Čína- zastavení 1.

Čína- zastavení 1.

Anotace: aneb útržky z cestovních deníků jedné tulačky

Sbírka: Z deníků tulačky

Můj první dojem po devítihodinovém letu z Vídně do Pekingu, po vyplnění hned 3 prohlášení-celního,pasového a zdravotního,kde jsem bez skrupulí potvrdila,že jsem bez teplot,prosta HIV i jiných přenosných chorob byl:
1) je tu čisto,bezpečno a přelidněno, prostě pohoda.2)nemají tu modré nebe .A neměli.Po celou dobu pobytu jsem ho nezahlédla.Poklice smogu nad Pekingem se nehne jelikož tu nemají ani vítr.Podotýkám byl červenec a venku 35°C.
Pak už se na mě začaly valit zážitky ze všech stran.Po pravdě nevím čím začít,tak to bude na pokračování a na závěr vždy pár postřehů.
Tak dnes o bydlení.Jen pro pořádek Peking je krásné město pro 12 milionů lidí.Je to velkoměsto se vším všudy,ale chcete-li poznat jeho duši a pravé obyvatele navštivte typické čínské bydlení-Hutong nebo ještě lépe umluvte někoho(anglicky asi ne,spíše rukama nohama) a bydlete tam a nasajte tu atmosféru.Jeden ze zbývajících Hutongů se nachází v blízkosti tzv.Bubnové věže. Typický dům je čtvercový s vnitřním dvorkem a je stavěn v duchu geomantie a fen-šuej,harmonie jang(nebe,levé strany) a jing(země,pravé)a též s cílem omezit vliv zlých duchů,kteří se drží při zemi,proto vysoké prahy.Ložnice nejdůležitějšího člena rodiny a vchod jsou vždy na jih.V domě či na vnitřním dvorku jsou akvária s rybičkami pro harmonii a ptáci v klecích pro radost.WC a očistná místnost v domě nikdy není,je společná na ulici.Proto se připravte na ranní hemžení v pyžamech .Je to velmi společenská událost.Milá a radostná,jen nesmíte býti moc přecitlivělí sdílet sociální zařízení s 50 či více sousedy.Budete-li chtít zjistit něco o postavení sousedních rodin pak dobře si prohlédněte počet hranatých trámů nad jejich vchodovými dveřmi.2 trámy značí dobré sociální postavení,4 trámy pak mívá nejvyšší sorta.Kruhové bubny u bočních rámů dveří ukazují na úroveň vzdělanosti majitele.
Toť můj první závdavek z cestovního deníku.Příště něco o kulinářských zázracích čínské kuchyně
A na závěr pár minipostřehů.
Z konfucianismu: Je-li v srdci člověka přímost, projeví se krása jeho charakteru.
Panda velká je v Číně symbolem štěstí.Za její zabití je zde trest smrti…A ..její kůže se prý cení na 300 tisíc euro…Zajímavá cena za život co?
Autor Mbonita, 01.12.2008
Přečteno 824x
Tipy 44
Poslední tipující: Danger, PIPSQUEAK, Javavia, jehlaspichlas, mademoiselle secret, šuměnka, Zefi, Hanzi, poustevník Jirka, kikis, ...
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (17)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Dnes čtu podruhé Tvoji reportáž a jsem Tvůj fanda.
Postřehy přímé a věcné,díky.

26.12.2010 22:22:00 | Danger

Zajímavý a dost dobrý postřeh z Číny, líbí...*:)

06.08.2010 08:48:00 | PIPSQUEAK

Není divu, když jsou pandy na pokraji vyhynutí.

19.03.2010 18:22:00 | jehlaspichlas

Co napsat, když tu už všechno bylo?
=)

26.12.2009 17:28:00 | Corsica

Excelentní..ty má sladká tulačko s prošoupanou botou
tak rychle..rychle hltat jdu, co zažila jsi potom...

29.09.2009 19:18:00 | šuměnka

Jako anticestovatel si rád přečtu něco o dalekých krajích - tohle vypadá zajímavě :-))

22.04.2009 17:19:00 | poustevník Jirka

Cestpoisy ctu poprve, ale mas to vystiizne, kratke, vtipne takze ano libi se mi.-)

29.01.2009 11:43:00 | leafe

Pěkný...z Číny...přečtu si vše o tvém výletu...:-))
A víš co píše automat? SNN - kdyby to bylo anglicky, možná by se hodilo spíš CNN - jen tak náhodou - nejsi ty zahraniční zpravodaj ???

29.12.2008 06:16:00 | shakespeares

Moc hezké.
To já šel letos kousek Berounky proti proudu.
A postřehy?
Proti proudu se jde hůř než s proudem…
Na mostě nejlépe vidíš plynout čas …
Žebrat o vodu u řeky je zajímavé…
Moudro?
Chtěl bych být jak řeka- od narození k smrti jedna bytost…

12.12.2008 08:57:00 | kouzelníček

Wow, Čína! Tak to je nářez..čím dál víc toužím se tam podívat. Fascinuje mě i znechucuje zároveň, jak pravila Dota ;-) Miluji a nenávidím (odi et amo) to, co jsem se o ní dozvěděl. Třeba ta hygiena (na tu si celkem potrpím), ta mě odpzuje dosti, mimojiné..ale zas ty čaje, filozofie, architektura, jistorie atd, to je blaho!
A jak je daleká, tak je atraktivní..máš se, žes tam byla! Díky moc za pěknou reportáž :-)

03.12.2008 18:36:00 | Chancer

Jó Čína, stát kam se nikdy nedostanu a proto si ráda o ni přečtu. Souhlasím se siorakem. :)

03.12.2008 15:31:00 | Verule

Jó Čína, fascinuje i znechucuje, je tak rozporuplná. Dáváš nám jeden z důkazů.

02.12.2008 19:55:00 | Dota Slunská

Výborná reportáž...

02.12.2008 07:46:00 | Triffid Kolbe

Velmi působivé a zajímavé, mám kolegu, který tam trávil poměrně často... to, cos napsala, zní mi jako úžasné, poučné... ST! tohle snad ani hodnocení nepotřebuje. Děkuji za pěkné počtení.

02.12.2008 07:20:00 | NikitaNikaT.

a nejen v Číně že?...to já byl zase v Jičíně...a doma mám pandu...plyšovou...

02.12.2008 01:36:00 | enigman

Opr. pokračovámí...

01.12.2008 20:32:00 | Bíša

O Číně
jsou zde
už reportáže
dvě
obě zajímavé
Tvá
začíná
také nadějně
vysoký práh
o něj bych zakopával
a na huhu padal
také nám ložnici na jihu
ale v ní mám maxi knihovnu.
Trám mám jediný
kruhový buben ztrouchnivělý
Aťan tu pandu ulovil
do ložnice Ti ji uložil?
Zbývá mi těšení
na poračování...

01.12.2008 20:31:00 | Bíša

Dnes moje první kliknutí na Liter - a hned se objevím v Číně. :-)) (...ta kožešinová předložka u tebe v ložnici je z pandy?)

01.12.2008 18:51:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí