Sonda do Facebooku

Sonda do Facebooku

Anotace: Pokus o nestranný pohled od někoho, kdo této (a)sociální síti nemůže přijít na jméno. Berte s nadhledem.

Vítám vás u dalšího dílu nekonečného seriálu Pitomosti. Dnes se podíváme na fenomén zvaný Facebook. Upozorňujeme příznivce tohoto fenoménu, že autor patří do tábora odmítačů této sociální sítě. Nicméně dnes nám půjde o něco jiného. Totiž o nestrannou sondu do této sítě.

Pohled první: Zkouška.

Tato část vyžaduje dva lidi. Jednoho, který účet nemá a nikdy neměl (ani mít nechce), a druhého, jenž je typickým uživatelem této sítě. První osoba si založí účet, pochopitelně falešný a vypíše spoustu informací o naprosto smyšlené osobě. Důležitý je také nějaký profilový obrázek, zde pomohou služby společnosti Google. Druhá osoba si tu první přidá do přátel. Čeká se, kolik nezúčastněných lidí se pokusí komunikovat s falešnou osobou.

Pohled druhý: Ostatní

Zde využijeme jakýkoliv profil, třeba ten falešný z první části. Není to žádná věda, prostě se sleduje, kolik opravdu hloupých příspěvků se objeví. Nepočítáme teď dementní statusy "Pinkám" a podobné, nýbrž zprávy typu "Jsem zchlastanej jak hovado" od náctiletých (tyto zprávy naopak milují rodiče jejich autorů, není snad nutno vysvětlovat) nebo fotografie z bujarých večírků, které se zase často mohou dostat k rodičům náctiletých účastníků popř. šéfovi těch starší. Zkrátka a dobře, kolikrát bude porušeno známé poučení, že na internet se nedává nic, co by mohlo svého autora zkompromitovat. Konkrétně zmiňované fotoreportáže z (v lepším případě) alkoholových večírků velice zajímají personalisty, na což již doplatil nejeden uchazeč o zaměstnání.

Doufám, že tato zcela NEvědecká pastudie nikoho neurazí, je to pouze pokus o nezaujatou kritiku. Vyjmenovávat klady jako komunikace a shledání jinak zcela oddělených rodin snad není nutné. A závěr? Proč hledět na asociální síti, pokud dané lidi můžete vidět naživo?
Přečteno 604x
Tipy 6
Poslední tipující: Grafomanická MIA
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

fejsbúk je sračka!!!

16.02.2011 17:04:00 | Corsica

Pokud facebook někdo využívá k exhibici blbých statusů, nemám to ráda. Já ho taky nechtěla, založila jsem si ho zhruba před rokem a půl na nátlak okolí, a dneska jsem ráda, protože nebýt facebooku, tak bych teď, v průběhu praxe neměla povědomí o zítřejším stužkováku, jelikož se všechno hromadně řešilo tam. Holt, lidi nemají čas. Jinak se mi článek líbí:)

03.12.2010 08:03:00 | Grafomanická MIA

přidávám se do menšiny nefejsbůků už jenom, že jsem musela několikrát blokovat jeho nevyžádáné maily a vůbec nemusím být všude kde jsou všichni, masovost nemusím

12.11.2010 23:45:00 | Lilien

Jo, já tedy taky ten "fejs" fakt nemusím a nechápu, co na tom vidí ostatní. Ale proti gustu žádný dišputát, že.

02.11.2010 19:47:00 | Alasea

Facebook je zlo...

02.11.2010 00:35:00 | Metcheque

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí