O muži, který překračoval hranice

O muži, který překračoval hranice

Anotace: tento článek mi vyšel 9. listopadu 2009 v Mladé frontě Dnes a vypovídá o mém svědectví, které jsem získala prostřednictvím filmu THIS IS IT od Michaela Jacksona

O muži, který překračoval hranice

Na chvíli zkuste zapomenout na předsudky. Na všechny ty řeči, které vás nutí dívat se na něj skrz prsty. Představte si jen muže, který se snaží dělat dobře svou práci. Vrcholné období jeho kariéry řekněme skončilo, ale on se po deseti letech chce s elánem vrátit na taneční parket. Davy lidí čekají na jeho příchod. Bulvár sleduje, kde udělá chybu. A přesto, za zdmi tanečních sálů, zkušeben, nahrávacích studií a hlavně na jevišti před, zatím skromným, publikem vzniká sestřih, který měl být použit jako bonus k záznamu z připravovaného turné . Ani jeden z umělců nepředpokládal, že tato nahrávka bude zveřejněna v takovém rozsahu a možná proto ze stříbreného plátna předemnou dýchá upřímná snaha o nejlepší výkon nabitý neskutečnou energií. Michael Jackson se mi najednou jeví jako člověk, který naplňuje lidi kolem sebe inspirací. Motivuje je svou prací a snahou.í. ,,Dnes přijde na trénink M.J.“ svěřuje se asi dvacetiletý mladík. Z očí mu vyčtu upřímnou radost a v pozadí se objevuje Michael v černém tanečním obleku. Rozjíždí se hudba a M.J ukazuje své kroky, nápady a pohyby všem přítomným. Všichni stojí v kruhu a snaží se ho napodobit. Střih. Tatáž sestava na podiu. Oslňující světla, hlasitá hudba. Tanečníci a Michael jako jeden muž střílí pohyby přesně do rytmu. Každý takt je výrazný, do každé noty sedí jeden pohyb. Vidím najednou hodiny a hodiny práce, vidím lidi, kteří s nadšením následují svůj vzor. Vidím padesátiletého muže ve stříbrném saku s neskutečným pěvěckým i pohybovým talentem. V tuto chvíli nelze o jeho genialitě pochybovat. Nelze ani zpochybnit upřímnst jeho snahy, když nemohl tušit, že tento sestřih někdo uvidí.
,,Mám rád tuhle planetu. Bojuji proti rasové nenávisti. Proto o tom píšu texty.“ Jednu píseň věnuje svým souroznecům. Téměř za každou interpretací nezapomene poděkovat tanečníkům, hudebníkům ani vokálistům. Uprostřed písně se zastaví, aby opravil mladou baskytaristku. ,,Tohle je tvoje chvíle, zahraj to líp! Dej tam nejvyšší ton!“ pozvbuzuje. Mnohokrát se mezi písněmi dohaduje o nějakém taktu, o způsobu, jakým bubeník doprovodí závěrečný ton kytaristy. Sobotní večer po náročné zkoušce se M.J a jeho tým sejdou na jevišti v kruhu, ruku v ruce. Michael k nim mluví, všem jim děkuje a jako mnohokrát opakuje:,,Vy jste moje rodina. Děkuji vám za vaši práci“
Myslím, že jeho činy zatím nebyly úplně doceněny. Že na něm leží spousta a spousta pomluv a špatností, ale každým tonem, který dnes večer slyším, každou jeho povzbudivou větou se z M.J se v mých očích všechny tyto špatností smývají. Všem lidem, kteří tam o něm vypovídají jen to nejlepší věřím každé jejich slovo. Nemají důvod lhát. Tento muž je naplnil touhou dokázat nemožné, inspiroval je i motivoval. Mnohým splnil sen a to všehno s pokorou, kterou nelze nahrát jen pro kameru. Byl mužem, který chtěl dokázat víc, miloval lidi kolem sebe, miloval svou práci a dělal ji dobře. ,,Michael je muž, který překročil všechny hranice.“ Nakonec však, nečekaně, i tu nejvyšší.
Autor Malinka, 30.11.2009
Přečteno 486x
Tipy 6
Poslední tipující: Alžběta., Bíša, Franky92, larissa
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí