Gotthard v Praze 19. 11. 2012

Gotthard v Praze 19. 11. 2012

Anotace: Do pražského klubu Meetfactory zavítala švýcarská hardrocková kapela Gotthard s novým zpěvákem Nicem Maederem. Praha byla jednou ze zastávek Firebirth Tour na podporu nové desky Firebirth...

O růžovém srazu:

 

Zhruba dvě hodinky před koncertem jsme se sešli na Andělu v Hells Bells. Dorazil každý, kdo účast přislíbil (Avantasia, Takjá, faldíček, bigger i já).  Pivko teklo proudem, zábava byla veliká a litovat lze jen krátkosti celého setkání. Snad bude nějaká příští sešlost větší a delší, moc se těším :-).

 

O Danu Krobovi:


Daniel Krob patřil na přelomu 80. a 90. let mezi pilíře české rock-metalové  kytary. S Láďou Křížkem stál u zrodu Kreyson (1989 – 1992), s Arakainem natočil první a nejúspěšnější album Thrash The Trash, hrál i v Kryptorech (mj. Kuna a Ota Hereš z Alkeholu) nebo ve Feratu. Autorsky a jako producent je podepsán i pod prvním albem Anny K (Já nezapomínám – 1993). Poté na téměř dvě desetiletí zmizel ze scény, aby se na jaře roku 2012 vrátil zpět na pódia a vydal novou desku s jednoduchým názvem Daniel Krob. Deska na první poslech postrádá nějaký smysluplný koncept. Dočkáme se válečných protestsongů, baladických hledání odpovědí na položené otázky, dlouhých thrashových sól nebo vánoční koledy upravené do rockové podoby. Na albu je také několik známých fláků z dob Danova působení v Arakainu nebo Kreysonu v různých, více či méně pozměněných, aranžích. Nahrávání se zúčastnil mj. i sám Aleš Brichta nebo třeba Radek Sladký z Törr. Deska možná nemá nalajnovanou kompozici, ale jednotlivé songy jsou nadprůměrné a hlavně covery od Arakainů se vydařily na jedničku. Když se dá Krobovi druhá šance, tak se písně zaryjí pod kůži a album začne přitahovat víc a víc.

 

Dan Krob jede momentálně se svou novou bandou a deskou podzimní turné společně s kapelou Harlej. Jako předskokan se objevil i na pražském koncertu Gotthard v klubu Meetfactory. Ihned na začátek nám bylo oznámeno, že si Gotthard nepřáli jako předskokana říznou kapelu s thrashovými skladbami, a tak Dan Krob musel značně osekat svůj setlist. Nedošlo ani na covery z dřívějšího působení, ani na ostřejší skladby z nového alba. Za to jsme se dočkali jak starých baladických vypalovaček jako Vojáček, tak aktuálních songů z nového alba jako Démon nebo Život je reálnej. Závěr pak obstaralo poselství v podobě skladby Co bude dál a pár slov k jisté události související s budoucností našeho národa, která se odehraje v lednu příštího roku.

 

Vystoupení trvalo zhruba 40 minut a bylo do značné míry przněno prachbídným zvukem. Především začátek s maximálně vybuzenou basovkou a potlačeným zvukem ze zpěvákova mikrofonu nepůsobil moc dobře. Po pár minutách byla naštěstí zjednána náprava a i když Krob nevybalil ani covery, ani říznější skladby, jednalo se o důstojné vystoupení. Mnohým lidem hodně vadil přístup bubeníka a hlavně pak basáka, který působil totálně sjetým a nepřítomným dojmem. Já se naštěstí soustředil hlavně na Dana, a tak mi tyto „maličkosti“ zážitek nepokazily.

 

Jak předskokana tedy zhodnotit? Viděl jsem desítky horších kapel, ale bohužel také desítky lepších. Zvuk, ignorace některých songů a další detaily vystoupení značně ovlivnilo a sráží jej tak do lehce nadprůměrných vod. Rozhodně však neházím flintu do žita a minimálně nové placce doporučuji dát šanci a na Kroba někdy zajít a věřit, že předskakování Gotthardům bylo poznamenáno shodou několika negativních vlivů.

 

O Gotthard:


Představovat, slovy Pragokoncertu: „legendární švýcarskou hard-rockovou legendu,“ kapelu Gotthard je celkem zbytečné (a mj. jsem tak již učinil). Gotthard tedy představili nového zpěváka Nica Maedera, natočili nové album a aktuálně jedou evropskou část svého podzimního Firebirth Tour. O tom, že chci vidět další jejich koncert, bylo rozhodnuto ihned po vystoupení na letošním Masters of Rock (nejen o jejich fenomenálním vystoupení se zmiňuji zde). Když jsem se tedy dozvěděl, že jedna ze zastávek Firebirth Tour bude i v Praze, neváhal jsem ani vteřinu a pořídil lístek…

 

Jak vyplývá z názvu turné, je aktuální šňůra věnována především propagaci aktuálního alba Firebirth, avšak na Steva Lee rozhodně není ani s novou tváří kapely zapomenuto. Stěžejní songy setlistu tedy tvoří vypalovačky z nového (a naprosto skvělého) alba, a tak zazní dnes už notoricky známá vzpomínka na Steve – Remeber It’s Me, dále pak třeba vynikající The Story’s Over, Tell Me nebo Starlight. Dojde pak samozřejmě i na největší pecky kapely jako Anytime Anywhere, Master of Illusion, Lift U Up nebo cover Hush. Své neoddělitelné místo v setlistech Gotthard mívají tradičně balady. A když v jejich pásmu došlo třeba na Heaven, tak pod nejednou osobou se utvořila loužička štěstí… A co by to bylo za koncert hardrockové kapely bez bubenického a kytarového sóla. A že se kluci vyřádili!

 

Gotthard opět předvedl fantastické vystoupení. Neskutečný hudební zážitek, který byl přesně takový, jaký fanoušci kapely očekávají: plný řízných a tvrdých kytar, skvělého pódiového projevu a hlavně fenomenálního zpěváka, který dokáže skvěle podat jak tvrdou skladbu, tak prožít baladu a zpívat úžasně s citem a od srdce. Leo Leoni prostě řádil jako za mlada a Nic Maeder předvedl strhující pěveckou show, na kterou žádný návštěvník do smrti nezapomene. Atmosféra v klubu byla fantastická, kotel byl jeden velký vokál a jak návštěvníci, tak kapela samotná si vystoupení evidentně užívali. Na závěr přidali Gotthard několik přídavků a sklidili velký aplaus. Po téměř dvou hodinách byl konec koncertu…

 

A moje hodnocení? Gotthard mě nadchli! Viděl jsem je po třetí (jednou se Stevem Lee a dvakrát s Nicem Maederem) a jakmile bude nějaká další možnost, opět nebudu s koupí lístku otálet ani vteřinu! (Avšak příště už s nějakou babou, ty balady se bez nich prostě nedaj :-D).

 

O Meetfactory:


Klub Meetfactory jsem navštívil poprvé. Disponuje šatnou, celkem slušným sálem, pěkným barem, relativně čistými záchody, zkrátka je dobře vidět, že se jedná o nedlouho provozovaný podnik. Pivo (Budvar do 0,4 litrového kelímku za 28 Kč) bylo ucházející a pitelné, akustika sálu je hodně slušná, kapacita pro podobné koncerty ideální. Doprava je taktéž v pohodě – u klubu je dostatek parkovacích míst podél silnice, na zastávku MHD je to nějaké 4 minutky pěšky (zastávka Lihovar) a do centra to též není daleko. Tyto informace mohou vést k pomyšlení na ideální hudební klub. Bohužel má Meetfactory i několik špatných stránek. Například šátnář mi odmítl dát dvě MÉ věci na jedno ramínko, takže jsem platil za uložení 40 korun (kde to proboha žijeme…), kapacita WC je při větším počtu návštěvníků (a to nebylo zdaleka plno) nedostatečná a vrcholem zla byla teplota a přísun kyslíku (opět podotýkám, že sál byl zaplněn z cca 70%). Po několika desítkách minut si člověk začal připadat jako v parních lázních. Dýchat se téměř nedalo, teplota nesnesitelně vysoká. Jsem přesvědčen o tom, že být sál zcela zaplněn a kdyby program trval třeba 4-5 hodin, tak několik jedinců musí zkolabovat…


Celkové hodnocení:

 

Ano, sál nebyl ideální, předkapela nenadchla, ale já jsem přijel primárně na Gotthard a ty nejen že nezklamali, ale předvedli úžasné vystoupení a zanechali ve mně skvělý dojem. Zažil jsem spousty festivalů, stovky koncertů, ale včerejší koncert Gotthard řadím bez nadsázky mezi ty úplně největší hudební zážitky!

 


Autor Doommar, 20.11.2012
Přečteno 1319x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí