Bukovanská léčebna

Bukovanská léčebna

Anotace: napište mi prosím jestli to vypadá jako reportáž nebo ne.

Bukovany – Včera nastoupily studentky Střední odborné školy a Vyšší odborné školy v Březnici do bukovanské Dětské léčebny pro pacienty s resuscitačními problémy.
Léčebnu na místním zámečku založila roku 1925 Alice Masaryková, dcera našeho prvního Československého prezidenta Tomáše Garigue Masaryka a pojmenovala ji na počest svojí matky Charlotty G. Masarykové.
Studentky po vstupu do ústavu nejprve dlouho diskutovaly s ředitelkou dětské léčebny, která jim udělovala pokyny o provozu zařízení a dávala rady ohledně hygieny a chování. Následně praktikanty provedla po léčebně a seznámila je s pracovníky i malými pacienty, ti přímo při léčbě nafukovali balónky nebo hráli na flétny, na dotaz, k čemu jim to pomáhá nám sestra vysvětlila: „děti se tím zabaví a tímto mírným namáháním plic se zvětšuje jejich kapacita i zlepšuje jejich stav, samozřejmě by byl lepší bazén, aby v něm mohla děcka plavat ale na ten je nyní příliš chladno.“
Po svačině začínající v 10 hodin se děti odebraly do tělocvičny, kde na ně již čekala kynoložka se svými psími svěřenci, po několika větách jak se k nim chovat, aby zvířata nikomu neublížila se dětští pacienti nadšeně vrhly na pejsky a radostně se s nimi mazlily a hrály.
Ve 12:30 se konal v jídelně oběd a kynoložka musela odejít, nutno podotknout, že některé děti z toho byly viditelně podráždění. Po obědě byla na programu televizní pohádka – Krtek a paraplíčko. Zvláště těm menším se velmi líbila. Ti starší si pro zahnání nudy stavěli z lega lodě z hvězdných válek.
K závěru dnešní práce si studentky vyzkoušeli přímo práci s dětmi, barvily s nimi roličky od toaletního papíru, přičemž barva nebyla jen na roličkách ale i po celé MŠ.
Dětská odborná léčebna je rozdělena na dvě hlaví části v prvním patře je základní škola v ve druhém škola mateřská. Dále potom k léčebně patří tělocvična, jídelna, bazén a park s oborou.
Na otázku k jedné z partikantek Lucce F, jak se zde cítí, odpověděla: „je to tady v opravdu pěkném prostředí, i jinak se mi zde líbí, jednou bych tady, pokud to bude možné, zkusila pracovat, protože se ráda pohybuji mezi dětmi a také starání se o ně mi není cizí.“
Děti na otázku, jak se jim líbí studentky odpovídaly: „jsou na nás moc hodný“ prohlásila malá Michalka, „moc líbí“ odvětil Lukášek, „máme je rádi“ dodal malý Petřík a jeho slova potvrzovalo i to že studentky byly zrovna obklopeny dětmi...

Z Bukovan zvláštní zpravodajka Eliška B.
Autor sarady, 07.05.2007
Přečteno 594x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Proč by to nebyla reportáž? Máš v ní vše, co by tam mělo být a ještě to má hezký smysl...:-)

22.05.2007 18:23:00 | Hejky

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí