynesl Philipovi Seymorovi Hoffmanovi Oscara. Další skutečná postava managera baseballového týmu Ouckland A Billyho Beana a snímek „Moneyball (2011)“ získal dokonce šest nominací, včetně jedné pro Brada Pitta za hlavní roli. A do třetice všeho dobrého, nebo spíš zlého – Foxcatcher se třemi nominacemi v hlavních kategoriích.

Na filmu jsem bohužel nenašla nic moc pozitivního. Děj negraduje, neklesá, jede pořád v jedné rovině, a to diváka absolutně nemůže zaujmout. Scénář je bez emocí. Jen bezduché dialogy na vyplnění času.

Herecké výkony jsou katastrofické. Naprosto nepochopitelné Oscarové nominace. Steve Carell coby jeden z nejlepších amerických všestranných komiků není ve své roli vůbec věrohodný. Jeho falešná maska vypadá opravdu falešně, a na to, jak dlouho se na roli multimilionáře Du Ponta připravoval (hodiny a hodiny sledoval jeho nahrávky), působil křečovitě a uměle. Channing Tatum jako herec to projel na plné čáře. Podle mě nemá v této branži co dělat. Jediný, kdo by stál za zmínku, je Mark Ruffalo, ale bohužel „září“ cca osmnáct minut celého filmu, něco jako Anthony Hopkins v „Mlčení jehňátek (1991),“ jehož role mu vynesla Oscárka. No, uvidíme, jak letos dopadnou Ceny Akademie.

Poslední dobou se filmy s podobnou tématikou točí po kvantech. Možná by filmaři měli brát svoji práci vážněji a pouštět se do projektů s lepší perspektivou. Na Foxcatchera nebudeme rozhodně vzpomínat.
Autor Peyka, 21.01.2015
Přečteno 840x