Ostravská knihománie

Ostravská knihománie

Anotace: didakťák - listopad, 2021 --> vymyšleno

Dne 24. a 25. srpna nespočet chodců proudilo k rozlehlé architektonické stavbě ostravských ulic. Touto stavbou nebylo nic jiného než známé ostravské výstaviště Černá louka. Právě v těchto letních dnech se tam totiž konal letošní ročník úspěšného Ostravského knižního veletrhu. 

Ostravský knižní veletrh byla událost zaměřená na pisatelskou scénu v České republice. Obvykle jako každý rok se nespočet příznivců české literatury vydalo na lov nových, pro ně ještě neznámých, autorů. Skupinu už známějších autorů tvořil například Jiří Kulhánek, Patrik Hartl nebo třeba taková Kateřina Tučková. Mezi méně známými autory jsme mohli naleznout například Tomáše Šimka, který vystoupil se svou knihou Narkothing, jež naprosto vybočovala z řad jeho předešlé tvorby. Jako další z autorů se zde ukázal také Jan Vojtko a představil své napínavé romány, které stylizoval do své profesní cesty, a proto v nich nalezneme nespočet životních situací popisované barvitými emocemi. 

Návštěvníci však nevyhledávali pouze autogramy nebo krátké besedy s autory, nýbrž se za zábavou spojovali do menších skupinek a postávajíce na okrajích místností výstaviště společně diskutovali o přečtených literárních radostech. Navzájem si vyměňovali tipy na pokračování v literární cestě, a nebo doporučovali, na kterou besedu s autorem je vhodné se připojit. Kromě besed či autogramiád bylo možné se na chvíli zastavit a zaposlouchat se v mluvené slovo samotného autora nebo si nakoupit novou četbu na pozdější využití. 

Rozlehlé pavilony ostravského výstaviště Černá louka poskytly dostatek prostoru potřebného k proniknutí do světa knih. Veškeré aktivity spojené s literární tvorbou se roztáhly přes celé dva dny. Výstaviště v tyto dny otevíralo v deset hodin ráno a návštěvníky zde vítalo až do večerní hodiny šesté. Ve večerních hodinách bylo pak už jen slyšet šustění a balení zbylých knih a plakátů a následné uskladňování věcí do auta. 

Autor Donutkaa, 01.12.2021
Přečteno 274x
Tipy 5
Poslední tipující: OpilyJohn, mkinka, Medved23
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Patrik Hartl presentoval i svuj neopakovatelný smích? :D

02.12.2021 07:56:23 | Medved23

doporučoval bych kratší věty a souvětí. ale jinak fajne. :D

02.12.2021 07:55:28 | Medved23

eště šampus na závěr.

01.12.2021 23:15:31 | Slav Milo

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí