Trpaslicon 2011

Trpaslicon 2011

Anotace: Trpaslicon je festival britského humoru, sci-fi a fantasy. Po ronční pauza jsem se partou náhodných známých vrátil do ZŠ Květnového vítězství na místo činu. (doommar = gogo)

Prolog
Proč jsem nejel minulý rok si již nevzpomínám, ale jistě vím jedno: Byla to obrovská chyba! Nyní, po roční pauze, jsme s trpasliconovským matadorem panem Majzlíkem přichystali návrat v plné parádě. Doplněni o slečnu Štefku a pana Jiřího, kteří atmosféru conu už také znají, jsme do party přibrali i dva nováčky. Slečny Verču a Ichovo Ségru Šárku.
Z místního astroportu vyrážíme před čtvrtou hodinou s nezbytnou pivní zásobou. Během cesty přibíráme další členy, popíjíme, je mi vyhrožováno smrtí, musím hlídat ISŠ, prostě klasická cesta…
Na místo dorážíme chvíli před šestou, a jelikož nejsme s panem M pány svých měchýřů, vnikneme i přes zavřený vstup do školy, ulevit svému tělu na místní hajzlíky. Poté se jako slušní občané navracíme zpět před vchod a očekáváme otevření festivalových bran. Krátce po šesté vcházíme do Lareda, obdržím vstupenku s číslem 4 a překonávám svůj letitý rekord o jedno místo. Trpaslicon 2011 začíná…

Život mezi kovboji
Pátek
Plán zabydlet se co nejdřív nevychází, poněvadž ve spací tělocvičně se potí parta postarších pánů v trenýrkách běhajíc za kulatým nesmyslem. Dočasný azyl nám poskytne tělocvičný saloon, kde čekáme na zahájení. Čas krátíme výpomocí organizátorům a s panem M přichystáme kompletní posezení roztaháním žíněnek a podobných věcí. Hrajeme karty, doráží poslední člen party, pan J. Záhy se objevuje DrimmsyDra se svou novou a velmi líbivou image. Program nabírá téměř hodinové zpoždění a zahájení Rimmerem, Kohym a spol. začíná chvíli před osmou. Jako tradičně je živé improvizované vystoupení vynikající. Trpaslicon je zahájen, část bandy jde na Neila Patricka Harrise a já s J a M čekáme na otevření spacího saloonu. Před devátou se zabydlíme a můžeme se jít věnovat programu. První kroky vedou do Britcomu. Ve 21:00 zahajuje Viky poutavou přednášku o The Brittas Empire, která byla velice…poutavá. Gordon Brittas v podání Chrise Barrieho je naprosto vynikající a pro mě je vrcholem pátečního programu. Škoda jen, že do češtiny jsou přeloženy pouze 2 série ze 7. Po skončení tohoto bloku navštěvuji poprvé bufet u slečny Loly. Cenově nám jídelníček trochu přitvrdil, ale i tak se zde dá stravovat za poměrně dobré ceny. Testuji párky a mířím na seriálové novinky do tělocvičného saloonu. Kcharl začíná poměrně rozpačitě hovořit o Dexterovi, pak přebírá slovo McClane, který je v projevu jistější. Představí nám několik novinek a i když s některými jeho názory nesouhlasím, s vložkami od Case se přednáška celkem vydařila. Na tradiční Letem seriálovým světem právě od Case to sice nemělo, ale i tak jsem si nějaké 2 seriály vzal do hledáčku. Tím dnešní program končí a začíná volný. S panem J míříme do Britcomu, zatímco ostatní do postele. Shlédneme 2 díly Dextera, kecáme se zbytkem přeživších (Viky a jedna slečna). Po půl třetí i nás doléhá únava, a tak jdeme vzít spacáky útokem. Tělocvičný saloon je již ponořen ve tmě, ve spacárně je taktéž tma a klid. Nikdo neruší, neotravuje a neřve, jak tomu bylo zvykem v minulých letech. Ideální podmínky na spánek, přesto se mi nedaří ani po sérii smskování usnout trvale. Pořádně zaberu až kolem sedmé ráno…

Sobota
Po vydatné hodině a půl spánku navštěvuji sprchy, vezmu šišku makovce, v bufetu pořídím čajík a hurá na Misfits do britského saloonu. Hned po ránu neskutečná dávka smíchu. Misfits mě naprosto dostali a s klidem na duši můžu říct, že se jedná o nejlepší seriál letošního conu! Dalším bodem v britcomu je Spaced. Ten jsem viděl už před lety, ale proč neoprášit matné vzpomínky. Dávno před tím, než Edgar Wright a Simon Pegg začali válet na poli celovečerních filmů, dali dohromady Spaced. Rozhodně ne špatný seriál, ale mezi nejlepší má také daleko. Shlédneme přednášku, dva díly a jdeme na oběd. V tělocvičně sledujeme trpaslíka a konzumujeme domácí řízečky apod. Idylka. Po vydatné krmi míříme s panem J a M do Britcomu. Barbucham nám představuje vynikající seriál s Hughem Lauriem – Čtyřicítka na krku. Výborný sitcom plný parádních gagů a skvělých hereckých výkonů se bohužel dočkal jen 6-ti dílů. Nechápu proč. Testuji čínskou polívku. Dalším seriálem je Doktor v domě. Ukázka českého dabingu ve mně moc radosti nevyvolala, ale v originálním znění je seriál o třídu lepší. Pan M zmizel na Futuramu a v okupaci britcomu tak pokračuji už jen s panem J. Další díly Doktora v domě nás neskutečně baví a tak vydržíme až do konce. Udělal jsem si čas i na návštěvu antikvariátu a prohlížím několik knížek, které bych rád vlastnil. Rozhoduji se, zdali utratit peníze zde, nebo v obchodě s oblečením. Nakonec vítězí trikoThe Big Bang Theory… Následující blok patří seriálu How Not to Live Your Life (Jak nežít svůj život). Pecka, pecka, pecka! Po Misfits asi nejlepší seriál letošního programu! Pomalu jsem přikořenil ke své židličce, a proto se musíme jít protáhnout a navštívit tělocvičnu. Testuji bagetu a jdeme zvolit nejlepší masku. Letos je jich skutečně hodně. Favorité jsou jasní, Dibbley Family s překrásným robíkem, ožralej Kryton, kapitán Calimero atd. Prognózy se potvrzují, můj hlavní favorit je však slečna s velkým charakterem z cechu švadlenek :D. Vítězí, tak jako už mnohokrát, Kryton, avšak podle mého objektivního sluchu měla největší ohlas právě paní s cigaretkou…
Z masek zpátky do Britcomu na Černou zmiji. Stíháme pár vychytralých plánů, zasoutěžíme v kvízu, shlédneme díl a kousek a zamíříme zpět do tělocvičny, kde právě běží dokument o natáčení Zpátky na Zemi. Máme fajn místa a do saloonu už míří dabéři. Osvědčené kvarteto Sobotka – Halbich – Dušek – Vaculík. Zdravici posílá i pan Táborský (Holly). Nemůžeme se dočkat. Zdravici posílá i pan Táborský (Holly). A oprávněně. Sobotka tradičně nejvtipnější, zdatně mu sekunduje i pan Dušek. Pan Vaculík se po mém dotazu rozpovídá o technické stránce dabingu, své přidá i Kamil Halbich. Naprosto uzemňující je pak živý dabing. Takhle monstrózně jsem se nezasmál už hodně dlouho! Hodinka utekla jako voda a osobnosti odchází. Tím pro nás plánovaný program končí a následuje přebíhací několikahodinovka. V britcomu dáme 2 díly klasiky Black Books, před Darkplace, který mě před lety neoslovil, utíkáme do tělocvičny. S párkem sledujeme trpaslíka a přichází únava. Pan M se jde věnovat poslechu mp3 a spánku, já s panem J poprvé navštěvujeme sci-fi saloon, kde pozorně sleduje i slečna Š. Pratchettovci asi celý den nevětrali a vzduch ve třídě je téměř nedýchatelný. The Rocky Horror Picture Show zastihneme již ve značném průběhu. Nadšený moc nejsem a až na písničky mě to nezaujalo. Pan J zůstává a já jdu opět do tělocvičny na závěr trpaslíka. Je kolem jedné ráno, program končí. Zamířím tedy, značně znaven, do spacáku. Chvíli po mě přichází i J a Š, prohodíme ještě pár slov a usíná se. Tentokrát usnu i já…

Neděle
Budím se kolem 8, jdu do sprch. Ačkoliv, dle Kohyho, máme dodržovat pohlaví, obě sprchy okupují ženy. Tudíž vniknu tam, kde jich je míň. Další kroky vedou do bufetu, mnou plánovaný guláš bohužel došel, takže snídám tradiční párky a čaj. Budím Vikyho, který nám ještě v polospánku pouští A Bit of Fry and Laurie. Tato skeč show je sice dobrá, ale bohužel v programu již po několikáté za sebou. BBT nakonec nenavštěvujeme. Několik okolností nám bohužel nedovolí zůstat až do konce, a tak se jde balit. Rozloučíme se s pár organizátory a v 11 hodin opouštíme Laredo. Strastiplnou cestu nám zpříjemní krátká návštěva emsí Donalda. Přepadneme a přivlastníme si dostavník a naši pouť na divoký západ končíme stejně, jako jsme ji v pátek odpoledne začali – já, pan M a slečna ISŠ. Před půl druhou jsem doma. Poučen z loňské chyby, která se nebude opakovat, se těším na příští rok, na jubilejní desátý ročník Trpasliconu!

Epilog
Po roční pauze jsem se vrátil tam, kam každý správný fanoušek britského humoru patří. Trpaslicon nám sice cenově trochu přitvrdil, dle mého dorazilo i méně lidí (hlavně v pátek), než v uplynulých letech, ale tato negativa se posléze projevila kladně. S menším počtem lidí bylo méně hluku po nocích, méně bordelu všude, v sálech se vždy našlo místo, problémoví lidé taktéž nebyli. Zvýšená cena se projevila do lepšího zázemí, ať už po technické stránce živých vystoupení, nebo po organizační. Koše nepřetékaly, papír na WC nescházel, obchod se suvenýry nabízel dost kvalitních věcí apod. Program byl perfektně vyvážený a rozložený mezi novinky, klasiky, živá vystoupení či soutěže. A i když jsem z některých přednášek nebyl vyloženě nadšený, většina jich byla povedená. Pobavil jsem se nad klasikami, byl jsem nadšen z dabérů, oslovilo mě několik novinek. Potkal jsem několik známých a hlavně jsem se celý víkend perfektně bavil. Trpaslicon 2011 patřil k nejlepším ročníkům, které jsem navštívil!
Autor Doommar, 15.03.2011
Přečteno 1154x
Tipy 2
Poslední tipující: Doommar
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí