2x 17. listopad

2x 17. listopad

Anotace: 2 důležitá data, myslím, že by to měl někdo připomenout...

Tento den 17. listopad je vyjímečný. Již dvakrát je 17. listopad důležitou součástí naší historie. Počínaje tím, že jde o svátek, takže je volno, a konče tím, že Polácí mají přes české svátky na tržištích plno.

Uvědomuje si ale většina lidí, proč se ve skutečnosti tento svátek slaví? Dříve se tento den slavil jako Mezinárodní den studenstva...

ROK 1939, 17. listopad:
Reakcí na studentské vzpoury vyvolané smrtí Jana Opletala bylo zavření vysokých škol. Dnes žije už jen velmi málo lidí, kteří si na to vzpomenou. Ale kdo by si chtěl připomenout ty doby, kdy se museli vysokoškoláci museli seřadit do řady a každý třetí byl převezen do koncentračního tábora, ne-li před zraky spolužáků bez soudu zastřelen...

Jeden režim vystřídal druhý. Roky plynou a lidé se radují z výhry nad nacismem a netuší, že se bezhlavě řítí do režimu druhého. Komunismus.

ROK 1989, 17. listopad:
Sametová revoluce, kdo by tento pojem alespoň jednou neslyšel? Studenti vykonali pochod přes Vyšehrad na Václavské námestí. Na Národní třídě zasáhly jednotky "Veřejné bezpečnosti", které velmi krutě zasáhly.
Za následek byly stávky demonstrace, ale hlavně-pád komunismu.
Autor Christien, 17.11.2006
Přečteno 512x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí