Jak nám ptáci létali nad hlavami

Jak nám ptáci létali nad hlavami

Anotace: 2. května jsme byli se školou na akci, kterou pro nás pořádala záchraná stanice Seiferos z Brna. Přijeli a vyprávěli nám o ptácích, chovu, ekologii....

Když jsme se dne 2.května vydali do části Přelouče zvané „pod parkem“, byli jsme znudění a otrávení. Dle toho, co jsme se dozvěděli od našich profesorek jsme věděli jen to, že nás tam čeká jakási venkovní expozice dravců. A nebyli bychom to správní studenti, kdybychom tím pádem nebyli znudění a necítili odpor k přednášce, která jistě bude nudná, únavná a bez fantasie. Na druhou stranu jsme ale byli celkem rádi, že tam jdeme. Přece jen jsme potom mohli jít domů, což bylo samozřejmě jediné pozitivum. Alespoň pro začátek. Když jsme se docourali na místo a postavili jsme se kolem dokola plastovou páskou vyznačeného oválu, ve kterém byli za nohy přivázáni všemožní draví ptáci, byli jsme samozřejmě všichni znechuceni.
„Chudáčci ptáčci,“proběhlo hlavami většiny z nás.
A aniž by to kdokoli vyslovil nahlas, moderátor, ochránce přírody, chovatel dravců a snad věčný optimista s hlasem a humorem Bolka Polívky nám začal vyprávět o svojí dotěrné sousedce myslící na svoje husy jen jako na pečínku, množení ratlíků a pudlíků u popelnic mezi paneláky a o zelených plotech splývajících s fotbalovými hřišti, trávníky a záhonky. Když jsme se konečně mohli alespoň na chvíli přestat smát, dokroužil k nám krkavec, který ulétl při předchozí prezentaci. V tu chvíli se opět potvrdilo heslo: „Jak málo stačí k dětské radosti.“ V následném kvízu mnozí z nás perlili svými dravými ptáky datli nebo krtky. Když byly vybrány 3 oběti na vábení sokola na rukavici, všichni jsme s napětím sledovali slibované stříkání krve kvůli krátkým sokolnickým rukavicím zato ale dlouhým a ostrým ptačím drápům. Na(ne)štěstí se žádná nehoda nestala a tak jsme mohli sledovat dokonalou poslušnost sokola, krkavce nebo třeba puštíka. Na závěr jsme mohli sledovat drama s názvem „Kterak se orel bělohlavý na zem vrátit odmítal a jak to všechno dopadlo“.
Z očekávané nudné přednášky o délce křídel a úhlu letu dravců se přece jen vyklubala celkem zábavná, vtipná a neotřelá ukázka skvělého umění sokolnického, velkého úsilí cvičit, chránit a zachraňovat nejen ohrožené druhy ptáků. Seiferos, obecně prospěšná organizace a záchraná stanice pro zraněné, staré či jinak znevýhodněné ptáky nám, studentům Gymnázia od primy až po sextu a 2.A ukázali, že když se chce, všechno jde, a že když se něco dělá s láskou a úsilím, může se vám povést i zázrak. A protože jsme budoucí mladá a perspektivní generace, všichni si jistě zapamatujeme z přednášky to nejdůležitější-zelené ploty je vždy třeba nabarvit na žluto nebo červeno a když se něco stane malému chlapci předškolního věku, zaplatíte milión.
Autor NinaAngels, 12.05.2011
Přečteno 593x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí