Lipenský park

Lipenský park

Anotace: Moje slohová práce z českého jazyka byla reportáž na téma "Místo, které mě zaujalo svou atmosférou". A protože je ono místo celé pod sněhem, musela jsem se trochu zasnít.

Když jsem poprvé spatřila ukazatel na pouliční lampě pobízející k prohlídce objektu "Zámecký park", popravdě jsem netušila, nakolik se ono místo liší od jiných parků. Místní obyvatelé ochotně vysvětlovali původ jeho názvu, jenž pochází z náležitosti k budově lipenského zámku.
"Lipník je malé městečko, ale má v sobě velké kouzlo." usmívá se knihovnice Božena Musilová, jež představuje pro zdejší občany typickou osobnost tohoto města. Vyslovíte-li její jméno, vybaví se lidem automaticky i Lipník nad Bečvou, aniž by si to v první chvíli uvědomili.

Již při prvních krocích vstupní branou mě očaroval klid, který v zámeckém parku vládne a který pomáhá zapomenout na starosti a tíhu lidské mysli.
Rozkvetlé květiny, jemný travnatý porost i čerstvě probuzené jaro sebemenší dojem umocní na neuvěřitelnou míru. Cestička vedoucí podél dlouhé cihlové zdi stromovitou alejí upoutá pozornost každého návštěvníka. Šumění listů a příjemný stín poskytují úžasnou možnost relaxace, a zpívající ptactvo v korunách rozmanitých dřevin dodává celému představení neodolatelný nádech krásy života.
Nalézá se zde také proslulý "Strašidelný strom", několikrát oceněný odbornými znalci, který nikoho nenechá na pochybách, že si své přízvisko zasloužil. Klikaté větve rostoucí do všech stran lomenými křivkami vzbuzují pocity tajemna i obrazy z klasických filmů a knih, v nichž se strašidelný les stal zosobněním děsu a hrůzného neznáma.
Nespočetné množství laviček nabízí příchozím uvolňující posezení pod rozsáhlými závěsy listnatých větví, čehož využívají návštěvníci všech věkových kategorií. Každý den zde můžete potkat maminky a tatínky s malými dětmi, také zamilované páry, pro něž je velmi lákavá romantická atmosféra okolo fontánky nacházející se na střeše bývalé jízdárny. Několikrát do roka se tady schází početná romská rodina vyluzující rytmické oslavné melodie svými tradičními hudebními nástroji a silnými hrdly. Starší generace nalézají na tomto místě klid a odpočinek, ale i pěkné prostředí pro procházky s domácími mazlíčky.
Zavítáte-li mezi devátou hodinou ranní a šestou hodinou večerní na střechu již zmíněné jízdárny, naskytne se vám dalekosáhlý výhled na část města, na celý zámecký park, a také na hrad Helfštýn, jenž se tyčí nad sousedním Týnem.

Nechte se unést kouzlem zajímavých stromů a jemných pohybů jejich větví pod něžným vánkem. Zažijte pocit dokonalého uvolnění a odpoutejte se na chvíli od okolního světa. Zámecký park v Lipníku nad Bečvou jistě zanechá dojem na každém z vás.
Autor Ariella13, 15.01.2009
Přečteno 511x
Tipy 1
Poslední tipující: Elwig
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí