Dobrý skutek, milosrdenství, nebo snad vražda?

Dobrý skutek, milosrdenství, nebo snad vražda?

Anotace: Jedná se o článek o euthanasii do MF Dnes.

Měla by být v České republice povolena euthanasie? A jaký je Váš názor na toto ožehavé téma, nad kterým si láme hlavu celý svět?

Každý člověk má právo žít podle svých představ. Každý se určitě někdy pokoušel zodpovědět si otázku, jakým stylem by chtěl žít. Každý si stanovil podle svého mínění pravidla, kterými by se měl řídit, aby se mu jeho život zdál plnohodnotný. Každý si ho přeje prožít tak, jak chce jen on sám.
Má však stejně jako o svém životě právo rozhodovat i o své smrti?
Přesně tato otázka je v posledních několika letech jedna z vůbec nejaktuálnějších nejen v České republice, snaží se na ni odpovědět celý svět.
A k jakému došli závěru? Euthanasie je státem povolena pouze ve čtyřech zemích – Švýcarsku, Belgii, Nizozemí a Oregonu (USA). Ostatní státy o tomto tématu zatím vedou jen dlouhodobé diskuze.
V České republice vzniklo na euthanasii velké množství kladných i záporných názorů. Lidé se pokoušejí prosadit si za každou cenu právě ty své. Všichni si myslí, že právě ten jejich pohled na věc je ten správný. Nikdo si ovšem ani nedokáže představit, jak by reagoval, kdyby se nějaká nepříjemná okolnost stala i jemu, a právě on by musel volit, zda euthanasii uskutečnit nebo ne.
Naši vrcholní politici by se tedy měli především ptát na názor lidí, kteří o tom něco vědí.
Tvrdím, že lidé by si měli přehodnotit svůj postoj k euthanasii a zkusit se vžít do situace smrtelně nemocných lidí. Nepředpokládám, že by všichni nemocní bez dlouhého přemýšlení euthanasii podstoupili, ale myslím si, že člověk by měl mít právo uvažovat i o této možnosti smrti.
Autor Peprmintka, 23.10.2007
Přečteno 394x
Tipy 2
Poslední tipující: Ammazonic
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já jsem pro, ráda bych důstojně odešla, a ne aby na mě bylo vzpomínáno jako na tu "co sedm let byla na přístrojích a bez cizí pomoci se ani nenajedla..." Teď zrovna tak nějak odešla prababička, jsou prostě chvíle kdy je smrt vysvobozením. Boha jeho co my víme, co se nám stane? Nerada bych zbytek života prožila ochrnutá nebo hluchoslepá a vy všichni ostatní jiste taky ne. Eutanazie je dar!

21.10.2008 12:55:00 | The_blood_of_Kingu

Je to na dlouhé povídání... jeden z mých pohledů zní... když někdo umírá a trpí při tom, měl by mít právo říct "Život mě už jen bolí", toužím odejít... a tak... Něco jako poslední přání...

15.11.2007 18:38:00 | Sue A.

Ségra teď taky píše podobný článek, mají to ve škole za úkol.. Tvůj se mi celkem líbí, hodnotím:-)

24.10.2007 10:19:00 | Ammazonic

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí