Poprvé - díl 6.

Poprvé - díl 6.

Panta Rhei

je plachetní jachta. Je to loď určena pro 12 osob ubytovaných v dvoulůžkových kajutách. Podpalubí je klimatizované, kajuty jsou vybaveny umyvadlem s teplou a studenou vodou, společná sprcha a WC je na chodbě. Vše je umístěno v přední části trupu. Střed lodi je vyhrazen kokpitu s úplným řízením lodi, zde posádka ovládá všechny systémy řízení lodi včetně plachet. Kokpit je zastřešen plátěným krytem. Pod kokpitem je strojovna s motorem a dalšími agregáty nutnými pro provoz plavidla. Je tam mj. např. elektrický generátor, klimatizace, hydraulika, střídač, baterie, odsolovací jednotka a další.
Na zádi je umístěn salon, který je prosvětlen osmi okny vedoucími na tři strany. U stolu může pohodlně sedět deset lidí. V části salonu je i kuchyňka, lednice, mrazák, vařič, trouba atd.
V koutě je umístěna druhá sprcha s WC a vedle je pracoviště navigátora. Salon je vybaven radiem, TV, videem, počítačem s připojením na internet, přehrávačem DVD atd.
Nechybí zde ani knihovnička. V podlaze salonu je okno do vody s reflektorem pro pozorování živočichů v moři.

Popis oplachtění.
Jachta je vystrojena jako Ketch(keč). Málokomu to něco říká, tudíž se budu snažit to popsat jako laik. Loď je dvoustěžňová, s hlavním a bezanovým stěžněm. Bezanový stěžeň je nižší než hlavní stěžeň a je umístěn za kokpitem, za kormidelníkem. Hlavní stěžeň před kokpitem má výšku nad palubou 25 m, bezanový 20 m. Paluba je asi 2 m nad hladinou.
Plachty: genua, kosatka, hlavní plachta, bezanová plachta, celkem 300 m2.

Základní údaje

Jméno Panta Rhei ( čti: panta reí) řecky : Vše plyne

Celokovová loď, paluba a nástavby obložené dřevem.
Barva trupu tmavě modrá, barva nástavby a paluby tmavý dub, stěhy, upínačky, okna, zábradlí nerez., stěžně dural.

Délka lodi ve vodorysce 19,5 m
Délka celková 24 m
Šířka 5 m
Výška 28 m
Výtlak plně naložené lodi (váha) 60 t
Plocha plachet 300 m2
Rychlost motor 6 uzlů (cca 11 km/hod)
plachty 9,5 uzle (cca 17 km/hod)
Max. náklon (vypočítaný) 15°
Palivová nádrž 1500 l Diesel
Nádrž na vodu 2000 l
Povolení pro plavbu
celý svět - omezení pro arktické vody

Počet osob na palubě 12
Pobř. plavba 16
Max. obsazení 20

Domovský přístav Praha

Pokračování příště: Konečně plujeme
Autor Zasr. romantik, 03.07.2009
Přečteno 617x
Tipy 7
Poslední tipující: Házté, Bíša, Kapka, Květka Š.
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

no tak původně jsem Ti to chtěla sdělit jen jednou,ale když už mi to tam skočilo...

14.07.2009 20:56:00 | Házté

tak to jsem si přečetla fakt se zájmem..

14.07.2009 20:54:00 | Házté

tak to jsem si přečetla fakt se zájmem..

14.07.2009 20:54:00 | Házté

všechno plyne prima...

03.07.2009 11:41:00 | Kapka

Tak to je krása.Stojí za to se na ni prohánět po mořské hladině...

03.07.2009 09:32:00 | Květka Š.

kolik stojí?

03.07.2009 00:52:00 | raďo

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí