Moje poprvé... aneb s cestovkou do Egypta

Moje poprvé... aneb s cestovkou do Egypta

Anotace: Zkusit se má všechno. Ale i dovolená s cestovkou? To už jsme na tenkém ledě. No pojďme na to! :-)

Čau egyptonadšenci a jiní lidé, co rádi čtete o cestování!

Píšu trochu se zpožděním, ale teď už jste asi všichni doma z dovolených, takže mi budete věnovat více pozornosti.

 

Jak se to říká? Viděl jsem hada srát, cikána… no však to znáte. Ale takové mega mušle?!

 

Tak jsme byli s Míšou letos poprvé v Egyptě (Marsa Alam, hotel Royal Brayka) a chci vám říct, jak se mi líbilo. Aby to bylo čtivé a abyste si vy, kdo jste v Egyptě ještě nebyli, něco z příspěvku i odnesli, tak vypíchnu tři nejlepší a tři nejhorší věci.

 

Nejprve tři nejhorší záležitosti:

 

1) Trvání cesty „dveře – dveře“ šílených cca 13 hodin tam a pak ještě zpátky, kdy jsem se po každé cestě nějakou dobu vzpamatovával. 

 

2) Tím, že to byl zájezd přes cestovku, tak mě zlobilo neustálé “Nesmíš!” a “Musíš!”. Večer nesmíš do bazénu, nesmíš opustit areál, do moře musíš chodit místem k tomu určeným, které bylo asi 50 metrů, při jízdě na čtyřkolkách nesmí jet dvě mašiny vedle sebe a nesmíš jet pomalu ani rychle.

 

3) V našem resortu Royal Brayka byli takřka jen Češi, což mi na zahraniční dovči trochu vadí, nicméně jsem s tím počítal.

 

Malá vsuvka: Věnoval jsem knihu do hotelové knihovny. Čechů tam byla tak miliarda, takže si své čtenáře jistě najde. 


A nesmí chybět věnování a ani pár slov v arabštině!

 

A teď ty tři nejlepší:

 

1) Konečně jsem byl v poušti, když mi to loni v Maroku nevyšlo. Za 45 USD parádní fakultativní výlet (udělám reklamu, bylo to přes našeho delegáta, EXIM tours), kdy jsme na čtyřkolkách jeli pouští takřka dvě hodiny – nádherný západ slunce a zastávka na pláži s obřími mušlemi. Jo a ještě na velbloudovi jsme vlastně jeli, to bylo součástí. Zkrátka za málo peněz hromada muziky.

 

Palec nahoru :-)

2) Snad nikdy jsem se nikde nepotápěl, tak nemůžu srovnávat, ale podpořský svět v Marsa Alam mě dokonale uchvátil. Pokaždé, když jsem se ponořil pod hladinu, úplně jsem zapomněl na čas.

 

Nasraných lidí jsme v životě viděli nespočet, ale co taková nasraná ryba?  No měl jsem dost :-D


Korály byly super 

 

3) Zpáteční let – ne cesta na letiště, ani z letiště, jen ten let – pohled na Rudé moře zaryté mezi Afriku a Arabský poloostrov, na nekonečnou vyprahlou Saharu nebo na životodárnou členitou deltu Nilu.

 

Pohled na Saharu z ptačí perspektivy (kdyby pták zabloudil tak vysoko:D)

Pohled na deltu Nilu. No ne že bych byl básník, ale nevypadá to jako ovečky? 

 

Celkové hodnocení 70 %.

Autor cestovatel91, 12.10.2019
Přečteno 634x
Tipy 1
Poslední tipující: vlnka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

@Karel Koryntka: Předně díky za komentář. K té zápletce nemám od minule co nového říct. Jinak tohle bylo o tom vyzkoušet cestovku a to je dle mého názoru vyloženě o konzumu, případně i o té ekologické stopě. A aby to nevyznělo arogantně - k životnímu prostředí jsem přátelský, moje ekol. stopa je mnohem menší než je průměr. :-)

22.10.2019 23:09:29 | cestovatel91

Já jsem posledně navrhoval ten text povýšit z reportáže na příběh pomocí nějaké zápletky. Nyní mi to připadá už nutné, neboť jinak tvé psaní (a zejména konání) vychází pustě a konzumně jako lovení zážitků s hlubokou ekologickou stopou, kterou spokojený hrdina (přelétavý rádoby objevitel Země) absolutně nevnímá. Jedině snad je schopný vnímat, že bez zákazů by pobyt byl lepší - avšak myslí to opět čistě konzumně, jako lovec zážitků. A ještě si zavádí známkování..

13.10.2019 11:50:07 | Karel Koryntka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí