Occupy Wall Street se 28. 4. stěhuje do Prahy

Occupy Wall Street se 28. 4. stěhuje do Prahy

Anotace: - - -

 


SKUTEČNÁ DEMOKRACIE TEĎ!


Prohlášení k akcím:


Jsme znepokojeni stavem společnosti, v němž žijeme. Ideál demokracie se v praxi smrskl na občasný rituál voleb, v němž vybíráme mezi frázemi.

 

Zatím vládnou peníze, respektive instituce a jedinci, kteří jimi disponují v nadbytku. Finanční systém, který nepřináší společnosti hodnoty, kontroluje skoro všechny hodnoty společností vytvořené. A kontroluje rovněž vládní politické strany, stejně jako takzvanou "opozici". Pro začátek žádáme okamžitou demisi vlády a zastavení reforem, jejichž skutečným hlavním účelem je další rozšíření již téměř absolutního vlivu peněz na naše životy. Od 28. dubna 2012 postupně obsadíme náměstí v Praze i v dalších městech Česka. Rozložíme zde stanové tábory po vzoru španělských měst a budeme opakovat požadavek na okamžitou demisi vlády. Přijdeme bez znaků politických stran a ideologií. Zahájíme zde diskuzi o tom, co dál, neboť si uvědomujeme, že současný společenský systém je neudržitelný a hlasování pro falešnou opozici skutečné řešení nepřinese. Přidejte se! Naše budoucnost patří nám, ne bankéřům a jejich politikům!

 

Základní teze / Prohlášení k jarním akcím:

 

1. Jsme hnutím rozhořčených lidí. Jsme rozhořčení ze situace v ČR i po celém světě. Nejsme žádným sdružením, organizací, ani politickou stranou či jejím orgánem. Hlásíme se k hnutí vzniklému na jaře roku 2011 ve Španělsku, i k odkazu hnutí Occupy, pocházejícímu z USA.

 

2. Ostře odmítáme rasismus, xenofobii a nenávist k homosexuálům.

Pokládáme rasismus a nenávist k jinakosti za svedení existujících problémů na nevinné.

 

3. Domníváme se, že současný systém není (dostatečně) demokratický.

Chybí v něm jakékoliv prvky přímé demokracie.

 

4. Tvrdíme, že současnou ekonomickou krizi nezpůsobili obyčejní lidé, ale banky. Bojujeme proti diktatuře finančních trhů a usilujeme o to, aby ekonomiku více ovlivňovaly skutečné potřeby lidí, nikoliv korporací.

Odmítáme platit za krizi způsobenou bankami.

 

5. Státní dluh vyplývá jednak z obrovské korupce, jednak z celkového nastavení společnosti, kde malá skupina lidí nabývá obrovských zisků, zatímco většina společnosti si musí půjčovat i na své základní fungování, ať už skrze stát, či jako jednotlivci. Za státní dluh necítíme odpovědnost a odmítáme ho platit. Vyplývá z nelegitimního systému, vytvářeli ho lidé, kteří nás nezastupují. Naopak, domníváme se, že osoby odpovědné za špatné hospodaření s veřejnými prostředky a navyšování státního dluhu musí nést přímou hmotnou i trestní odpovědnost, nikoliv se odpovědnosti za své chybné kroky zříkat a místo toho vydírat běžné pracující.

 

6. Je nutné udržet právo na důstojný život, a to nejen na papíře (v Listině základních práv a svobod), ale i fakticky. Reformy, které v současnosti vláda bez předchozí celospolečenské diskuze postupně zavádí, vnímáme jako útok na tyto hodnoty.

 

7. Nelíbí se nám způsob, jakým informují (nebo spíše neinformují) veřejnoprávní média. Veřejnoprávní média jsou financována z našich peněz, a tak by měla informovat vyváženě, pokud možno objektivně a nestranně, neměla by být hlásnou troubou finančních a politických elit.

 

8. Odsuzujeme jakékoliv války vedené z důvodu zisku či mocenského ovládnutí strategicky významných zdrojů či území.

 

9. Odsuzujeme drancování přírodního bohatství a bezohledné ničení životního prostředí. Příroda není naším vlastnictvím a je nutné ji zachovat v co nejlepším stavu dalším generacím. Rovněž si vážíme kulturního dědictví a chceme jej co nejúčiněji chránit.

 

10. Současný systém považujeme za dlouhodobě neudržitelný. Je nutné hledat alternativy. Tyto alternativy musí vzejít od nás, od probuzené veřejnosti. Nespoléhejme se už na politiky a stát. Spoléhat se musíme sami na sebe, řešení krize je v nás. My máme skutečnou moc tvořit novou budoucnost.

 

SKUTEČNÁ DEMOKRACIE TEĎ!


http://www.skutecnademokracie.cz/

Plakát Occupy Praha ke stažení zde.

Plakát Protest Kemp ke stažení zde.

Plakát 28. 4. ke stažení zde.

Plakát Slavné panorama ke stažení zde.

 

Occupy Wall Street ve stručnosti ZDE


Autor Aťan, 26.04.2012
Přečteno 988x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí