Atlas mraků

Atlas mraků

Anotace: Hodnotím, chválím, kritizuji.

Na tento film jsem se těšil, a to ze dvou důvodů: Tom Hanks a sci-fi žánr. Sice to sem nepatří, ale musím zmínit, že "mladík" za pultem mi doporučil druhou nejvyšší řadu a sedadlo téměř uprostřed (plátno v Hostivaři je dost velké a proto stačí ,,téměř uprostřed"). Takže žádné pískavé zvuky z prostřední řady a žádné titulky velké jako mořské vlny. A ano, šel jsem sám ;-) Tudíž jsem se nahoře cítil jako král.
Bohužel nebo bohudík, nejvíc se mi líbil začátek a konec. Začátek není nikterak zmatený i přesto, že se skáče z děje do děje a z časoprostoru do časoprostoru, asi mezi šesti dějovými liniemi.
Když bych měl rozebrat, kde všude se děj odehrává, sám bych se do toho zamotal! Laicky prozradím, že jeden děj je z pohledu námořníků v 19. století, druhý děj se přesune, řekl bych, do 30. let 20. století a sleduje život hudebního skladatele, ten třetí do 70. let, kde novinářka laciného plátku nasazuje život... čtvrtý děj ukazuje současnost a pohled na svět prostého knižního vydavatele, děj pátý má být z roku 2100 a něco, z prostředí nového korejského Soulu a konečně, děj šestý, vypadá jako z roku nula, ovšem tady osudy dobrých lidí dostihla jakási apokalypsa.
A teď nejméně populární hlavní část. Film trvá pomalu 3 hodiny a ze zmíněné hlavní části jsem měl pocit, že 90 minut už mohlo tisíckrát skončit. Kdo ví, možná by stačilo napočítat, během hodiny a půl, do tisícovky a jsme u konce filmu, přičemž bychom o nic nepřišli.

Inu, abych to celé nějak zformuloval. Scénáristé dostali nápad. V tom nápadu vystupují velcí herci, kteří ztvární přehršel postav, přibližně 4 až 7. Mimojiné, a to zejména v oné hlavní části, jde o to, aby všech šest příběhů do sebe zapadlo. Tento pokus se několikrát opakuje.
Člověk u dlouho-očekávaného konce jen trochu doufá, že najednou vše bude dávat smysl. To trochu ano, ale rozhodně se ten smysl netýká celého filmu, neboť postav a pasáží si tvůrci vzali víc, než na kolik sami stačili.
Třeba to svůj účel splnilo, protože ani já :) si pomalu nevšiml, že další postavy a další děje jsou jen "přídavkové mise", "bonus level", či "volná jízda"... a proto se takové scény s rádoby klíčovými osobami snadno zametly pod koberec. Ale závěr nám, nechci to napsat hrubě, avšak mě lepší slovo nenapadlo, vnutí dojemný, citlivý konec. Tak si říkám, proč ne?

Tom Hanks mě znovu uchvátil, tentokrát v tomto celovečerním snímku s názvem Atlas mraků. Několik charakterů, několik masek, a všechno jsem díky jeho hereckým výkonům mnohem lépe vstřebal. Jinak by mi hrozilo nebezpečí, že se úplně ztratím.
Myslím, že kdybych byl kritikem, hodnotil bych 63 procenty, z toho bych vypsal rovných 50 Hanksovi. Jelikož jsem obyčejný divák, dávám 83.
Autor Ekonom, 02.12.2012
Přečteno 949x
Tipy 2
Poslední tipující: zamotán v nedospělosti
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Teraz neviem, mám si ten film pozrieť, alebo nie? Lebo stráviť tri hodiny pri nejakom americkom nezmysle nemám chuť. Na druhej strane nerád by som prišiel o dobrý filmová zážitok.

23.03.2020 22:10:47 | Vesbudko

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí