Pro pobavení něco o vaření….

Pro pobavení něco o vaření….

Anotace: Něco z mého receptáře pro všechny co mají vánoce každý den….Možná to bude někomu malou inspirací až bude připravovat nějakou rybu nebo pro vzdálené vánoční menu ….

Na vlnách úsměvu...Ryba v mramoru…
Ne,opravdu jsem se nepřeklepl není to ani v bramboru,ani v zázvoru,ale opravdu v mramoru.
Tento recept není možná tak konkrétní,ale o to více je variabilní,obzvláště když jej nabízí někdo jako já,člověk lehce labilní….
Vezměte jakoukoliv rybu dle náhody či výběru,kupovanou,darovanou,zmrazenou,čerstvou a nebo,což je pro adrenalinové kuchaře značně dobrodružnější vlastnoručně ulovenou.Počet ryb je též dle dané situace,můžete pozvat přátele,ale klidně si můžete dopřát sami pouze pro sebe.
Každopádně bude Vaše kuchařské úsilí odměněno jistě tváří usměvavou….
Podle formy a druhu upravte do podoby oku a okolí lahodící,to znamená očistěte,vykuchejte,naporcujte..přitom si zpívejte nebo třeba popíjejte…
Ingrediencí,tedy koření či oblohy je tak nepřeberné množství,že nejlepší je popustit uzdu fantazii a nebát se experimentovat. Abych pravdu řekl,tak smíchat můžete prakticky cokoliv. Nevěřili by Jste,jak může být jídlo chutné a pestré i když si na pohled jednotlivé přísady do něj vložené mezi sebou zcela odporují,protože jak známo téměř každému chutná něco jiného a dokud to neochutnáte,tak to nezjistíte. A samozřejmě již kdysi dávno kdosi poznamenal,že v jednoduchosti je krása,jelikož pak si o to více smlsnete na daném divu přírody.
Pokračování je následující...můžete rybu naložit,marinovat nebo vzápětí tepelně upravovat,ale! a teď přijde to nejdůležitější,v případě ryby v mramoru je nutné mít po ruce mramorovou desku. Pod tou zatopíte a když se prohřeje,rybu na ní položíte a prosmažíte. Chutná nádherně. A to je všechno. Za sebe mohu povědět,že mám nejradši ryby jen jednoduše upravené a ochucené,aby vynikla jejich specifika, například solí,kmínem,pepřem...s máslem nebo olivovým olejem,o to je lahodnější ryba samotná a pokud se chutě smíchají s vůní ušlechtilého kamene a výběrového dřeva je to opravdu požitek.
Nu, jelikož tradičním pokrmem v Čechách je kapr,tak malinko konkrétní přeci jen budu a nabízím ještě pár netradičních receptů na toho šupinatého šviháka…i když zřejmě pro většinu lidí těžko dostupných,ale jak pravím já,příprava a jídlo jako takové je ještě lépe umocněno atmosférou či prostředím,pak se může stát,že i zcela ,,běžně upravená,, ryba získá punc delikatesy,takže:
KAPROVÉ VARIACE
I když se budu opakovat,tak jednotlivé ingredience jsou opět dle Vaší fantazie a gusta.Co by mělo být po ruce je sůl,pepř,olivový olej,bylinky a samozřejmě kapr.V těchto receptech mi jde spíše o kouzlo místa a překvapení. Jistě mi sami dáte za pravdu,že pokud stolujete nějak neobvykle,určitě si pamatujete nejen menu,ale i to ostatní kolem a o to myslím jde také,že?
KAPROVÁ MATRACE
Prakticky je to nadívaný kapr,použít můžete do nádivky cokoliv od masných výrobků přes houby až třeba po menší rybky. Vtip je v tom,že uděláte nejen výstelku,ale rybí matraci ještě povlečete,ideální je listové těsto,které můžete i náležitě zvýraznit vaším výtvarným uměním.
KAPR V RUKAVIČCE
Tady je důležitá lidová tvořivost.Já jednotlivé kousky vkládám do umně vypracovaných prstovek/můžou to být i palčáky/ z tenkého bůčku. Překvapení u stolu je zaručené a většinou vás přepadne pocit,že máte o několik prstů více.
KAPR Z PANKRÁCE
To zřejmě normální bezúhonný člověk neokusí,inu každý máme svá tajemství. Nápravných ústavů podobného ražení je samozřejmě mnoho,takže do titulku si může každý dosadit ten svůj. V tomto případě Jste rádi,pokud rybu vůbec seženete. A když ano,příprava je prostá,tak jako vaše cela,o to je kouzelnější,když si kapra upečete na mřížích.
KAPR NA PROCHÁZCE
Přípravu provedete doma, jednotlivé porce stačí uzpůsobit do podoby nanuku a když pak vyrazíte na korzo,určitě okolojdoucím ,,vyrazíte dech,, se svým kapříkem ,,na špejli,,. Navíc při ,,půlnoční,, mši se můžete opájet nejen hudbou,ale i vůní.
KAPR OD VĚDCE
Tohle je pro opravdové pedanty,kutily a puntičkáře.Já mám stavební průmyslovku a tudíž sklony k projektování i architektuře.Jednou jsem udělal mimo jiné také rybí puzzle. Vše na stolní desce má jistý řád a pokud si troufnete,lze vytvořit nádherný architektonický skvost typu Vítězného oblouku a podobně…..
KAPR PRO ŠÍLENCE
Je to ďábelsky jednoduché. Tady hrají prim ostré přísady a čím víc ,,šlehající,, tím líp. Zaručuji Vám,že pak budete u stromečku vykulení nejen z dárků.
KAPR A SILICE
Už Jste někdy zkoušeli,pro zpestření chuti použít nějakou jinou vůni,než vůni koření? Tedy ne,že si zapálíte vedle na plotně ,,františka,, ale že vůni použijete přímo na rybu. Tento recept ocení zejména ten,kdo má umělý stromek a tak si k večeři může vychutnat například kapra s vůní borovic,aniž by někde brouzdal dvě hodiny ve tmě v lese a nakonec místo bujné borovice přinesl domů opelichaný smrk.
KAPR U TCHÝNĚ
V tomhle případě vyžaduje příprava punc originality,mistrné nasazení i sebeovládání a ideální je předem připravený plán možného úprku,protože Tchýni se těžko zavděčíte.Když se Vám to naopak podaří,bez toho,aniž by byla nutná přítomnost lékaře/záměrně nechci říkat koronera,což by jistě některé tchýňomilce také velice zajímalo/ máte vyhráno,následně jste uvedeni ,,do rodiny,, a bráni za právoplatného člena. Věřte-nevěřte,mě se to podařilo.
KAPR S HORNÍKEM
význam pojmenování lze vykládat různě,neboť to může být ten pán kolem fotbalu mediálně známý sloganem ,,kapříci připluli,,
ale to je opravdu jen pro silné žaludky z politiky,jinak se totiž můžete poroučet ,,do kopru,, úhledně vytvarováni coby betonovým špalíkem.
Takže radši jsem vybral variantu s oním umouněným uhelníkem.Samozřejmě to označení je pouze metafora,těžko asi sfáráte do uhelného dolu na baštu s nějakým maníkem,když v hlubinách je navíc přísný zákaz rozdělávání ohně.Já to potěšení měl i když ten kapr už byl připraven na povrchu a dole v dole pouze konzumován.Vzpomenu si na to vždy,když griluji na zahradě.Jen podotýkám,že by neměl chybět olej-nejlépe z černých oliv a černé uhlí...samozřejmě dřevěné.
Ovšem můj nejoblíbenější je:
KAPR BEZ PRÁCE
Tenhle recept je sice velmi zdlouhavý,také musíte být minimálně o jeden stupínek na žebříčku pracovní hierarchie výše než dělný lid a konečně to nejtěžší a prakticky nemožné je být alespoň trochu oblíben. Když se Vám tohle všechno podaří a máte šikovné zaměstnance,může se Vám sejít na stole různě upravených kaprů hned několik,bez toho aniž by jste hnuli prstem. Garantuji Vám,že si velice pochutnáte a zcela určitě se z toho nezblázníte,jak by mohl nějaký rýpal podotknout dle osvědčené věty a následného odvozu na kliniku dr.Chocholouška z jednoho nejmenovaného filmu:,, Já to pořád říkám,neber ty úplatky nebo se z toho zblázníš,,….

Abych nezapomněl,hlavní je,aby Vás to vaření,pečení,grilování a jiné upravování bavilo,protože dělat něco s nechutí končí vždycky bez chuti!
Přeji mnoho kulinářských zážitků a Všem Dobrou chuť!
Autor enigman, 19.06.2008
Přečteno 811x
Tipy 22
Poslední tipující: Malá mořská víla, Tanzania, Harr, Kávový Poutník, bejbyyyy, zvířenka, střelkyně1, pejrak, Squat_the_world, Triffid Kolbe, ...
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dala bych si kapra...ala Jíra z pekla.
Prosím recept.Děkujiiiiiiii.Eva.

24.11.2009 11:29:00 | Tanzania

Děkuji - nejen za recepty, ale také za pobavení a v neposlední řadě i za návštěvu na mé stránce - tedy u mé básně.
Je vidět, že nejen v rybím vaření, pečení, smažení, marinování, dušení, maceraci, grilování apod. se vyznáš. Já sice dělám většinou jen kapra na vánoce, ale za to na čtyři způsoby, protože u nás se jedl kapr celé vánoce - nejen ty dny k svátkům určené, ale skoro až do Silvestra. A jeden způsob přípravy by nestačil stejně jako by nestačil 1 kapr - takže smažený, pečený v obalu z koření a zeleniny, na černo a v rosolu. Ty se totiž vyznáš i v psaní a to hned tak někdo neumí. Jsem ráda, že jsem měla možnost Tě tu potkat.

13.11.2009 14:56:00 | Harr

Tedy jenom se usmívám,jak krásně se četla a přemýšlím,který recept použiji.Asi na toho šílence,protože nemám lidi!:o))

12.12.2008 12:18:00 | střelkyně1

jsem sice vegan, ale teda děláš mi chuťe! :)) mramorovou desku sice mám, ale můžu si na ní ugrilovat leda tak tofu, což taky není špatný.

15.10.2008 21:30:00 | Squat_the_world

Krasne a chutove bunky se mi v ustech bouri, ryby miluji na kazdy zpusob.

18.07.2008 19:43:00 | carodejka

Já teda ryby nemusím. Ani nemám mramorovou desku, ale chuť na rybu jsem dostala takovou, že si půjdu koupit aspoň rybí salát. Jsi gurmán každým coulem.

23.06.2008 10:23:00 | Verule

nemám mramorovou desku... :o(
ale četlo se to hezky... aj bradu sem si musela otřít :o)

19.06.2008 15:51:00 | hanele m.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí