Školství

Školství

Anotace: Jak je to u vás?Máte (měli jste) problémy s kantory či spolužáky???

Rád bych napsal takovou něco jako reportáž, střihnutou s úvahou, o školách. Sám nyní navštěvuji střední školu. Na začátek bych rád zdůraznil, že nejsem předpojatý vůči kantorům jako celek – naopak snažím se je pochopit.
Jestli mi ještě někdo řekne, že střední je o vyšší inteligenci, tak se asi pořádně naštvu. Za těch pár roků, které navštěvuji střední, jsem narazil jak na proplouvání vyložených flegmatiků, drzost žáků, podvodů většiny, tak na nadržování, podfuky atd. ze strany učitelů.
Začal bych žáky. Nebudu nikoho jmenovat a rozhodně to neplatí o většině, spíš pouze jedinci, ale vždy se někdo z těch, o kterých budu psát, najde a to všude. To platí později i u kantorů. Ale nyní zpět k žákům. Jak je možné že jeden který sem tam špitne je víc viděn a okřikován než ten, kdo „vyvádí“ jak pominutý? Stává se velmi často. Dále jak je vůbec proboha možné, že za písemku jeden naučený žák dostane horší, než druhý s tahákem? Komické ale je to fakt. Nejvíce mě dostane, když má někdo rovnou zadání do písemky. Ve většině případech toho dotyčného ani nenapadne se podělit – prostě si to nechá sám. Hodně mě vyvádí z míry, že je dosti lidem jedno, že propadá. No co reparát to jistí.…Do takového kolektivu prostě nemůžu a ani nechci zapadnout.Jasně že na oko se opět všichni tváří jako kamarádi,ale když jde o něco...
Teď ke kantorům a to je tragičtější. Jak je možné, že bodování písemky je postavené tak že nikdo neprospívá? Jak je možné, že známkování totožné písemky je rozdílné? Jak si mohou učitelé dovolit řvát, ponižovat, popř. mlátit žáka (mimo opravdové výjimky – ale i tak by se měli ovládat)? Docela nefér mi přijde i fakt, že škola pozměňuje sliby a věci, které jsme měli dělat, mít nebo získat. Mám na mysli kurzy,certifikáty atd.,nebo třeba taky docela pozměnit obor – např. u zdravotních škol – místo sester najednou jsou pomocní asistenti, kteří musejí pracovat pod dohledem.
Chtělo by na vše stanovit jasná pevná pravidla a přes ně by nejel vlak. Vědomosti ani vaše chytrost neznamená pak nic. Škola není školou, pokud je systém naruby…
Autor Tomama, 22.02.2008
Přečteno 438x
Tipy 5
Poslední tipující: Dedillope, sluníčko sedmitečné, Janana
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí