Birdman (film 2014)

Birdman (film 2014)

Anotace: ...aneb nečekané kouzlo lhostejnosti..Famózně natočené, vtipné, dramatické, unikátní. Skvělý Birdman s Michaelem Keatonem a Edwardem Nortonem pod vedením Alejandra G. Iñarritu.

Do našich kin konečně zavítala perlička mezi filmy. I kdyby nezískal žádného Oscara ze svých devíti nominací, stejně bude patřit mezi lahůdky loňského roku.

Birdman aneb nečekané kouzlo lhostejnosti. Tak zní název zatím posledního snímku mexického režiséra „skládačkových“ příběhů Alejandra G. Iñarritu. Jeho filmy jsou unikátní. Iñarritu je expert na skládačky. Vezměme si například Amores Perros s podtitulem Láska je kurva (2003), kde máme tři navzájem prolínající se dějové linie; nebo Babel (2007), kde jeden čin změní životy několika lidí. Tentokrát se nám ponořil do černé komedie plné skvělých herců a neobyčejného, trošku ulítlého příběhu.

Někdejší slavný herec, známý především ztvárněním superhrdiny Birdmana, Riggan Thompson (Michael Keaton) se snaží znovu prorazit, a to se svou hrou na Broadwayi. Bojuje nejen se svými kolegy, médii, rodinou, ale hlavně sám se sebou a s vnitřním hlasem, který mu našeptává.

Michael Keaton v roli Birdmana vévodí celému filmu. Příhodná je slovní hříčka s Batmana, vezmeme-li v potaz, že Keaton je legendární první Batman, což Iñarritu moc dobře ví. Role Birdmana byla napsaná přesně pro Keatona. Vedle postav jako Beetlejuice (1988), mého oblíbeného sněhuláka „Jacka Frosta“ (1998), nebo právě Batmana se bude Birdman skvěle vyjímat. Keatonovi perfektně sekunduje Ed Norton, který jako striktní nekuřák opustil své zásady a zde ho vidíme s cigaretou. Další jsou herečky Naomi Watts a Emma Stone. Menší roli dostal i Zach Galifianakis, podivín z legendární „Pařby ve Vegas 2009.“

Ve filmu se dostáváme do zákulisí na Broadwayi. Sledujeme i představení na plátně, jsme svědky divadla ve filmu, což se také nestává každý den.

Iñarritu chce, aby jeho filmy působily co nejvíc autenticky, proto ve filmu není skoro střih. Kamera je tak detailní, že bychom viděli každou chybku, kdyby nějaká byla. Jakoby měl každý herec za zády svého kameramana.

Konec filmu se jeví spíš jako pohádka. Trochu bizardní, když si náš hlavní hrdina při posledním představení ustřelí kus nosu. No, zkrátka černá komedie. Birdman má spád, perfektní hudbu, která přidává a ubírá napětí, bezkonkurenční herce zářící v reflektorech jeviště i filmového plátna a mistra režiséra na pravém místě. Co víc si člověk může přát?! Možná jen trošku toho kouzla lhostejnosti.
Autor Peyka, 25.01.2015
Přečteno 770x
Poslední tipující: enigman, jitoush