Dohasínající plamen našich slibů

Dohasínající plamen našich slibů

Anotace: Můj článek do časopisu :)

Jako první co uvedu, je jistě vám známý citát od německého spisovatele a dramatika Ericha Maria Remarque „Ti , kteří slibují ráj na zemi,většinou vytvářejí peklo“ . Co je na tom pravdy,si musíte posoudit vy sami,ale uděláme alespoň takový malý vnes do tohoto citátu.
Mohla bych se tady zabývat aktuálními problémy po celém světě,politickými problémy po celém světě,ale nebudu.Přece jen na to ještě nemám věk a tak začnu raději u nás samých.Myslím,že dříve než začneme posuzovat vše co je kolem nás,měli by jsme se zamyslet nad sebou.Slibujeme co můžeme,ale už nevíme o tom,že nemůžeme a nebo vlastně ani nemáme „oprávnění“ to splnit.
Říká se – sliby,chyby – a je to opravdu hodně pravdivý citát.Ale nejhorší z toho všeho co může být je to,že nesplníme věc,kterou jsem slíbili sami sobě!
Probíhá to asi tak,že s naprostou odvahou,opovážlivostí,ctižádostí a důmyslností jdete do svého nitra,aby jste tam rozkázali,že prostě to chcete vy a tak to taky mít budete.Prvotní zmatek ustupuje a vy už se vidíte ve velkých výšinách,na které se povznesete se svým slibem,který slibuje to,že se to vážně stane.
Jenže uvědomujete si vůbec,že slíbit něco sami sobě,je jako kdyby jste lezli po obrovské skále bez jištění?!Ano a můžu dát další příklady,možná ještě víc odstrašující,než velká skála,pod vámi propast a vy se držíte jediného kousku kamene,který se,ať chcete nebo ne,prostě stejně jednou utrhne.A v tu chvíli je jen na vás,jestli poleze dál,aby jste se chytili pevnějšího,nebo budete vyčkávat,až se zřítíte dolů do neznáma(v tomto případě je to vaše mysl).
To co si slíbíte,je těžko splnitelné,pokud . . . . . Na ten způsob přijděte sami!
Ale ještě něco na konec – Neslibujte lepší přístřešek,když ho nemůžete nabídnout - .
Autor PoeziGirl, 27.07.2007
Přečteno 472x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

A já se hluboce zamyslela. Moc pěkné.

28.07.2007 10:38:00 | frany73

Také se říká, slibem nezarmoutíš. Ale tak myslí jen
prospěcháři. Člověk poctivý, se nad Tvým dílkem hluboce
zamyslí!

27.07.2007 20:11:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí