Věřte, nevěřte...Nekecám!

Věřte, nevěřte...Nekecám!

Anotace: Pravdivé příběhy ze života v Domově důchodců z pohledu sestry

Sbírka: Věřte, nevěřte...Nekecám!

Přijde nový příjem a předběžná zpráva praví, že byl děda dva roky v Léčebně pro dlouhodobě nemocné.Bude mít na sobě jenom erár, odpoledne přijde syn a potřebné věci přiveze.
Děda vypadá celkem obstojně, oslavil už čtvrtý rok po osmdesátce. Je veselý, zpívá,přednáší, prostě se nám předvádí. Kdysi hrával na harmoniku u Rozvařilů.
Má jednoho syna a ten prý je letec. Ptám se jestli kosmonaut? Dělám legraci i já. Kdepak kosmonaut, opáčí...Náhodou je to velké zvíře! Vozí vládní činitele. Lítá.
Znovu vyzvídám:Na východ od ráje? Nepochopil, pootevře zásuvku nočního stolku a vyndá oloupaný pomačkaný pohled z Jalty. Náhodou syn lítá po celém světě s Husákem! Aniž jsem na to reagovala, chrlí ze sebe dál. Syn už je rozvedený. Opáčím, že to je dneska už kdekdo. Domnívala jsem se, že ho to mrzí. Nemrzelo! Hned chce celou situaci vyložit. Synek byl ženatý a měli dva kluky. Oba se vloni oženili. Neviděl je kolik let, ani by vnuky už nepoznal. Dost smutné konstatování pro dědečka. Jednou měl syn zase letět do Moskvy, byla námraza na křídlech a letět se nemohlo. Vrátil se nečekaně domů a ve své posteli našel Rusa. Ale sestro! Syn je frajer! Ani jednomu nedal přes držku, odešel a rozvedl se. Vzal si Jarušku a ta dělá v televizi pro ředitele. On má vlastně těch sekretářek pět, ale Jarča dělá šéfovou. Napadlo mně cosi o vráně, která k druhé sedá.
Děda zdůrazňuje, co mají mladí peněz. Právě při této řeči obrací naruby prázdné kapsy. Jsou špinavé a vypadlo z nich jen pár drobků.
Jsem za ty roky zvyklá na leccos, ale přesto přese všechno mne zamrazilo, když pokračoval.Můj celý důchod si bere syn, prý abych neměl kapsu těžkou.
Děda chtěl, abych mu přinesla nějaký hadr, že nemá ani kapesník. Zdůraznil, že mohu být klidná, syn všechny potřebné věci přinese.
Po té rozmluvě už jsem byla natolik chytrá, že jsem ani nedoufala, že někdy to zvíře uvidím. Samozřejmě má předtucha se vyplnila. Děda se nedočkal ani syna, ani kapesníků. Pro otcův důchod si chodil syn přímo do kanceláře a nikdy se nestavil za dědou na pokoji.
Jen mne napadlo, že Husák asi špatně platil, když syna vytrhlo pár stovek...
Autor Žaneta, 18.01.2011
Přečteno 781x
Tipy 8
Poslední tipující: ewon, mida, Kett, a_tao
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

je to smutné, ale j to tak, spousta lidí by nemusela být ani v LDN ani v DD, a je to jen kvůli tomu že dneska jsou staří lidé přítěží, proto se raděj dávají na LDN

22.01.2011 22:21:00 | klinika

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí