Čína- zastavení 2.

Čína- zastavení 2.

Anotace: aneb útržky z cestovních deníků jedné tulačky.

Sbírka: Z deníků tulačky

O Číňanech se tvrdí ,že zkonzumují prakticky vše ze vzduchu(kromě letadla),ze země(kromě vlaku) a i z hlubin(kromě metra a ponorky).To na úvod ke krásám a chuťovým slastem čínské kuchyně.Ještě než se plně položím do tajů lahodných delikates omlouvám se všem milovníkům a ochráncům zvířat,protože zde budu líčit i trochu drastické metody přípravy živých tvorů ke konzumaci.
První radu cestovatelům průzkumníkům mám tuto..budete-li ochutnávati delikatesy v ulicích,na tržištích či v rodinách,lépe je nepátrat po tom co vlastně degustujete.Nezkazíte si chuť a předejdete i dalším problémům spojeným se zjištěním,že například lahodný moučník jsou mravenci v čokoládě či křupavé kostičky podobné domácím škvarkům či hranolkům jsou smažené krysí ocásky nakrájené na kousky:-) Jako oblíbená specialita se podává též jako přípitek hadí žluč nebo hadí krev. To,že v Číně je často konzumováno maso psů a koček, je všeobecně známo.Číňané tvrdí,že jejich maso je jemnější a křehčí,zemře-li zvíře ve stresu a tak je jejich zabíjení více než drastické.Většinou utlučením klacky v pytli.
Chcete-li ochutnat skvosty jako špízy z různé havěti např.z švábů,vrabců,štírů,housenek,kukel rozmanitého hmyzu,roztodivných vodních, potvor,hadů,mlžů,plžů a nevím čeho ještě nenechte si ujít každodenní trhy na jedné z hlavních tříd centra Pekingu Van fu tjing .Kolem páté hodiny večerní vám zde v řadě stánků přímo na chodníku připraví co hrdlo ráčí.Hlavně si nezapomeňte s sebou nějakou desinfekci např.whisky:-) Ochutnejte..není to smrtelné,protože já ještě žiji a ochutnala jsem štíří špíz. Přátelé je to čistá bílkovina. Varuji vás spíše před vajíčky vařenými natvrdo přímo na ulici,hlavně v menších městech.Kvůli prý lepší chuti se často vaří v koňské moči :-)
Typický pokrm turistů jako je pekingská kachna taky nesmím opominout.V Pekingu je speciální restaurace zaměřena na tento pokrm,obrovská budova ležící kousek od náměstí Nebeského klidu,kde v pěti poschodích je podáván jen tento pokrm.Každá zde servírovaná kachna má vystaven svůj úmrtní list,který je věnován konzumujícím na památku.O tom,že čínská kuchyně je pestrá,bohatá na zeleninu jistě není pochyb.O konzistenci zdejší vařené rýže bylo snad napsáno vše,připomíná spíše mazlavou kaši a jí se kromě nudlí a různých typů knedlíčků ke všemu.Stůl je většinou kulatý,symbolizující harmonii rodiny,s otočným středem v němž jsou umístěny mísy a misky s pokrmy.Pomocí otáčení stolující pak ochutnávají postupně od všeho.Čeho se vám však v Číně dostávat nebude je mléko a mléčné výrobky,proto milovníci jogurtů,tvarohu a sýru tu v tomto ohledu budou strádat.Pravdou je,že nadnárodní řetězce supermarketů dorazily už i sem,takže jistá naděje na zakoupení něčeho z mléka též :-)
Zatím jsem se nezmínila o nápojích,hlavně o čaji ,jeho druzích a čajovém obřadu.Myslím,že to ponechám na samostatnou stať.
Na závěr opět pár zajímavostí ze života Číňanů.
V Pekingu žije 1 milion psů,je zde přísná registrace každého psa,roční poplatek je 1500 juanů(1 juan cca naše 4 Kč),maximální povolená výška psa v kohoutku je 45 cm a psy lze venčit jen na vyhrazených místech a to do 10 hodiny ráno a od 17 hodiny večer.
Autor Mbonita, 02.12.2008
Přečteno 660x
Tipy 34
Poslední tipující: Danger, PIPSQUEAK, jehlaspichlas, šuměnka, Zefi, Hanzi, shakespeares, bez nápadu na přezdívku..., Agniezka, Mario de Janiero, ...
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (15)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

mmm-nějak sem dostal hlad :-)
Zase jdeš přímo na dřen reporáže,fakt smekám.
Krátká,vystižná,užitečné informace.

26.12.2010 22:43:00 | Danger

Dost dobrý...akorát bych určitě vynechala některé pokrmy...až se mi z toho udělalo mírně nevolno, zatracená bujná fantazie...*:)

06.08.2010 08:57:00 | PIPSQUEAK

wow..mnoho jsem věděla, však teď vím ještě víc
snad asi na tu havěť s proteiny bych nespěchala do ulic..

29.09.2009 19:23:00 | šuměnka

proto je nemám ráda..kvůli tomu jak zabíjejí zvířata,aby je snědli..tohle je proti Bohu...ubližovat a trápit živou bytost, byť je to pes či kočka..do Číny nejedu..přectu si o ní od Tebe..:)
píšeš krásně, a hlavně poutavě..;o) Love you

03.07.2009 10:13:00 | Agniezka

jo...souhlasím s předchozím komentářem...jsem velmi zvídavý člověk...čím víc se dovídám z tvé reportáže, tím víc otázek mě napadá...:-))

29.12.2008 06:22:00 | shakespeares

zajímalo by mě, kde bereš ty podrobné informace a čísla, očividně čínsky neumíš
jak dlouho jsi tam byla?

28.12.2008 00:51:00 | Dao de

fujtajbl! hrůza, děs, psi a kočky - to se říká, ale krysí ocásky, koňská moč, atd! no děs...co jsi tam proboha jedla? a jak dlouho jsi tam byla?

26.12.2008 15:06:00 | bez nápadu na přezdívku...

...no tohle...!?

06.12.2008 19:34:00 | Mario de Janiero

Až na tu moč mě to vůbec neodradilo..věříš? :-) Hned teď bych si dal!
Ale strašně vysoké poplatky za psy! Ještěže žádného nemám..
To drastické zabíjení je opravdu hnus, ale nesmí se o tom vědět nebo na to myslet. Holt jejich kultura..bohužel krutá, ale má svoje výsledky! Sice možná kvůli chuti je to trochu "namyšlené", navíc, ale když už bych tam byl a když už by pro mě to nebohé zvíře zabili, dal bych si :-)

03.12.2008 18:43:00 | Chancer

Mňam. :-))

03.12.2008 18:16:00 | Aťan

Myslím že v Číně bych zhubla nejrychleji. I bez diet.
Bude pokračování?

03.12.2008 15:36:00 | Verule

Nejsem žádná cimprlína, i tu hadí krev bych snesla... nějaký ten hmzí protejn už mám za sebou... ale ti psi a kočky... tady se bije východní a západní civilizace.. nějak v nich nejsem schopná vidět chodící konzervy.

03.12.2008 07:53:00 | Triffid Kolbe

mají číňani nejakou vzácnou delikatesu?...třeba jako ledové víno,bůček v česneku,kvašky a tak...

02.12.2008 21:59:00 | enigman

Z nečeho mám husí kůži
do Číny pojedu s nůší
dám si do ní
knihy
které obsahují
mudrosloví
a citáty
Konfucia a Lao'c
a odvezu si
dvě Pekingské kachny
čekám na pokračování...

02.12.2008 21:17:00 | Bíša

Děkujeme za další exkurz to světa čínských podivuhodností:)

02.12.2008 20:56:00 | Dota Slunská

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí