Voda, nebezpečný živel

Voda, nebezpečný živel

Anotace: Asi to není reportáž....miluju bouřku, protože jsem nepoznala její zlou tvář.

Se svým přítelem si rádi pouštíme zvuk bouřky přes notebook. Má i bassový reproduktor a tak je efekt dokonalý. Mám pocit, jako kdyby bouřka řádila všude kolem nás. Hromy, blesky, déšť. Ležíme ve tmě a posloucháme. Krása. Miluju ji se vším všudy.

V posledních dvou týdnech však není počítače potřeba.

Venku je dusno a teplo, naši vesnici zahalují těžké šedé mraky, nebe křižují blesky, jeden oslnivý záblesk za druhým, z dáli se ozývá tiché hromobití. Minutu po minutě nabírá živel na síle, je blíž a blíž, až se dostane až nad nás. Poryvy větru ohýbají stromy, hromy rozechvívají okení tabulky, zprvu drobné kapky blahodárného deště dopadající na rozpálenou silnici se promění v prudký liják. Max, náš pes, se tváří naoko hrdinsky, ale tiskne se k nohám své paničky. Kočka se běží schovat za linku a čeká, až peklíčko přejde. Já nadšeně koukám z okna.

Hodně lidí se bojí hromů a blesků, někteří možná i deště. Ti, kterým déšť vlastně nevadí vůbec by svůj postoj jistě přehodnotili, kdyby se ocitli v tváří tvář rozbouřené řece, které by přišla každá nová kapka k duhu. Dopomohla by jí k uniknutí ze svého vězení, z koryta. Takoví by nejspíš od této řeky utekli daleko, do svého bezpečného suchého domu, ale kam mají utéct lidé, kteří svůj dům mají v bezprostřední blízkosti té řeky? Mají opustit svůj majetek, svůj domov, aniž by věděli, zda ho po návratu najdou? Mají vlastně na výběr? Bojovat proti rozzuřenému živlu, nebo utéct?

Já osobně povodeň nikdy neviděla, nebyla její obětí. Ani jsem nikdy s její obětí nemluvila. Přesto mě nenechávají chladnou. Obvzlášť teď, když řádí všude kolem mně. Mám štěstí, že nikde v mém okolí nehrozí ryziko povodně. Nejbližší velké řeky jsou Svratka a Svitava a i ty jsou dost daleko na to, aby mě a moji rodinu nemohly ohrozit. Nemusím se bát. Jiní ano. Ráději bych slyšela bouřku jen z notebooku, když vím, že někteří čelí při jejím zvuku ztrátě domova, ba i smrti. Jediné, co můžu dělat je držet palce všem, kteří to štěstí nemají a musí s jedním ze čtyř základních živlů bojovat.

Budu na vás myslet, uchovávat pro vás naději a přát vám, ať už to brzy skončí.
Autor lady_esik, 29.06.2009
Přečteno 589x
Tipy 12
Poslední tipující: Monica., Googlyho žena, Pythonissa__, Paulín, Bíša, Dev_LATea_princess, Gabi
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Také miluji bouřky.A nenávidím zároveň...miluji,protože je v tom něco magického co mě přitahuje.Ale proto,že vím co může bouřka způsobit za trable i mimo povodně,je nesnáším...

05.11.2009 16:56:00 | Pythonissa__

Alespoň nejsem jediný blázen, co miluje bouřky..:)Strašně fascinující počasí..nevyzpytatelný a svobodný..ale jejich síla mi strach nahání,to fakt.

29.06.2009 20:58:00 | Dev_LATea_princess

My máme řeku blízko a povodeň sem málem zažila. Chyběl kousíček a ta řeka by byla z koryta venku. Ty povodně co teďka řádí sou šílený a taky je mi moc líto těch lidí, který to postihlo.

29.06.2009 18:53:00 | Gabi

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí