Centrum odporu se rodí v holešovickém DOXu

Centrum odporu se rodí v holešovickém DOXu

Anotace: Neprobíhají tu jen výstavy moderního umění, ale možná se tu rodí nová historie ČR.

 

DOX si kromě výtvarníků a jiných umělců oblíbili i historici, ekonomové, politologové a aktivisté různých protikorupčních organizací. O tvorbě ÚČTU POLITIKŮM jsem už psal ZDE. 11. 6. v DOXu proběhla veřejná panelová diskuse o slovenské Gorile (propojení mafie na soudce a politiky), o motivaci, veřejném angažmá, důsledcích a také o paralelách slovenských událostí s českým prostředím.

 

VIDEO - ZDE

 

Jméno DOX je odvozené z řeckého slova doxa, které mimo jiné znamená způsob chápání věcí, názor, přesvědčení. Centrum DOX je vnímáno jako dynamická kulturní platforma a prostor pro konfrontaci rozdílných přístupů a tendencí. Díky nezávislosti na státních institucích a programu založenému na mezinárodní spolupráci se otevření centra stalo zásadním průkopnickým počinem v českém prostředí.

 

„Dnešní svět je hypnotizován názorem, že nic není úspěšnějšího než úspěch, že na všechno je recept a že odborníci jsou ti nejpovolanější. DOX je místo, kde je tyranie expertů zpochybňována,“ říká ředitel DOXu Leoš Válka.

 

 

Autor Aťan, 14.06.2012
Přečteno 947x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí