Já, Tonya (film 2018)

Já, Tonya (film 2018)

Anotace: Story skandální krasobruslařky, která kvůli svému bývalému manželovi spadne až na samotné sportovní i životní dno.

Story skandální krasobruslařky, která kvůli svému bývalému manželovi spadne až na samotné sportovní i životní dno. Margot Robbie exceluje pomocí detailní kamery, výstředních retro kostýmů, prořízlé pusy a černého humoru ve snímku o touze být nejlepší z nejlepších.

 

Představte si, že od malička děláte to, co vás opravdu baví, začnete se tím později živit, naplňuje vás to, dělá vám to radost, a pak, kvůli osudové chybě, je váš sen najednou ten tam a vy už nikdy nebudete moc dělat to, co milujete. Dovedete si to vůbec představit? O velkých ziscích a obrovských ztrátách je právě nový snímek režiséra Craiga Gillespie.

 

Krasobruslení už poslední dobou v naší republice tak populární jako kdysi, proto málokdo bude znát ženu, o které je toto drama s prvky černé komedie. Tonya Harding patřila svého času k nejslavnějším sportovkyním. Americká krasobruslařka, která se nejvíce proslavila skandálem souvisejícím s napadením její úhlavní soupeřky Nancy Kerrigan. Harding byla poté vyloučena z veškerých aktivit souvisejících právě s krasobruslením.

 

Film je natočen podle reportáží z 90. let s již zmíněnou Tonyou a lidmi, kteří nějakým způsobem ovlivnili její život, od chladné a despotické matky až po násilnického vidláckého bývalého manžela. Snímek svižným tempem popisuje Tonyiny drsné začátky v krasobruslařské branži, její výstup na vrchol, když jako první Američanka skočila bezchybně trojitého axela, a krutý pád na dno, v němž figuroval její tehdejší manžel.  Příběh můžeme rozdělit na dvě části. První část zachycuje Tonyin život, první lásku i krutý vztah s matkou, a v druhé části sledujeme dění po skandálu, až skoro detektivní zápletku, když byla Tonya obviněna z ublížení na zdraví své kolegyně a soupeřky Nancy Kerrigan. 

 

Představitelka Tonyi Margot Robbie podala úctyhodný výkon. Kráska z Vlka z Wall Street (2013), vypočítavá zlodějka z komediální krimi Focus (2015) nebo komiksová Harley Quinn ze Sebevražedného oddílu (2016) zahraje prostě všechno a její hvězda stále stoupá. Do role oprsklé krasobruslařky se vžila perfektně. Už z billboardů na vás kouká drsňačka, která si nenechá nic líbit, a taková Tonya Harding je. Ve filmu jsou bravurně zrekonstruovány scény ze soutěží a barvitě vylíčené jednání svérázné sportovkyně, která se ne tak úplně hodila do ladného a něžného světa krasobruslení, a to ji bylo ne jednou vyčítáno.

 

Co filmu také velmi pomáhá, je kamera. Precizní detailní záběry z ledu spojené s padnoucím soundtrackem jsou pokladem snímku. Totálně vás vtáhnou do děje a vy budete bruslit, smát se, brečet a bojovat po boku Tonyi. Za zmínku stojí i Allison Janney, která vystřihla despotickou, chladnou matku, která nikdy neměla mít snad radši děti. Chemie mezi ní a Robbie funguje perfektně.          

 

Prostředí krásného sportu, skvostných kostýmů, tvrdé práce a krutých pádů přivede do kina nebo k obrazovce nejen fanouška krasobruslení. U nás v kinech od 1. 3. 2018

Autor Peyka, 18.02.2018
Přečteno 537x
Tipy 2
Poslední tipující: danaska, Anděl
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc pěkně napsaná recenze, zaujala mě a na film se půjdu podívat. Díky za upozornění. Asi by mi jinak utekl.

18.02.2018 19:38:32 | danaska

Diky moc, jsem rada, ze rozsiruju filmove obzory i ostatnim :)

19.02.2018 12:11:58 | Peyka

Peyko, krasobruslení mám ráda. A tak si musím zapsat název filmu. Určitě se podívám. Děkuju

18.02.2018 18:12:39 | Anděl

:) snad se film bude libit, me opravdu velmi mile prekvapil :) dej pak vedet ;)

19.02.2018 12:10:46 | Peyka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí