Maters of Rock

Maters of Rock

Anotace: z pohledu jedné malé metalistky:)

Masters Of rock 2011 (MoR)

Festival pro všechny, kdo rádi tvrdou hudbu a nejsou cimprlich.
Po delších hádkách o místo konání Vizovice opět obhájili, že MoR patří sem. Jako obvykle se konal v areálu slivovice R.Jelínek. Festival plný rocku, ale spíše metalu, zábavy a přátel se konal 14-17. července. Hlavními leadery (tahači) festivalu byly Twisted Sister (TS), Helloween, Hammerfall (HF) a Guano Apes. Abych se v tom já a hlavně vy nezamotali, popíšu vám festival den po dni.
Čtvrtek: MoR začínal v jednu kapelou českou kapelou Fleret. První skupina , která mi na čtvrtečním programu připadala zajímavá a taky první, kterou jsem na masters slyšela byla britští Alestrom. Hrají folkový, skoro až taneční metal. Počet fanoušků byl velice hojný. Pagan Aliance, další zajímavá formace, je tvořena dvěma kapelami-Eluveitie a Fintroll. Mohu vám říct, to byl teda nářez. Velice hezký ač marný byl pokus zpěvačky Eluveitie naučit nás refrén zpívaný galsky. Cca ve středu davu se dokonce utvořil Moshpit. Pro neznalé: hromada lidí běhá v kole a strká do sebe. Skončilo to tak, že se po konci písně ozvalo: „Já nemám botu.“ s odněkud z druhé strany se ozvalo „Já mám něčí botu!“. Hlavním aktérem večera byli švédští Hammerfall. I když tedy celou dobu, než nastoupili pršelo. A nastoupili opravdu stylově se slovy: „Myslím, že někdo nahoře nemá rád metal. Můžeme mu ukázat „the fuck finger“.“ Načež tedy celé publikum zvedlo ruce s příznačným gestem, aby vyjádřilo svůj souhlas. Hammerfall zahráli všechny svoje vypalovačky, přidali hodně přídavků a celkově bylo vše na jedničku. Večer zakončili portugalští Moonspell.
Pátek: V pátek zapůsobily i české kapely jako třeba Tleskač či Alkehol. Aktéry dne byli Sirenia, Twsited Sister a Airbourne. Bohužel Sirenii se jaksi zasekl bubeník na norském letišti. Takže z vystoupení sešlo. Twisted Sister nezklamali, bylo úplně narváno. Show byla výborná a zpěvák jako vždy sršel vtipem. Koncert zahájili svým největším hitem We’re not gonna take it. Při jedné z posledních písní (I wanna rock) se zeptal: „Já zazpívám I wanna rock a vy zazpíváte ROCK, jo?“ Jelikož se zadařilo zpěvák (Dee Snider) si chtěl vyzkoušet další „Já zazpívám I wanna Fuck a vy zazpíváte FUCK.“ A zdařilo se načež zpěvák prohlásil „To je zajímavé, že já chci šukat je vždy hlasitější než pařit. Hej lidi teď budeme pařit, šukat můžete později.“ Nakonec písničku dozpíval. Po TS následovala kapela, na kterou se těšili snad všichni. Airbourne jsou totiž oficiálními a právoplatnými následníky kapely AC/DC. A jejich koncert to jen a jen potvrdil. Jelikož si Joel O'Keeffe (zpěvák) nejspíš potrpí na „šoumenství“ tak si jen tak uprostřed písně hodil kytaru na záda, vylezl na konstrukci pódia(což bylo dost vysoko), tam si sedl a zahrál si sólo. Myslím, že tím většinu lidí ohromil a svému managerovi nejspíš přivodil infarkt. Den zakončili švédští Watain.
Sobota: O sobotě toho vám moc neřeknu. Zvučná jména ale samozřejmě zazněla: U.D.O, Legion of the Damned, Powerwolf, a jedni z leaderu Guano Apes. Němečtí Powerwolf zazářili, rozhodně potěšili pánskou část publika písní „Resurrection by Erection“ (znovuzrození erekcí). Nutno upozornit že před písní zaznělo: „Všem dámám se omlouváme, ale měly by jít pryč. To není písnička pro ně, protože to nikdy nemohou zažít.“ Ale jelikož předvedli super koncert, my, dámy, jim odpouštíme.
Neděle: Neděli zahajovali čeští Dymytry! (zpívají česky!) Kapela, která mě osobně nejvíc překvapila. Jelikož začínali už v deset ráno(to je šibeniční čas!), čekala jsem a oni nejspíš taky, že pro moc lidí hrát nebudou. Ale Dymtry dokázali zaplnit celou plochu masters i v deset ráno! Hodně se skákalo, hodně se zpívalo a hlavně se i fotilo, protože Dymytry si udělali neoficiální autogramiádu, kde jste se k nim mohli i osobně dostat. Dalším překvapením na programu byla ruská Arkona. Přestavte si malou, křehkou blondýnku, s liščím kožichem okolo krku, zpívající rusky. A teď si představte ten nejhlubší děsivý hlas jak z pekel a spojte to. Nejde vám to dohromady? Mě taky nešlo, ale Arkona přesvědčila veřejnost, že ne všechny ženy jsou křehké. Hvězdou večera a vlastně skoro celých masters byly Helloween. Osobně na mě nezapůsobili. Zdálo se mi, že jejich ozvučení nebylo zrovna šťastné, ovšem zaplnění areál fanoušky přesvědčoval, že na tom zas tolik nesejde. Celé MoR zakončovala kapela Tři sestry.
Nebudu vám vyprávět ale jen o hudbě (i když toho máte asi už dost) nejde nezmínit atmosféra. Všude kam jste se podívali byly pole stanů a stánků. Ať už se jednalo o stánek s párky v rohlíku, absintovou limonádou nebo tetovací salon. Pořídit šlo všechno, od triček kapel přes pivo až po čínské nudle. Na cokoli máte chuť a peníze vám bylo k dispozici. Zahrát si stolní fotbálek? Není problém. Skočit Bungee Jumping z jeřábu? Klidně.
Jestli jsme se pohodlně vyspali? Záleželo na tom jak velký jste měli stan a kde jste si ho rozdělali. Lituji chudáky, co přijely pozdě a byly na sobě nalepení, ale co by jste chtěli po největším Open Air fesťáku v ČR. Věc, která mě opravdu pobavila byla ta, jak spolu ty lidi nádherně drží. Před jednou budovou se na její sloup připevnila cedule „Zewl Point.“
Pod ní obrovský kruh lidí vyzívající vás ať si jdete taky sednout a skandující „Kdo nezevlí není Čech.“ Nutno podotknout že v tom obrovském kruhu lidí, byl taky obrovský kruh flašek od vodky-prázdných. Hned vedle Zewl Pointu byla cedule Rudova seznamka, jestli byla úspěšná to nevím. Hygiena byla, řekněme dostačující. Záchody funkční, sprchy taky. I když voda ve sprchách byla tak ledová, že kdyby byla jen o půl stupně ledovější, umlátí vás kostky ledu. Ale co bychom chtěli, tohle je metalovej fesťák, tady nemůžete být cimprlich. Pokud jste ignorovali opilce na zemi a močící belgické chlapečky podél cest do kempu, zdál se to být i slušný festival. Jeden můj kamarád řekl: „Masters všechno omlouvá.“ A má pravdu. Festival plný hudby, přátel a zábavy. Kdo nezažil, nepochopí.
Autor Metal Lady, 31.08.2011
Přečteno 896x
Tipy 1
Poslední tipující: Weylin
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí