Tipy na výlet

Tipy na výlet

Anotace: Taková starší blbůstka do školy. Když jsem začala psát tuhle domácí slohovku, neměla jsem tušení, že se ze mě vyklube mimozemský novinář:) A omluvte mě, jestli ji špatně zařadím.

Fulnek hledejte v současném vesmíru, ale předem upozorňuji – vezměte si lupu, jinak toto malé město nikdy neobjevíte, a hlavně se držte mých pokynů. Takže Fulnek se nachází v současném vesmíru v galaxii, kterou nějací místní pojmenovali Mléčná dráha, dále se dejte trochu doprava (přilétáte-li ovšem od Orionu. V opačné či jiném případě už se zařiďte po svém.), tam se někde poptejte na Sluneční soustavu, kde pak již snadno narazíte na takovou malou, bezvýznamnou planetku Zemi. Už z dálky ji poznáte, je modrá, ale ne úplně, občas se tou modří mihne jakoby hnědý útržek čehosi a to je pevnina. Každá pevnina má své jméno, odhadem tipněte, co je Evropa a pak v samém srdci „Starého kontinentu“ uvidíte něco, čemu někdo říká Česká republika, ale to není vše, dále se musíte trochu zorientovat v tom mikroskopickém systému a ze šestnácti krajů najít ten pravý, totiž Kraj moravskoslezský a až tady se velikostí zrnka písku stkví město Fulnek, nacpané do dolinky Oderských vrchů mezi pár kopců, jejich názvy jsou pro nás tak nedůležité, že je zbytečné je vůbec zmiňovat, na jednomž z nich ční zámek. Pokud dosud nejste příliš moudří z popisu cesty, kupte si „Tamdolenarohu“ mapu či atlas a tam už to snad všichni, i ti méně chápaví, bez problémů najdou.
Pokud máte džípíesku, nic vám nebrání zaparkovat třeba na Měsíci, který je mimochodem jediný přirozený satelit Země (je to přece jen poněkud chudší planeta, tak se jí nesmějte) a na náš dnešní cíl můžete koukat shora a s jistým nadhledem.
Takže co se Fulneku týče, je zde spousta miniaturních památek, třeba již zmiňovaný zámek, který měl mít již nového majitele, ale podle nám dostupných informací z galaxynetu se panu Špačkovi nelíbili kupci. Dále je zde čtvercové náměstí, které vlastně samo o sobě je památkou, ovšem je velmi mladé, před několika málo lety bylo obnovené po Druhé světové válce, za kterou mohli podle zaručených informací „prázdné hlavy“, citujeme z galaxynetu, co je tím však myšleno jsme dosud nezjistili. Dalšími jistě nepostradatelnými součástmi města je městská zvonice zvaná Černá věž, kostel Nejsvětější trojice, bývalý klášter, momentálně se měnící k lepšímu pod rukama zedníků, Rochova kaple, a jiné objekty. Pozemské děti z Fulneku a blízkého okolí se vzdělávají, tedy pochopitelně v mezích pozemských možností, na dvou základních školách, Zvláštní škole internátní, Lidové škole umění a střední škole učňovských oborů, nechybí ani škola mateřská. Ke kulturnímu vyžití slouží kino (mimo provoz – rekonstrukce), sportovní prostory či několik hospod, restaurací a hotelů. Zdravotnictví celé Země nemá mezi planetami příliš velký zvuk, ale není zanedbatelné a i ve Fulneku se nějaké zdravotní středisko nachází. Obyvatelé města se mohou navzdory pozemskému klimatu a podmínkám těšit relativně dobrému zdraví.
Fulneku patří i několik takzvaných vesnic jako je Děrné, Dolejší Kunčice, Jerlochovice, Jestřabí, Jílovec, Kostelec, Lukavec, Pohořílky, Stachovice a Vlkovice.
Fulnek je jedno z měst, které doporučuji navštívit, pokud ale nemáte dostatek finančních prostředků na cestovaní za tak vzdálenými a dosud ještě vcelku primitivními civilizacemi a přesto vás zajímá, jak přibližně před čtyřmi tisíci třemi sty dvaceti jedna lety vypadala i naše civilizace je možná i online exkurze na adrese http://gww.slunecni-soustava.ig/země-evropa?34\cr“)fulneck.
Doufám, že vás náš tip na výlet navnadil, ale pokud vás historie přesto příliš neláká, počkejte si na příští neděli, kdy se v této rubrice vydáme do jednoho ryze průmyslového města na planetě Kebule ve Vegově soustavě!
Autor Linushka, 30.10.2006
Přečteno 1096x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

po prečítaní tvojho výplodu fantázie. som mal pocit, ktorý by sa dal prirovnať k pocitu, ktorý človek prežíva, keď svoju myseľ zamestnáva príjemným čítaním. ako sa potom komunikuje s autorom? mám ale taký pocit, že tomu niečo chýbalo. nezamamätal som si názov toho mesta. tam bývaš? ešte si mohla napísať údaje pre g-p-s. taky velky atlas nemam.
-radovan

12.12.2006 14:22:00 | roman.vivovic

díky moc za komentář..a trefné...."někam"...:D

21.11.2006 18:45:00 | Hejky

díky..moc....:-)))

14.11.2006 17:59:00 | Hejky

jednoduše krásný..nechces mi taky napsat komentik a zahlasovat-...prosim??...:-)

08.11.2006 20:16:00 | Hejky

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí