Svatební cesta na ostrov Bali

Svatební cesta na ostrov Bali

Anotace: Tak jsem se oženil :-)Pro svatební cestu jsme si zvolili indonéský ostrov Bali. Takže pokud se chcete dozvědět něco nového, tak čtěte :-)

Bali

Tak jsem byl na svatební cestě v Indonésii. Konnkrétně se jedalo o ostrov Bali. Proč to vlastně píšu? Možná proto, abych frajeřil. Ne, spíše proto, že bych se rád podělil o zážitky, kterých se mi tam dostalo.

Bali ja malý ostrov v Indonésii, jehož břehy omývá Balijské moře. Malý je asi tak, že na šířku ho přejedete autem za pět hodin a na výšku za dvě a půl :-) Je vcelku hustě zalidněn, ale na západě se nachází velký národní park, který zabírá asi pětinu Bali.

Tento ostrov je v mnohém výjimečný a kdybych ho měl nějak označit, tak ho nazvu Ráj na Zemi. A to beze srandy. Když jsme se ženouu na Bali přiletěli, nejprve mě překvapili místní lidé. Všichni se takřka bez přestání usmívají, na jejich tvářích nenaleznete jedinou stopu smutku. Rovněž jsou velmi pokorní a uctiví. Sepnou ruce a klanějí se každému cizinci, kterého vidí. Myslím, že to není vykalkulovaný tah, který by předváděli pro místní turisty, ale spíše něco, co je v nich hluboce zakořeněno. Nejspíše úcta k druhému člověku. Pokora. Místní lidé neznají boj, válku nebo krádeže. Poslední boj u nich skončil v roce 1945, kdy byli okupováni Japonci. Docela se radovali, že Američané shodili bomby na Hirošimu a Nagasaki, protože Bali tak bylo osvobozeno. Od té doby neznají násilí. Se ženou jsme si např. nechali kolo před nákupním centrem a šli jsme nakupovat. Upozorňuji, že kolo nebylo zamčené. Po třech hodinách jsme se vrátili zpátky a kolo stálo na místě. Lidé běžně zastaví skutr, nechají klíček v zapalování a jdou na oběd. U nás něco nepředstavitelného. Lidé jsou navíc úžasně pohostinní. Stále vám nabízejí něco k jídlu nebo k pití. Toto je první stránka Bali, která mě zaujala a příjemně potěšila.

Další věcí je příroda. Turisté, kteří navštívili již např. Kubu, Mexiko, Indii atd. tvrdí, že nikde není tak krásná příroda jako na Bali. Všude, kam se člověk podívá, rostou obrovské palmy. Hotel, ve kterém jsme bydleli, byl jedna obrovská džungle. Všude stromy, liány, jezírka, prostě pohádka. Vysoké horské oblasti jsou vůbec nejkrásnější. Když stoupáte autobusem po strmých úbočích, vidíte pod sebou kilomtry a kilometry rýžových polí, palmových lesů a scenérii doplňují vysoké hory. Samozřejmě, že na Bali najdete místa, kde je nepořádek. Místa, o která se lidé nestarají. Ale těch je spíše poskrovnu. Líbí se mi, jak místní lidé dokáží žít v sepjetí s přírodou. Neničí ji, právě naopak. Uvědomují si, že příroda je něco úžasného a krásného, co je zapotřebí opatrovat.

Náboženství – 95% obyvatel Bali jsou vyznáním hinduisté. Zbytek tvoří muslimové, křesťané a budhisté. Balijci jsou zvyklí pravidelně se modlit. Svým bohům zapalují v chrámech vonné tyčinky a přinášejí jim jídlo. Dokonce i v každém domě mají soukromý oltář. Je to nesmírně zbožná společnost. Něco, co se u nás téměř vůbec nevidí.

Nákupy – dovezli jsme si domů tolik hadrů až hrůza. Ceny na tomto ostrově jsou opravdu výjimečné. Značková trička se pohybují v přepočtu od 150 – 300 kč. Koupil jsem si džíny, které u nás stojí okolo 2 500 Kč a na Bali jsou k dostání za 600 Kč. Samozřejmě musíte umět smlouvat. Moje žena je v tom naprosto neporazitelný expert. Dobrá cena je zhruba polovina toho, co prodejce nabídne na začátku.

Pláže a moře – naprosto úžasné. Zapomeňte na přecpané pláže Itálie nebo Řecka. Na pláži dlouhé 500 metrů se sluní třeba padesát nebo šedesát lidí. Takže pohoda. V moři se běžně koupou tři nebo čtyři lidé, občas se stává, že plavete sami. To jsou pak fotky! Má to asii něco společného s tím, že místní lidé věří, že v moři žijí démoni. 98% lidí proto neumí plavat :-) Pláže jsou v podstatě okolo celého ostrova. Když se vám nelíbí ta vaše, najdete si prostě jinou.

Počasí – velmi zajímavý aspekt tohoto pobytu. Počasí se totiž mění neustále. V jednu chvíli je slunečno. Za dvacet minut se zatáhne a za dalších třicet minut zase svítí slunce a po obloze plují nadýchané bílé mráčky. Od moře vane osvěžující vítr. Je zde 80% vlhkost, což znamená, že je neustálé dusno. Vítr ale dusno spolehlivě zažene a i přes mraky slunce pěkně peče, jak jsme se několikrát přesvědčili.

Výlety – určitě stojí za to zajet si na nějaký výlet. Můžete vidět třeba opičí prales, ve kterém se procházíte přímo mezi opicemi, které zde žijí. Žádné klece a žádné smutné pohledy zvířat. Opravdová příroda a skutečná volnost. Jsou zde k vidění mnoho chrámy včetně chrámů postavených přímo na vodě. Můžete navštívit vesnice, kde vám ukáží, jak se vyrábí předměty ze zlata, stříbra nebo dřeva. Zajeďte si na nejvyšší horu, kterou je, myslím, sopka a má okolo 3 000 metrů. Pro milovníky adrenalinu je možné zajet si na raftu. Jsou zde desítky vodních sportů.

Tolik jsem chtěl jen říci. Úžasná dovolená. Všem doporučuji. Takže pokud si někdy našetříte a budete chtít navštívit nějakou exotickou zemi, berte Bali :-)

A ještě jsem chtěl říci, že bychom si z toho měli vzít příklad. Zvláště se stále usmívat a nešklebit se. A taky ochraňovat přírodu, který je vzácným Božím darem.
Autor Hippy, 10.09.2008
Přečteno 838x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Úplně jsi mě vtáhl do děje... opravdu pěkné...

11.12.2008 12:20:00 | Sammi-Kielli

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí