Náš načmáraný osud na papírku od cigaret

Náš načmáraný osud na papírku od cigaret

Anotace: Můj článek do časáku :)

Můj osobní názor zní takto – existuje osud i náhoda – podle toho, čemu zrovna věříte :) . Můžete samozřejmě věřit na obojí, ale nepoložili jste si někdy otázku smyslu – nevylučují se tyhle dvě slova? - .
Osud vs. Náhoda, obojí s velkým písmenem. Pan Osud, tak toho já si představuji asi nějak takhle :
Určitě znáte Pinnochia, toho malého dřevěného kluka, který když zalže, natáhne se mu nos. Jestli znáte jeho, stoprocentně znáte jeho „otce“ Japetta?!
Starý pán, s šedivým knírem, malé postavy a bílými vlasy. Tak to je on, pro mě takhle vypadá pan Osud. Sedí každý den za dřevěným stolkem, na jehož okraji hoří svíce, která nikdy nedohoří. Stále bude hořet a svítit Japettovi na psaní.
Na jaké psaní? No přece na to psaní o nás. Ach, zapomněla jsem se zmínit o tom, že tento starý pán, má před sebou položené papíry na které píše a píše a píše naše osudy. A jak mám teorii i na to, proč se s nějakým člověkem setkáte tam, kde to nečekáte, nebo ve chvíli, kdy to nečekáte. Dětinská a naivní teorie zní : Okolo Japetta se zvedne vítr a on papíry nestačí chytit a tak je vítr shodí dolů ze stolu a pomíchají se a jelikož je Japetto nemá očíslované, prostě jen tak je poskládá a píše dál, na papír, který zvedl poslední.
Tak tohle je moje představa o Osudu :) .
A velevážená paní Náhoda? Tak o té představu nemám. Prostě, přijde a odejde.
Nevím kdo, nevím jak vypadá. Je to vlastně paradox, když tedy Náhoda udělá to co musí, musí to mít někde napsané a to znamená, že sama Náhoda by měla svůj osud! :) Jo já vím, má to hloubku, ale nesmíme se do ní ponořit až za tolik, pak by jsme nestačili s dechem a to by bylo hodně špatné :) .
Tak toť vše . . . . . Určitě také máte podobné představy, jako já o Japettovi a jeho psaní.
Tak co, věříte na osud který se může každičkou chvilinku zamíchat, nebo věříte na předepsanou náhodu?! :)
Autor PoeziGirl, 08.08.2007
Přečteno 427x
Tipy 5
Poslední tipující: BiTeR, Mario de Janiero, jedam, anti-HERO
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Milá Poezi,
tak jak je to s tou Náhodou, vím náhodou docela přesně. Náhoda není žádná paní ale nástroj. Nástroj Osudu. Že my, tvorové, jsme Osudu hračky, je všeobecně známo a vše co se s námi děje se odvíjí od toho jakou má právě Osud náladu. Podle toho taky, bere na sebe různé podoby. Někdy normální ouřada nad kupoou lejster, jindy neposedný harant, někdy těžký atlet, on má tu výsadu takhle se měnit.
A právě když se nudí, hraje si s námi na desce připomínající Člověče nezlob se, přičemž pro zpestření používá takovou malou, kulatou kostičku - náhodu a tu nám figurkám vrhá do cesty.

16.11.2008 14:29:00 | Mario de Janiero

Hezké - a myslím že uživatel/ka Monterra to vyjádřil/a dosti zajímavým a pravdivým komentářem :o)

13.04.2008 10:37:00 | Lachailla

podle mého názoru je Náhoda jen jedna z mnoha součástí Osudu...

20.11.2007 23:00:00 | Monterra

Asi na obojí, tak nějak to bude...

08.08.2007 19:42:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí