Příběh mrazivé sobotní noci v Hidasnémeti.

Příběh mrazivé sobotní noci v Hidasnémeti.

Anotace: . . .

Vraceli se ze zájezdu z Maďarska z Miškolce. Do Miškolce přijeli ráno lehátkovým vozem, který se musel z provozních důvodů vrátit do Košic dříve. Odjížděl tedy již jen s průvodčím kolem třetí hodiny odpoledne. Ostatní za ním cestovali večer osobním vlakem do Košic s přestupem na hranicích v Hidasnémeti. Stala se však velmi nepříjemná věc. Jeden z účastníků při oblékání v šatně po koupání v Tapolce dodatečně zjistil, že zapomněl v lehátkovém voze pas a ten s ním odjel do Košic. Bylo však již pozdě cokoliv podniknout. Václav jako vedoucí skupiny měl u sebe jmenný seznam účastníků zájezdu i s čísly jejich cestovních pasů, tak nezbývalo než doufat, že i tento účastník, naneštěstí ještě s devítiletou dcerou, v jeho pasu zapsanou, snad bez problémů projede. Jak hluboce se však mýlili.
V Hidasnémeti hned při příchodu k vlaku do Košic, kde ještě před nástupem do vlaku probíhala pasová kontrola, Václav nahlásil, že mají s jedním účastníkem zájezdu problém. Museli však počkat, až budou všichni odbaveni. Současně probíhala maďarská i slovenská kontrola. Když na ně došla řada, všechno srozumitelně vysvětlili, že přijeli ráno, že lehátkový vůz odjel bez nich, ale bohužel i s pasem tohoto účastníka, který cestuje i se svou dcerou, která je v jeho pase zaznamenána. Oba že jsou zapsaní v seznamu, který Václav předkládal, včetně čísla toho pasu. Maďarská kontrola byla již ochotna nad tím mávnout rukou, ale horší to bylo se Slováky. Bylo jim řečeno, že nějaký seznam je nezajímá, bez pasu že v žádném případě nepojedou. Byla sobota večer, prosinec, mrzlo. Nic to však na tom nezměnilo. Každá další snaha byla marná, pořád však ještě doufali, ale jen do okamžiku pravidelného odjezdu, kdy Václav byl vyzván k nástupu. Vlak se rozjel bez nich. I průvodčí nad tím jen kroutil hlavou.
Štěstí v neštěstí. V Košicích musela proběhnout blesková akce, najít odstavený lehátkový vůz, v jednom z oddílů pas, před nádražím taxi s řidičem, který měl u sebe též pas, aby mohl přes hranice, zaplatit poměrně velkou sumu a před odjezdem lehátkového vozu z Košic je ještě stihnout dopravit na nádraží. Podařilo se. Naštěstí zde byla nějaká časová rezerva, ale do vozu se ti nešťastníci dostali asi tři minuty před odjezdem.
Autor Heron, 18.04.2007
Přečteno 395x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí