Rozhovor

Rozhovor

Anotace: S naší třídní profesorkou:)....A podle mě důkaz, že učitelé nejsou učiteli jen tak a že snad opravdu ví, co dělají:).....

Dobrý den, paní profesorko,
nezlobte se, že Vás otravuju, ale chtěla bych Vás požádat o rozhovor .
Ráda bych ho měla s osobou, o které bych se chtěla něco dozvědět nejen já,
ale podle mě by to měla být i osoba, která zajímá i ostatní. Články,
interview a vůbec všeobecné všechno psané je přece psáno za účelem
všeobecného zájmu. Předem se tedy omlouvám za možná poněkud osobní otázky,
samozřejmě odpovídat nemusíte. Nejsou to otázky, týkající se Vašeho
osobního života nebo podobně, spíše otázky názoru na věc. Myslím, že nejen
já se taky ke spoustě věcem nerada vyjadrřuju . Hrozně moc děkuji

- Jaký máte názor na ten obrovský paradox, jak jsou učitelé většinou neoblíbení, společensky hodnoceni minimálně pod míru důležitosti tohoto povolání, a přitom kdyby nebyli učitelé, byli bychom všichni negramotní. (myšleno s nadsázkou samozřejmě)

- R.C.: Odpovím ráda,píšeš,že to nejsou otázky týkající se mého osobního života,ale opak je pravdou,protože toto povolání,pro ty kantory,kteří jimi opravdu chtějí být,je důležitou částí jejich života.Život mě naučil,že nemá cenu vysvětlovat lidem,kteří nikdy neučili,co to znamená,znám jejich názory,že máme pořád prázdniny, ve dvě jsme doma apod....Asi i vy studenti máte podobný pohled,ale já si troufám říci,že má pracovní doba je mnohdy nekonečná a psychicky bývám často,,vyždímaná".Bohužel,společenské hodnocení je pořád velmi špatné a nemůžeme se srovnávat s jinými vysokoškolskými profesemi,což mi dost vadí,ale jenom pro peníze opravdu nepracuji.

- Je těžké si vždy zachovat nadhled, nezaujatost a profesionalitu? Jste zastánkyní toho názoru, že od studentů je potřeba zachovat si určitý odstup? Proč?

- R.C.: Určitý odstup je nutné si zachovat,protože pak bych asi už po některých studentech nemohla nic chtít,vím o některých osobních problémech,ale snažím se o zachování aspoň nějaké nezaujatosti,ale opravdu je to někdy hodně těžké.

- Pozorujete, jak se mění chování a přístup studentů dalších a dalších generací?

- R.C.: Učím už 13 let a vidím,že přístup studentů ke studiu a jejich chování jsou stále horší.Připadá mi to poněkud paradoxní,protože si myslím,že úroveň vzdělání je dnes ceněna více než v minulosti,ale to by asi bylo na podrobnější rozbor.

- Myslíte si (stejně jako my ), že spousta věcí, které se naučit musíme, je zbytečných? Nemluvím teď o všeobecném přehledu, ale o spoustě podrobností, které se stejně hned zapomenou.

- R.C.: My jsme se učili také spoustu věcí, které už jsme nikdy nepotřebovali,ale těžko říci,co člověk v životě uplatní...Navíc,gymnázium má nabídnout všeobecný přehled,ale méně by občas mělo být asi více...

- Kdyby Vám někdo řekl, ať ve zkratce shrnete naši třídu, co byste o ní mohla říct?

- R.C.: Třída-spousta bezva mladých lidí,kteří mají svůj názor a nebojí se ho projevit,několik lidí,kteří se snaží mnoha věcem vyhnout,ale věřím,že na nesmyslnost svého počínání někdy přijdou /možná v některých případech naivní představa/ ,hodně dobrých sportovců,kteří nestíhají,ale snaží se,pár lidí,které nezajímá skoro nic,příští rok,ukáže,jestli tato třída umí držet při sobě. Děkuji
Autor Luciiik, 17.03.2008
Přečteno 342x
Tipy 4
Poslední tipující: Kovik, Bíša
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Občas je učit asi jako tesařina s náčiním od vietnamců:-)

19.07.2008 12:16:00 | Kovik

U kantorů by vyučování mělo býti poslání, je dobře,
že mnozí to dodržují...

18.03.2008 11:37:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí