Zlatá huba Sicilská

Zlatá huba Sicilská

Anotace: O Rakušanovi

Rakušan a jeho "Zlatá huba Sicilská"

Vzal jsem si tužku a papír a zapisoval jeho výrazy z rozhovoru.
I když většinu slov znám, snažím se je nepoužívat, případně volit vhodnější českou kombinaci.
Tak tedy zde je drobná část: drakonicky, mediálně, lockdown, prevence, vlna, kvalita, trasování, kampaň, situace, opatření, sociální, hnutí, programové prohlášení, klišé, plán, holding, aparát, matematika, zaseknutí, ujel vlak, drive, hektické tempo, nasazení, kontaktní, dvojlídrovství, hity, forma, masivní, prezentovat, personifikovat, kauza, predikce, deficit, filosofie, ambice, elementární, profesionalizace, digitalizace, audit, proces, reforma, komise, implementace, digitalizace, procesy, aparát, systémy, komunál, agendy, definice, infrastruktura, tenze, entita, koaliční, emoce, oligarcha, mandát, odagrofertizace, tandem, intervenční, externí, bezprecedentní, analýza, resort, spekulace, externí, primárně, kondice, konsolidovat.
A dost, řekl jsem si.
Mluvit takto v hospodě, řekli by mi přísedící:
Víš ty co rozumbrado?!
Choď do piči!
Takto zvážím další postup řešení, nadměrně mluvícího spoluobčana podílejícího se na řízení státního aparátu přímo z nitra vnitra.
A nejspíš by měli pravdu.
Autor umělec2, 12.12.2021
Přečteno 312x
Tipy 1
Poslední tipující: OpilyJohn
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tohle je perfektní :D Skoro jak výtažek z mýho cizojazyčnýho soukromýho :D Dík, souputníku!

16.12.2021 20:43:03 | OpilyJohn

...jó, chceš bejt velkej pán politickej odborník z Metropole, tak musíš mluvit cizácky velkopansky...žádnou prostou sprostou češtinou srozumitelnou i v hospodě...;-)

13.12.2021 16:05:02 | Marten

Upřímně, zrovna tenhle chlap se mi líbí. Už pro schopnost a oblíbenost na postu starosty Kolína.
Podle mého laického názoru, současná doba vyžaduje vůni vyzrálé whisky a vyzrálého Winstona.
A jestli si Petřík ten trestňák u akvária neobhájí, tak je docela mrtvej muž. Ostatně už to měl udělat dávno!

13.12.2021 11:07:23 | Lesan-2

Upřímně se mi v politice nelíbí už nikdo a Rakušan není vyjímkou. V Kolíně jsem často pracoval a korupce tam kvetla tak, že po ředitelovi Geosan, Kostkovi stříleli ze samopalu. No pak opravoval D1. odstraňovali ekologické škody pro stát za pár miliard...Za Rakušana v Kolíně zmasivněla městská policie. Jinak moc nevím čím kromě žvanění v kadenci kulometu městu prospěl. Nyní je ochotný být ve vládě s Blažkem a to je pro mně nepřijatelné. O ostatních lemplech a žvanilech se raději nebudu zmiňovat. I když nezmínit Pekarovou bych si vyčítal. Tak asi se neshodneme, ale vím jako ty, že na smrku rostou šišky a třšně jsou jen jednou za rok. Ahoj.

14.12.2021 08:33:26 | umělec2

Dobrá, dobrá. Je fakt, že je vystudovaný germanista a kantor. Já jej osobně neznám, máš jistě bližší informace.
Petřík, zdá se je tichá voda, u akvária obstál. Dost možná, že si dokáže srovnat kterým bude velet. Obecně, jak kdokoli čuchce k penězům a možnostem, málokdo to ustojí. Zažil jsem tuhle éru na Příbramsku.
P.S. Přehazuju na téma greendeal. Přepojuji barák na autonomní zálohu. Řešíš? Za chvíli bude pozdě...
Ať se daří, nic ve zlým. M.

14.12.2021 10:12:30 | Lesan-2

Jo názory mohou být různé. Nevím co myslíš pod autonomním systémem. Topím dřevem a uhelnýma briketama. Mám i topnou klimatizaci. Půl roku dělám dřevo, abych měl půl roku čím topit.

14.12.2021 13:54:38 | umělec2

Dle mé evidence 40 člověkohodin je potřeba k natěžení, pořezání, vyvezení z řádků traktůrkem a dovozem dříví 2km na zahradu. Dalších 20 člověkohodin je složení do hrání, polínkování a tlustší štípačkou rozpicnout. Mluvím o množství cca 25m3 japanů.
Režie cca 2000 benzín, olej + dtto do auta s vlekem 1t. Jasně, můžu zapnou TČ 13,5kW, ale to stojí ročně 60Tkč. Takže s tím jen temperuji a mám to pro případ zchromnutí, nebo dokonce penálu.
Jakmile někdo tlachá o EU greendealu a 15Mio elektroautech v Německu je jasné, že je něco na spadnutí, když současně odstaví v D všechny JE.
Takže 1.eapa zajištění OT na záložní provoz cca 3 hodiny + cirkulace solárů a OČ TUV. A pokud nepřestanou v Evropě blouznit, tak generátor 8-10kW /3x400V a dům komplet zálohovat na tři dny. Protože tolik to potrvá, než těžký blackout Evropy dají zpátky do figury. A to ČR dala těžký prachy do hraničních fázových traforů, které eliminují německé přetoky. Je třeba si uvědomit, že když klekne distr.síť a její frekvence, tak padne i FV. Jak je to s VT nevím, ale asi taky. Nejsem chytrej, jen jsem v tom dělal.

14.12.2021 17:24:12 | Lesan-2

Mám to podobně, jen to dřevo kupuji v kládách. Mám statek a na něm dva obytné domy. Takže topíme kotlem, klimatizací, briketama, čtyřma krbama. Po 21 letech žití na vesnici jsem se stal hodně otužilý, protože vím, co práce a peněz to teplo přijde. K elektrice jako elektrikář mám blízko. Brácha dělal na burze, tak je mi jasné, kdo a jak určuje konečné ceny energií. Proti bláznivým nápadům green dealu není moc obrany. Soused si dal solární panely na střechu a baterie do sklepa. Pořizovací cena by mi stačila na minimálně patnáct let provozu. Další obrovskou zlodějinou je dálkové topení, které platím pro byt v Praze. No a teď nám elektrárnu nepostaví Rusové ani Číňani. Bohužel jsme zcela závislí na cizím uranu, ropě i plynu právě z Ruska. Tak až tam teď přijdou nově zvolení politici jistě nám vyjednají lepší podmínky a ceny. Pak bych smeknul.

14.12.2021 19:02:26 | umělec2

Poslechni si poslední přednášky Dr.Drábové, mluví sice pomalu a extra uvážlivě ale má v palici nadupáno. Rusové ti by i stavěli, až by se Sibiř zelenala. (trojskej kůň jak vyšitej, nepotřebují naše peníze). Což by znamenalo prolomit embargo EU na naše špičkové stroj. celky a mašiny, jež mají v bachoru to, co oni nemají a nedostanou od jiných.
Jinak teorie Němců je fenomenální. My budeme energeticky zelení taky za vaše peníze! Jen na okraj. Pouze pro připojení elektroniky stand-by fičí ve Francii JE 600MEe + 800MWt. U Německa je to o štipec víc a u nás šestkrát méně. Jo, civilizace něco stojí.

15.12.2021 12:40:20 | Lesan-2

Díky za typ. Drábová bohužel moc zajímavé neoptimistické povídání přednáška.

16.12.2021 08:32:09 | umělec2

Chlapci, díky za veřejný rozhovor. Rád jsem se přiučil. A teď si prdel nedělám.

Kdo tedy dělá všechny ty zelený, proinflační nebo třeba rouškový opatření, když s tím nikdo při ryze soukromém rozhovoru u piva nesouhlasí? Ani ten, kdo pro ony vermachty zvedá ruku - protože i ten nakonec v soukromí řekne: já musel; taková je politika; no jo no, moje práce nestojí za nic; atd...

Kdo teda?

16.12.2021 20:52:52 | OpilyJohn

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí