Zatmění slunce

Zatmění slunce

Anotace: blíží se zatmění slunce a to může ve slabších náturách vyvolat obavy, možná i strach. Je to na místě?

24.12.2010 - Zpráva Českého astronomického úřadu pro ČTK:
Poslední dobou se množí dotazy směrované na naši instituci, týkající se možného konce světa, který má souviset se zatměním slunce začátkem příštího roku. Čaú důrazně vyzívá občany, aby v žádném případě nepropadali panice, protože k těmto obavám není žádný racionální důvod. Zatmění slunce je zcela běžný astronomický jev, který se v minulosti opakoval mnohokrát a nikdy žádné katastrofě ani nepředcházel, ani s ní nijak nesouvisel. Dále je třeba upozornit, že se tentokrát jedná o zatmění pouze částečné, kdy bude sluneční korona zakryta z devadesáti procent.
Podle vyjádření odborníků z Čaú, však tento úkaz slibuje zajímavou podívanou jak pro oko laika, tak profesionála. Pozorování tohoto jevu v minulosti přineslo mnoho zajímavých poznatků o slunci i měsíci. Do dnešních dnů můžeme obdivovat krásné fotografie podobného zatmění např. z 26. srpna 1939, nebo 7 září 2001. K nejkrásnějším světelným jevům prý ale došlo při zatmění 23. června 1914. Bohužel se nám z té doby zachovalo jen velice málo fotografií. Čaú přeje všem milovníkům astronomie pěkné Vánoce a ještě jednou varuje před nepodloženým vyvoláváním paniky různými astrology a jinými šarlatány.
RNDr. Karel Císař Csc



27.12.2010 - Zpráva Českého astronomického úřadu pro ČTK:
Český astromický úřad vypisuje výběrové řízení na zjištění vhodného zájemce o koupi nepotřebného movitého i nemovitého majetku. Jedná se o věci jak téměř nové, tak použité. Pro ilustraci uvádíme některé položky. Celý seznam je možno shlédnout na webových stránkách ústavu nebo přímo na naší adrese.
K prodeji jsou mimo jiné nabízeny:
- dalekohled, průměr zrcadla 2000 mm. stáří 5 roků, cena 1500 kč
- dalekohled, průměr zrcadla 1500 mm. stáří 6 roků, cena 999 kč
- kopule planetária, stáří 30 let cena 500 kč
- budova planetária, stáří 150 let cena 35000 kč
- vozový park čítající asi 15 osobních aut různého stáří a stavu, celkem za 20000 kč
a mnoho dalších položek. Prodej bude realizován v naší kanceláři ve Hvězdoslavově ulici v Praze u pí.Horákové. Prosíme všechny zájemce, aby si pokud možno pospíšili, protože zde jistou roli hraje čas.
Hodně štěstí do Nového roku přeje Čsu
Autor Zbyněk.2, 25.12.2010
Přečteno 646x
Tipy 2
Poslední tipující: TetaKazi, hanele m.
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Taky mám ten pocit... :-))

25.12.2010 22:19:00 | TetaKazi

Mám pocit, že příští rok budeme ten humor hodně potřebovat :-))

25.12.2010 19:46:00 | Zbyněk.2

Ano, všechno nejlepší do nového roku - hlavně hodně humorných povídek (nám) přeju :o)

25.12.2010 15:52:00 | hanele m.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí