Pošlete politiky a finančníky před soud jako my – na Islandu

Pošlete politiky a finančníky před soud jako my – na Islandu

Anotace: …radí ikona islandské revoluce HÖRDUR TORFASON na Václavském náměstí 15. 3. 2012. Přepsal jsem jeho projev do textové podoby.


 
Děkuji, že jste mě sem pozvali. Jsem pyšný, že tu s vámi můžu dnes být. Začínáte tady podobně, jako my před tři a půl lety na Islandu. V říjnu 2008 jsem šel před islandský parlament a ptal se lidí: "Co se to tady děje?" Stál jsem tam každý den od 12 hodin a o týden později jsem začal demonstraci jako vy teď tady. Pět měsíců jsme demonstrovali každou sobotu. Toto období bylo nazýváno "příborovou revolucí", protože jsme používali na protest i hluk hrnců, pánviček apod.
 
Naši představitelé nám říkali, že jsme nejbohatší zemí na světě. Ale jednoho dne v televizi vystoupil náš premiér a říkal celému národu věci, které byly těžko pochopitelné. Najednou se z nás stala chudá země, která měla obrovské miliardové dluhy. Začali jsme demonstrovat jako vy tady. Začali jsme se ptát politiků a bankéřů, co se to stalo??? A oni nám odpověděli: "Prostě se to stalo. Zmlkněte a jděte domů."
 
Ale my občané jsme s tím nesouhlasili. A proto jsme začali protestovat každou sobotu ve tři hodiny. Vyhlásili jsme tři zásadní požadavky:
  1. Vláda musí podat demisi
  2. Musí odejít Rada pro finanční dozor
  3. Musí odejít Rada národní banky
Věděli jsme, že se nemůžeme spoléhat na televizi, rozhlas, noviny, sdělovací média nás zklamala, protože v každé zemi je u moci korupce. Spolehli jsme se na internet stejně jako vy, média situaci zamlčovala. Redaktoři z oficiálních médií nám tvrdili, že se nám to nemůže podařit.
 
Do Vánoc 2008 bylo stále málo demonstrujících lidí. Bylo nám jasné, že musíme změnit taktiku. Sezval jsem občany na 20. 1. 2009, a když se členové parlamentu vrátili z vánočních prázdnin, budova parlamentu byla námi obklíčena - bez násilí, jen s rachotícími hrnci a příbory. Parlament byl obklíčen pět dní. Zpívali jsme při tom, dělali ohňostroj, udělali jsme si zábavu. Brutalita a násilí byla jen ze strany policie. V této "příborové revoluci" jsme se obleky či šálami odlišili oranžovou barvou, která se na Islandu stala módní.
 
Po pěti dnech vláda podala demisi. Do konce února 2009 byly splněny všechny požadavky. Nová vláda slíbila, že bude naslouchat lidu, což dodnes činí. Minulý rok byla sepsána nová ústava a letos v červnu bude o ústavě celonárodní referendum.
 
Všude na světě jsou naše životy ovládány bankami, a to se nám nelíbí. A proto jsme požádali norskou finanční vyšetřovatelku Evu Joly (pracující ve Francii), která se již v různých finančních kauzách ve světě osvědčila, aby nám pomohla vybrat naše finanční vyšetřovatele. Ti pracují na závažných případech dodnes. Zodpovědní za krizi musí před soud! Jeden z nich už je ve vězení, další tři se právě před soudem ze svých činů zodpovídají. Obžalovaných je asi 80 - 90, také na ně dojde řada, budou předvedeni před soudce!!! (…skandování: TO JE ONO!) A budeme pokračovat, dokud nebudou všichni viníci ve vězení!
 
Jedna z bank vytvořila pro Island obrovský dluh, vypůjčili si peníze z Anglie a Holandska - téměř 7 miliard Euro. Tahle banka chce po občanech Islandu, aby je za ně splatili. Ale my jsme řekli: NE! My občané Islandu nebudeme platit dluhy, které udělali zločinci z privátních bank. Ale přesto chceme, aby lidé z Anglie a Holandska, odkud to bylo půjčeno, dostali svoje peníze spět. Ty jim zaplatí banka! I s úroky!
 
Před 14 dny byl před soud postaven náš premiér. Těchto 14 dní pozorujeme, jak naše politická a bankovní elita před soudem vypovídá. Je to šokující! Proč? Protože všichni před soudci odpovídají: "Nevěděl jsem, neviděl jsem, nerozuměl jsem, nechtěl jsem, neudělal jsem to, nebyl jsem tam…"
 
Každý z těchto lidí neuspěl ve své práci, absolutně propadl. Neudělali absolutně nic, co by mohlo předejít této islandské finanční krizi. Ale mohli, kdyby byli dost inteligentní! Ale chovali se jako idioti, což také jsou!
 
Lidé, teď je ten historický čas, kdy se můžeme spojit pomocí internetu, a to také děláme. Lidé po celém světě se spojují proti politickým a finančním zločincům. To je také jeden z důvodů proč jsem tady. Hodně cestuji a hovořím k lidem, den po dni se stáváme silnějšími. Politici a finančníci se čím dál tím víc začínají bát. Korupce je všude, a my na to máme jednu odpověď: "NE!!!" A proto tu dneska jsme! A já věřím, že vás bude čím dál víc, pokračujte v tom! V žádném případě to nevzdávejte!!! (…skandování: NEVZDÁME!)
 
Přišel jsem vám říct, že my na Islandu jsme vaši přátelé a stojíme po vašem boku! Mám pro vás dárek z Islandu (ukazuje revoluční islandskou vlajku, kuchyňské pánve, po stranách obilí, nahoře hvězda naděje). Nikdy neztraťte naději! Bojující lidé vyhrají! Vymeteme tu korupci pryč! Dokázali jsme to už na Islandu, a máme před sebou ještě dlouhou cestu, ale my to nevzdáme! Budeme spolupracovat. Díky a hodně štěstí.
 


Autor Aťan, 18.03.2012
Přečteno 986x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/120775-island-chce-dostat-svym-zavazkum-z-dob-krize

a tohle taky nevypadá pro Islanďany vesele.

21.03.2012 19:33:48 | ewon

Ze zmanipulovaných médií sem dáš starou zprávu z 11. 4. 2011, v projevu zaznělo: "Ale přesto chceme, aby lidé z Anglie a Holandska, odkud to bylo půjčeno, dostali svoje peníze spět. Ty jim zaplatí banka! I s úroky!"

Ty mně řekneš, že banka peníze nemá, já tě odkážu na koment, kde už jsem o tom psal... trochu se motáme v informačním kruhu, nemyslíš? :-)

21.03.2012 19:39:58 | Aťan

jinými slovy to řeší policie, nebo interpol.

Jsem jen tradičně skeptickej. :-)

21.03.2012 20:47:05 | ewon

poznámka- to co je (a řek bych právem) Holešovu vytýkáno nejvíc: není tu co potom, kdyby vláda padla. (a zase bych řek, že tam (na demonstraci) padlo něco jako je to ve Švýcarsku)
Ale nikde to není a Popelka taky nějak mlčel v televizi- co Islandňan vymyslel, co potom, když už se jim to podařilo. Nějak to nestih říct. :-)

19.03.2012 17:35:28 | ewon

jsem rád, že to píšeš. Někdy na to nemám nervy, ale jsem rád, že se aspoň někdo nějak snaží...

19.03.2012 17:31:46 | ewon

Před 14 dny byl před soud postaven náš premiér. Těchto 14 dní pozorujeme, jak naše politická a bankovní elita před soudem vypovídá. Je to šokující! Proč? Protože všichni před soudci odpovídají: "Nevěděl jsem, neviděl jsem, nerozuměl jsem, nechtěl jsem, neudělal jsem to, nebyl jsem tam…"

před jaký soud a za co by byli postaveni naši politici?
Řekněme, že skutečně porušili nějaký zákon- pokud existuje korupce a soud nikdy nezačne, nebo třeba neskončí (ztratí se důkazy) apod. Kdo a jak může takového politika odsoudit?
(pak by měl ještě někdo odsoudit toho, kdo ztratil důkazy, podplaceného sodce- jak to lze právně provést?)

(nabízí se otázka odvolatelnosti politiků v referendu- jenže neodvolá pak lid politika, který je jen nepopulární- lid místo soudu?)

19.03.2012 17:29:48 | ewon

Tady je přehledně a trochu zjednodušeně popsáno, jak a na co se používá referendum. Takže je ošetřeno, aby na každou malichernost či hloupost se referendum nevyhlašovalo, musí se sehnat peticí určitý počet ověřitelných podpisů, atd.

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1112/proc-se-vladci-boji-svycarske-prime-demokracie

19.03.2012 17:42:38 | Aťan

Jedna z bank vytvořila pro Island obrovský dluh, vypůjčili si peníze z Anglie a Holandska - téměř 7 miliard Euro. Tahle banka chce po občanech Islandu, aby je za ně splatili. Ale my jsme řekli: NE! My občané Islandu nebudeme platit dluhy, které udělali zločinci z privátních bank. Ale přesto chceme, aby lidé z Anglie a Holandska, odkud to bylo půjčeno, dostali svoje peníze spět. Ty jim zaplatí banka! I s úroky!

kde ty peníze vezme, když je nemá?

19.03.2012 17:24:11 | ewon

Banka je nemá, ale mají ji zlodějští finančníci, kteří se napakovali a zbaběle z Islandu utekli. Už existuje zákon, že mafiánům se odtajňují konta. A jestliže islandští finační vyšetřovatelé tvrdí, že mají v hledáčku 80-90 viníků, peníze se nakonec dohledají. Právě probíhá sledování toku špinavých peněz po celém světě, podílí se na tom mnoho vyšetřovatelů z více států, a tak doufám, že i na ty naše zločince dojde řada.
Tak si mnozí z nás představují spravedlnost, včetně mne.

19.03.2012 17:49:50 | Aťan

působil jako taková naděje, tam...

"Do konce února 2009 byly splněny všechny požadavky. Nová vláda slíbila, že bude naslouchat lidu, což dodnes činí. Minulý rok byla sepsána nová ústava a letos v červnu bude o ústavě celonárodní referendum."
(jak tu vládu sestavili? kdo ji vybral a odkud? co je v té ústavě? já vim... utčitě si to můžu vygooglovat)

19.03.2012 17:22:21 | ewon

Myslím že jsem někde četl, že se ve volbách dost používal internet. Ale evropská média o tom celou dobu mlčela, nebýt internetu, víme prd. :)

http://www.vasevec.cz/vip-blogy/islandska-revoluce-%E2%80%93-navod-pro-zadluzenou-evropu

19.03.2012 17:56:55 | Aťan

na mě to teď zhruba působí tak, že Island krachnul (jak nevím, ale tuším, že o tom mluvil kdo jiný než koukolík a použil oblíbenou stupiditu- dohledat to nemůžu.
Slovo Island a revoluce jsem na ČT24 nenašel.
mám toto:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/77073-island-cizincum-penize-ze-zkrachovalych-bank-hned-tak-nevrati/
( tedy není pravda, že by o tom neinformovaly- a taky referendum o tom jestli peníze vrátí bylo v té staré ústavě- nicméně nějaké změny zřejmě provedli)
např. si sepsali novou ústavu- ještě takový obraz- přijde mi to jako oprava už spadlé budovy (krach státu)- tady bych mohl říct, to co Islanďan protože byli "stupid"- ale myšleno spíš stupidní ve významu právě Koukolíka. (a přiznejme si, že ten význam jsem nepochopil):

http://www.youtube.com/watch?v=eb_6MdUZyw0

takže to na mě působí tak. Islandské banky to podělali. Stát krachnul, rostal nezaměstnanost, rostla nespokojenost > revoluce. O síle lidu bych nemluvil, spíš o jeho nasranosti. (je to hodně jednoduché vidění). Je pravda (a to si pamatuju), že se víc řešila ta sopka. (a taky si pamatuju víc kuřimskou kauzu a kajínka a já nevim co...).
Jinak Egypt: zase Koukolík- nevim jestli to bylo expost, nebo dopředu říkal: to je jen otázkou času než tam se něco stane.

ještě trochu osobně: Aťane, chápu, že tě to sere. Oceňuju, že se zajímáš a angažuješ, ale přijde mi, že tomu oba prd rozumíme.
(na druhou stranu ve všech revolucích jsem měl tendenci si říkat: no tak tyhle byly ty dobrý a tyhle ty špatný... V Rusku byly bolševici ty špatný, přece narozdíl od menševiků a nevim koho- asi demokratů. A otec mi řek: přečti si Tichej Don- a já: to je moc tlustý...

(sorry už je to moc dlouhej a nesrozumitelnej koment)

21.03.2012 19:25:41 | ewon

ewone, nezlob se na mne, ale co se týká informací, nejsme na jedné lodi. Sám si je najít neumíš, a když ti je přinesu na stříbrném tácu až pod nos, přijde mi, jako bys je ani nečetl.

21.03.2012 19:32:23 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí