Brno - Řečkovice

Brno - Řečkovice

Anotace: Měli jsme ve škole za úkol napsat reportáž o jedné části Brna. Vybrala jsem si Řečkovice, protože jsem tam dřív bydlela a moc se mi líbí. Pište komentíky, prosím... :)

Podle mě jedna z nejkrásnějších částí Brna. Klidná a mírumilovná. Nachází se na okraji Brna, takže máte blízko do přírody i do centra města.
O Řečkovicích jako takových, vám toho můžu říct spoustu.
První písemná zmínka pochází už z doby Přemysla Otakara II. A Řečkovice po celou dlouhou dobu, až do války, sloužily jako zemědělská obec. K Brnu byly připojeny v roce 1919 a roku 1990 byly spojeny s obcí Mokrá Hora.
Řečkovice sousedí s Královým Polem, Medlánkami, Ivanovicemi, Jehnicemi, Sobešicemi a s obcí Česká.
Do Řečkovic dojedete tramvají číslo jedna a vystoupíte na konečné před osmiletým gymnáziem Terezy Novákové. Po ulici Vážného se dostanete na Palackého náměstí, jehož dominantou je kostel se zámkem, který dneska slouží jako místní úřad. Tam také najdete starostu Ladislava Filipiho. Na celé náměstí vrhají stín letité platany a rozložité javory. Naproti zámku vás upoutá točící se větrník, který dělá takovou malou reklamu stejnojmenné výborné cukrárně. Za zmínku stojí určitě i Vavřinecké hody, které jsou krojované, se spoustou k tomu patřících akcí.
Když půjdete nahoru do kopce, cesta vás dovede k novým vilkám a ke hřbitovu. Ač to může přijít člověku trošku morbidní, velmi dobře se můžete cítit i na tomto místě. Na pár lavičkách s výhledem na okolí v příjemném prostředí, se dá nádherně relaxovat. K smíchu vám může přijít, že na hřbitově jsou pochovaní snad jen Kučerovi a Pokorovi. Hrob s jedním z těchto jmen je totiž na každém kroku.
Pokud se vrátíte zpět k panelákům, tyčících svých třináct pater do výšky, ocitáte se na Horáckém náměstí, jedné z nejpříjemnější části obce. Parčík, nově vyspravený, je ideální pro všechny věkové kategorie. Nové dřevěné prolézačky jsou jak pěkné tak i docela bezpečné. Kolem pískoviště běhá spousta dětí, na lavičkách posedávají jejich maminky s kočárky, či důchodci čtoucí knížku nebo pozorujíce hemžení okolo. Nejsou slyšet motory aut ani autobusů, protože silnice není na dohled.
O kousek dál větší děti hrají fotbal, basketbal či volejbal na hřištích upravených pro tyto sporty. Z dálky je slyšet zvuk píšťalky. To jen rozhodčí píská na velkém fotbalovém hřišti FC Řečkovice další utkání. Vedle parčíku je jedna ze dvou řečkovických základních škol, Horácké náměstí. Klasická základka postavená v komunistickém stylu, kterou vidíte téměř v každé čtvrti Brna. Tato škola má také svou zajímavost. Dopravní hřiště. V pracovní den dopoledne tu tak můžete spatřit žáky této školy, jak jezdí podle značek a semaforů na kolech nebo koloběžkách.
Na stejném konci najdete i Vyšší a střední školu informačních a knihovnických služeb, kde se studenti připravují na své budoucí povolání, pivovar a o kousek dál i řečkovické nádraží.
Pokud si chcete udělat vážně pěknou procházku, určitě si zajděte do Zamilovaného hájku. Ten dělá čest svému jménu, protože při hezkém počasí si tu užívají klidu partnerské dvojice. A nejen ty. Zaručeně tu také potkáte plno rodin s dětmi, pejskaře, ale i sportovce. Kolem vás projíždí malý a velcí cyklisti i bruslaři. Krásná topolová alej lemuje velký kus cesty. Z druhé strany jsou k vidění baseballová hřiště. Je zde také velké množství zahrádek.
V údolí říčky Ponávky vede lesem naučná Stezka zdraví. Je dlouhá asi deset kilometrů. Po ní dojdete až do Lelekovic.
Myslím, že do Řečkovic by měl zavítat každý Brňák a nejen ten, protože je to opravdu kouzelná část Brna.
Autor Petussska, 21.07.2007
Přečteno 663x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí