Kosoř při své cestě za titulem klopýtla a ztratila důležité body

Kosoř při své cestě za titulem klopýtla a ztratila důležité body

Anotace: TRochu, tedy spíš více než trochu, strašího data, nicméně zrovna jsem to našel na disku.

23.9. 2003

Kosoř při své cestě za titulem klopýtla a ztratila důležité body

Minulý víkend byl ve znamení fotbalu a to nejen ligového, ale i fotbalu v nižších soutěžích (o těch s oblibou zlí jazykové tvrdí, že se sem uklízejí bývalí špičkoví fotbalisté, kteří už na "velký fotbal" nemají) jako je například okresní soutěž Prahy - západ. Jedním ze zápasů III. B třídy bylo i utkání 15. kola Kosoř - Jíloviště. Bylo to utkání dvou týmů z opačných pólů tabulky. Kosoř, která v podzimní sezoně několikrát vážně klopýtla a její šance na titul v soutěži byly spíše ze říše snů. Díky chybám soupeřů však ukončila podzimní část na třetím místě v závěsu za prvními Holubicemi, které měly náskok pouhých tří bodů. Naopak Jíloviště na podzim předvádělo spíše průměrné výkony, které ale byly několikrát přebity dobře sehranými zápasy v domácím prostředí, proto bylo před utkání s Kosoří na devátém místě. Jíloviště však mělo znovu výhodu domácího prostředí, která, jak se mohli přesvědčit hráči i fanoušci hostujícího týmu, jim byla nemalou pomocí. Fotbalisté Kosoře přijeli do Jíloviště více než hodinu před začátkem utkání, aby se stihnuli řádně připravit a aby také mohli vyslechnout "dlouhé litanie" pokynů, jak je někteří hráči občas označují, trenéra Aleše Bažanta, bývalého vynikajícího hráče Sparty Praha, nyní hrajícího trenéra. Když se z autobusu, začala trousit asi dvacítka fanoušků a patnáct hráčů, bylo kolem hřiště pouze pár místních a o tom, že se na místo dostaví mnohem větší počet fanoušků Jíloviště bylo možno se pouze dohadovat. Místní výčepní však věděl, o čem mluví, když říkal: "To je normální, sem lidí chodí vždycky až těsně před zápasem, ale většinou v nemalém počtu".

Trenér Bažant si své svěřence odvedl do šatny, kde jim objasňoval zamýšlenou taktiku déle než půl hodiny. Když hráči Kosoře vyběhli na trávník, aby se rozcvičili a vyslali pár zkušebních střel na brankáře Šeráka nestačili se divit. Hřiště bylo obklopeno více než stovkou domácích fanoušků skandujících povzbudivé pokřiky, to však, jak se později ukázalo, hráče Kosoře spíše znervóznělo. "Jsme nahoře a každej si brousí zuby, aby nám mohl sebrat body. Zápasy venku jsou vždycky obtížný, ať už se hraje s prvním či posledním týmem", zněla slova trenéra Bažanta.

Utkání v pět hodin zahájil hvizd rozhodčího. První minuty se nesly spíše v duchu vzájemného oťukávání a nakopávání míčů. Po prvních nepříliš přesvědčivých minutách však hráči Kosoře zapnuli na plné obrátky a obrana domácích občas vůbec nevěděla, co dělat. Zejména proto, že ve velkém vápně domácích neustále operoval téměř dvoumetrový Tomáš Skuhravý, reprezentant a zkušený mazák italské první ligy, který na gólmana domácích, zásobován centry Mlejnka, Lumíra Mistra a Loudy, vysílal jednu střelu hlavou za druhou. Situace vypadala nadějně v 25. minutě, Skuhravý díky své dravosti vybojoval balón od zmateného obránce domácích a ocitl se téměř sám před brankářem. Chyběla však přesná koncovka. "Je pravda, že už jsem dal hodně gólů a v podzimní sezoně to bylo sedmnáct, ale dnes jako by brána byla zakletá", vyslovil se Skuhravý i přesto, že později jeden gól vsítil. Byla to situace, kdy jeden z obránců, Miloš Barna, přeběhl od vlastního vápna a téměř od poloviny hřiště nacentroval přímo na hlavu Skuhravého, který s přehledem skóroval.

Po prvním gólu se hosté uklidnili a hráli více v pohodě až na Lumíra Mistra, který se v poslední době hledá a po dlouhé zimní pauze se mu příliš nedaří. Téměř nic se mu nedařilo. Navíc spoluhráče častoval peprnými nadávkami. Dalším, kdo se prosadil byl plnokrevný útočník Libor Korynta, který i přes několikerá zranění kolene piluje formu a docela se mu daří. Korynta dostal přihrávku od jednoho ze záložníků a z asi dvacetimetrové vzdálenosti prostřelil vše, co mu stálo v cestě. Gólman, který měl zacloněný výhled spoluhráči, se pouze bezmocně ohlédl a lovil míč podruhé z brány. Třetí gól pak přidal Milan Boháč, když dostal výbornou přihrávku do běhu. Poradil si s obránci a nekompromisně vystřelil z vápna, přičemž trefil přesně pravý roh branky. Kosoř tedy vedla 3:0. Do půle zbývalo jen několik málo minut a zápas byl zcela v rukou hostů. Ve třiačtyřicáté minutě však přišla také chvíle domácích, který v předchozím průběhu vysílali na bránu gólmána Šeráka pouze občasné propagační střely. Po chybném výkopu stopera Stančíka míč získal Barna, avšak dotírání jednoho z hráčů domácích ho přinutilo zahrát "malou domů" na brankáře Šeráka. Ten, protože nechtěl riskovat nepřímý kop chtěl vysoký balón hlavičkovat, ale neodhadl odskok míče a útočník domácích s číslem 11 už měl snadnou práci, když stál před prázdnou bránou. Tehdy se fanoušci rozkřičeli poprvé.

Domácí tedy snížili na rozdíl dvou gólů. Trenér Bažant své svěřence řádně seřval za tak trestuhodnou chybu, ale jak se zdálo nepomohlo to. Přestávkový program byl naplněn představením mažoretek Jíloviště.

Do druhé půle domácí nastoupili jako vyměnění. I když měli hosté více ze hry, domácí se teď vrhali do soubojů po hlavě a vybojovali i pár šancí. Na druhé straně Skuhravý znovu neúnavně ostřeloval domácí branku, avšak tentokrát už bezvýsledně. Útočníci domácích byli draví a nezřídka se uchylovali k zákrokům, které nemá rád žádný fotbalový fanoušek. Nebylo se čemu divit, když Linhart, který byl faulován, ale rozhodčí nechal pokračovat, doslova sestřelil jednoho z domácích a viděl za to od rozhodčího žlutou kartu. Mezitím domácí vystřídali a na hřiště nastoupil fotbalový nestor František Veselý, známý to nervák a internacionál Jakubec. S jejich akcemi si však rychlí záložníci a obránci až na jednu poradili. Do pětasedmdesáté minuty byl zápas 3:1 ve prospěch hostí. Avšak byl to právě Veselý, který centroval, míč se odrazil zpět, na půli ho "zabalil" agilní útočník, který se v předchozím průběhu zmohl spíše jen na okopávání záložníka Linharta. Po jeho průniku po levé straně, kdy ho Linhart nechtěl zastavit za cenu faulu, protože by mohl vidět druhou žlutou a hosté by tak hráli o deseti, následovala přihrávka a střela ke vzdálenější tyčce branky, která přinutila gólmana Šeráka lovit míč ze sítě podruhé. Linhart avizoval bolavý kotník, avšak v řevu fanoušků jeho slova zanikla a byl střídán až deset minut před koncem zápasu, kdy už to bylo 3:3. Právě v 78. minutě následovala téměř stejná akce, která skončila gólem, jako u druhého gólu domácích, přičemž chybujícím obráncem byl tentokrát Barna. Trenér Bažant se poté domlouval s lavičkou a za Linharta naskočil Topič. Mužstvo Kosoře se pokoušelo o ještě silnější ofenzívu, ale výsledky již nebyly tak úspěšné jako v první půli.

Zápas Kosoř - Jíloviště tak skončil smírnou remízou 3:3 díky nepříliš častým, ale o to horším chybám hostů a zvláště díky maximálnímu nasazení mladíků Jíloviště.

Kosořští odjížděli se smutkem v očích, protože ztráta dvou bodů v honbě za titulem znamená ztrátu nadějí. Zklamání však vystřídala dobrá nálada, když se po příjezdu "domů" hráči dozvěděli, že i první dva týmy, Holubice a Dolany také klopýtly. Výsledkem bylo, že Kosoř se přiblížila prvnímu místu a špička tabulky se jen více bodově vyrovnala. Správně to zhodnotil trenér Bažant, když se dozvěděl o výsledcích zápasů Holubic a Dolan: "Dneska jsme byli v některých okamžicích nedůsledný a neproměňovali jsme šance. To bohužel rozhodlo o remíze. Ale každý body jsou dobrý".
Autor Slava-THC, 13.03.2005
Přečteno 903x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí