Muzikál - Excalibur

Muzikál - Excalibur

Anotace: O muzikálu, recenze, děj...

Do divadla Ta Fantastika (kde jsem mimochodem byla úplně poprvé a docela mě to sklamalo) jsme já, sestřička a rodiče, dorazily asi dvacet minut před začátkem představení. Už od vstupu se dalo zahlédnout malinké divadlo. Na celkem rozsáhlé podium má miniaturní publikum - asi 15 řad po 18-20 místech. Židle jsou poněkud zastaralé, rozvyklané a stejně tak i všeobecný vzhled divadla nikterak nezaujme. Velmi se to rozcházelo s mými původními představami. Je to jedno z nejdražších divadel a vůbec, když o něm Lucka Bílá všude mluví, tak člověk předpokládá, že bude mít i tomu vyrovnaný vzhled. Jinak jsme nechytili skoro žádný pořádný obsazení. Já tedy na toto moc nepohlížím, zajímá mě především děj a zpracování, ale doufala jsem, že alespoň něco...No každopádně jsem měla tu možnost shlédnout skvělé tělo Vaška Bárty (bývalého přítele Lucky Bílý)...

Děj: Prvními obyvateli světe, v němž se odehrává děj Excaliburu jsou kouzelník Merlin a kouzelnice Morgana. S lidmi, kteří se rodí do právě stvořeného světa, se pak objevují nejen první slova, ale i odvěká otázka dějin: "Jsou lidé dobří nebo zlí?"

Merlin touží po šťastném lidstvu. K uskutečnění jeho snu má lidem pomoci právě slavný meč EXCALIBUR, který dává "králi nad králi" moc, jež má prosadit dobrý mezi lidmi. Zlomyslná Morgana ale tvrdí, že zlo je silnější a zvítězí.

Prvnímu Merlin svěří meč králi Utherovi, ale ten slib nedodrží a zatouží po ženě svého soka, krále Cornwella - po Ingrain. A tak vypuká konflikt. Merlin rozhodne, že z hříchu ze zrodí nový spravedlivý král: Artuš. Ten vytáhne meč, zasazený Merlinem, z kamene.

Při korunovaci se objeví Artušova vysněná žena - Ginevra. Vezmou se, ale Morgana stále čeká na svou příležitost. Artuš schromáždí rytíže kolem kulatého stolu. Mezi nimi je i Lancelot. Také jeho okouzlí Ginevra a Morgana toho využije. Vymyslí si pomluvu. Napovídá to Vortingerovi a ten ji vysloví a probudí tak zlo. Artuš ale nemůže soupeřit s Voltingerem o Ginevru, vyzve tedy rytíře, aby hájily její čest. Nikdo se však k boji nemá, málokdo jí věří. Nakonec se toho chopí Lancelot a Vortingera porazí. Nezbaví však Artuše pochybností a tak odchází z Kamelotu. Morgana využije slabosti Artuše a pomiluje se sním. Splodí spolu dítě - syna Mordreda.

Ginevra se loučí s Lancelotem, oba ale podlehnou a Artuše zradí. Artuše nakonec milence i sebe zabíjí.
Když stáda stydla na rozhraní věků
Hanrahá
Ta rouna prahla po člověku
Hanrahá
A z kupodivných povídaček vymýšlel se čas
Tam můžeš jen dosnít
Tam neplatí tvůj pas

Když králům tály svíce na rozhraní věků
Hanrahá
Ta roucha třísněna jsou ozvěnami skřeků
Hanrahá
A z láskomoren do ticha se pyšně plíží děs
Už nevrátíš se domů...
Nevrátíš se dnes

Je to jen tyátr, tak nevěš hlavu, dítě
Hanrahá
Anděl čeká v noci
Anděl čeká skrytě
Hanrahá

písnička z Excaliburu - Jan Sahara Hedl

Morgana je šťastná, zatímco Merlin je smutný. Svět se řítí k záhubě. Přemlouvá Merlina, aby vrátil sám. Ten nesouhlasí, tak se toho chopí sama. Znovu jsme u milenců - Ginevry a Lancelota. Artuš ovládá svůj hněv, ale Ginevru posílá do kláštera a Lincelota vyžene. Artuš se zkolen svým smutkem, zatíná meč do kamene a nechává se zaplavit svým smutkem. Rytíři se snaží Artušovi pomoct a tak se vydávají hledat svatý grál, bohužel však do jednoho zahynou. Zemi ovládá Mordred, pomocí Morgany čeká na příležitost, aby se zmocnil koruny a meče.

Nakonec Ginevra umírá. Artuš sedí u její postele a nachází ztracený klid. Nadchází poslední zápas - mezi Artušem a Mordredem. Objeví se Lancelot, aby bojoval, ale umírá rukama Mordreda a ten vyzívá Artuše. Nakonec se usmrtí navzájem.

Dobro sice vítězí, ale na úkor lidských životů...

Obsazení (základní):
Artuš: Kamil Stříhavka, Jan Toužimský
Lancelot: Roman Říčař, Viktor Dyk, Alan Bastian
Ginevra: Iva Marešová
Merlin: Martin Pošta, Vladimír Marek
Morgana: Lucie Bílá, Lucie Vondráčková, Michaela Zemánková
Mordred: Vilém Čok, Radim Schwab
Vortinger: Jan Zadražil, Václav Noid Bárta, Marcel Jakubovie
Autor Verru, 21.02.2009
Přečteno 1077x
Tipy 1
Poslední tipující: Lenullinka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí