modelka za barem

modelka za barem

Anotace: reportáž kavárnická

modelka za barem kavárny malé zaplivané, a tak milé. rezatá modelka, co ani jen netuší. studentka pro kapučino a dvojku bílého po okraj.
za barem, co ani barem nebude, sedí hranatý obličej a skvělý oblek. černočerný oblek s černou kravatou a startky na pultě vedle koutu na šumavě s pěnou. klidně by ten kout mohl kupovat jako nemovitost, ale hranatý obličej ho raději vypije jako značku piva.
hranatý obličej sem nepatří... a startky k němu nepatří a kout šumavský taky. jsem z toho blázen. hranatý obličej si vzal s sebou čtyři kouty a půl krabičky a přiblblý výraz. hranatý obličej střídá seladon ze špatného filmu. pepito sáčko, růžová kravata a luxusní obroučky brýlí z reálného socializmu. a tři tucty obrovitých zlatých prstenů. člověk netuší, kolik se jich vejde na jednu ruku. přehazovačku na pleš a jak dobře vypadám? každou minutku se podívám.
zakletá židle za barem. nad hlavou zlatého seladona obraz. pohodlné sófa s úhledně složenou nahotinkou v polosedě v pololeže. vedle nahé dívky sedí kluk v kabátě. jak jinak. oba koukají před sebe, co se bude dít. celou dobu jen koukají, jak hranatý obličej se startkou v ruce a čtyřmi kouty ze šumavy střídá seladon z reálného socializmu. všude samé fotky. spousty krásných fotek. ráj. proboha ne „r-a-j”, ale opravdický ráj. pod fotkama svalouš v tričku s čepicí přes uši. zajímavé. vytáhne notebook a píše. je mu zima, ale má čepici a ta hřeje. zřejmě i svaly hřejí. nevím, vyzkouším někdy. u barového stolku si pohupává do rytmu ženská s kabelkou zvící batohu svalouše. a celá se vnoří a vytahuje a vytahuje z něj roztodivnosti a tančí a mary poppins jen závidí.
a vedle sedí princezna v přímém přenosu. princezna vznešenosti a úsměvu šlechtičny. zamilovaného úsměvu na rozdávání. a ta cigaretka jí sluší! ne, tahle princezna smí kouřit kdekoliv a kdykoliv. pluje si s úsměvem přes pódium diváků k toaletě.

a modelka za barem potká v bundě a s rukou v šátku fotografa. fotograf cvaká a fotí a ruka už asi nebolí. bílý obličej a rezavé vlásky modelky zítřka v ten moment stvořené. modelka drží, modelka vážně kouká. je mramorově krásná, studená. druhá studentka za barem se přičísne na záchodě a doufá. je pěkná, ale fotograf nevidí. jeho oči a skla sklíček objektivu jen pro rezatou modelku zblízka. princezna je šťastná a mluví anglicky.
a v koutě jiný mladý pár se šíleně starou shrbenou ošklivě se tvářící starou babou právě maturovanou, už teď na zabití. hodně štěstí.
Autor slavekmiloslav, 12.11.2010
Přečteno 557x