Oranžový svět

Oranžový svět

Anotace: 8.8.2008...zvláštní datum, zvláštní úkaz. Moje vlastní zkušenost, jestli vás zajímají fotky, tak zde: http://2rodna.sblog.cz/2008/08/08/34166

,,Vstávej, Esty, pojď se podívat!´´
Ještě je tma. Něco se děje. Rychle vstanu, ani si nestačím protřít oči.
Oknem se do místnosti vlévá zvláštní oranžové světlo. Ne z lampy, od světla. Odkud? Pohled z okna nabízí sytě modrou oblohu, zvršku pomalu překrývanou šedí. Přesto každé okno v bytě oranžově září.
Takové světlo nikdy neviděla.
,,Jdu ven,´´ řekne okouzleně, popadne foťák, navleče si tepláky a mikinu, seběhne těch pár schodů a už je venku.
Oranžovo. Vše, na co se podívá je naoranžovělé. Vzduch, domy, zahrady. Nebe přesto tmavě modré. Kde se bere to světlo?
Běží na zahradu. Tam to vidí.
Půlka nebe modrá až šedá. Druhá prořídlá, vykukuje azurová obloha, cáry mraků visí na obloze. Jen v jednom koutku nebe ne. Tam jakoby mlha. Hustá. A zaní prosvítá slunce.
Nejde vidět. Je jen na kousku oblohy. Přesto vytváří záři mezi žlutou a oranžovou, která se rozlévá všude. Všude.
Dívka uchopí foťák. Smůla. Fotoaparát nezachytí oranžové pole, stromy, dům.
Kde před dům. Fotí aspoň nebe před bouřkou.
Záře po chvilce vyprchá, nahradí ji šeď. Objeví se první blesky. S nimi přichází hromy. Ohlušující. Vše, i vzduch, se třese pod jejich nápory. Blesk stíhá blesk, hrom přehlušuje hrom.
Blesky neosvětlují krajinu tak, jako vycházející slunce. Ani jeho záře vak už neporazí šedivou clonu.
Přesto dívka ví, že nic takového ještě neviděla. Jakoby svět dostal na chvíli žloutenku.
Nastává peklo.
Blesk, hrom, blesk, hrom. Zšedlou oblohu křižují jasné křivky. Hned na to dopadne na černý asfalt první kapka, za ním další a další. Začne bouřka se vším všudy. Už nic tak zajímavého. Aby dívka nepřišla o sluch, nebo do ní neuhodil nedejbože blesk, běží zpět domů. Z okna pozoruje miliony kapek bubnujících do všeho, co jim přijde do cesty. Poslouchá mírně tlumený vztek nebe.
Po chvíli vše končí...vzpomínkou zůstávají jen zatopené ulice a tiché dunění. A také dívka a oknem malého bytu. Fascinovaná a ohromená.
Se vzpomínkou na to, co ještě neviděla.
Autor lady_esik, 08.08.2008
Přečteno 365x
Tipy 9
Poslední tipující: Nergal, Literinka, saddova, Gabi, LucQa
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Opet bych nerekl, ze jde o povidku, spis jen popis, ale presne to, co jsi vylicila (moc hezky), mam rad. Zde nemam vytku takze ST.

23.02.2009 19:23:00 | Nergal

poutave

14.08.2008 16:29:00 | saddova

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí