HOKEJOVÝ SVĚT SE ZBLÁZNIL

HOKEJOVÝ SVĚT SE ZBLÁZNIL

Anotace: Dánové s klidem poráží USA v prodloužení a deklasují Slovensko 6:0. Spojené státy americké bojují o záchranu, Němci jsou v semifinále. Sparta je po 7. kole ELH třináctá, Hašek pouští jeden gól za druhým... Hokejový svět se zbláznil?

Hokejový svět je vzhůru nohama. Nebo myslíte, že ne?
Je tedy normální, že Česká republika vyhrála letošní mistrovství světa v Německu s hráči typu Gřegořek, Kašpar, Barinka a Němec, když proti ní ve finále stála ruská sborná v celé své síle? Ano, bez píle, bojovnosti, srdce, talentu a chtíče by to samozřejmě nešlo. Ale v hokeji je bezpochyby důležité i štěstí. A tak i když nás v posledním utkání mistrovství světa 2010 Rusko občas trochu přehrávalo, vyhráli jsme (i díky Vokounovi v bráně, vynikajícím českým výkonům a bjovníkům s národní hrdostí, co padali do zákeřných ruských přihrávek a střel) 2:1. My. Česká republika s týmem, od kterého raději nikdo nic neočekával. Možná tak to, že budeme hrát o udržení mezi elitou, která každoročně bojuje o titul mistrů světa.
Je tedy normální, že na tom samém šampionátu prohrály Spojené státy americké s Německem, Dánskem a nakonec i Finskem a byly to právě ony, které hrály o záchranu? Spojené státy americké, stříbrní medailisté z Vancouveru...
Je tedy normální, aby Norové a později i Švýcaři porazili Českou republiku shodně 3:2, když zrovna tyhle státy nejsou prozatím nijak hokejově vyspělé? Možná je trochu s podivem, že nás na začátku neporazila i ta Francie.
A co kanadští olympijští vítězové, kteří vypadli už ve čtvrtfinále?
Je tedy normální, že se německá reprezentace dostala až do semifinále, kde nebyla více jak padesát let, a celých šestnáct minut vedla nad ruskými superhvězdami 1:0, a ještě navíc málem dovedla zápas do prodloužení?
Vysoce zajímavé mistrovství světa, i když pro nás, Čechy, každopádně krásné... Ke konci.

Z jiného pohledu extraligová Plzeň, vítěz základní části ELH 2009/2010. Vypadla hned v prvním kole playoff s Libercem poměrem 1:4 na zápasy. A zatím někde uprostřed tabulky se potácející Bílí tygři nakonec skončili čtvrtí.
To samé v zámořské NHL. Hráči Ovečkinova Washingtonu Capitals zvedli nad hlavu pohár pro vítěze základní části nejlepší hokejové soutěže na světě. Předpokládalo se, že právě Capitals vyhrají Stanley Cup. Jaké tedy bylo překvapení, když je Montreal Canadiens, o kterých se říkalo, že je Washington jednoznačně převálcuje, nakonec Capitals vyřadili v prvním kole?
Kdo by předpokládal, že Art Ross Trophy, cenu pro nejproduktivnější hráče v základní části, získá Švéd Henrik Sedin? Kde zůstal Ovečkin, Kovalčuk, Crosby, Malkin...?

A nyní? Jak to, že víceméně podprůměrný tým Columbus Blue Jackets, za který mimo jiné hraje třeba mistr světa Jakub Voráček, v přípravných utkáních na sezonu 2010/2011 většinou vyhrává? Že v přípravě mezi německým Mannheimem a San Jose Sharks se muselo o vítězi rozhodnout až po samostatných nájezdech?
Jak to, že Dominik Hašek, mistr České republiky s Pardubicemi, pouští na svoje poměry spousty gólů, dokonce je na tom tak špatně, že počáteční nadšení fanoušků i vedení Spartaku Moskva opadlo, a v Čechách je slavný Dominátor označován za díru a spíš než slova uznání sklízí posměch?
A co třeba, když vám teď řeknu, že v době, kdy píšu tenhle článek, porazily Karlovy Vary Slavii, zatím poslední Kladno vede nad (prozatím) prvními Vítkovicemi 2:1, protože neskutečným způsobem přehrává ostravský tým, České Budějovice, v loňské sezoně nepříliš výrazný a dobrý tým, vyhrává nad Oceláři z Třince 2:0 a má zdárně našlápnuto k tomu, aby se znovu dostal na první místo v tabulce? Je možné, že Mladá Boleslav, poslední dva roky pravidelně bojující v baráži o českou nejvyšší soutěž, je nyní čtvrtá, protože porazila Spartu 5:0? Nebo že se velice daří Kometě Brno, většinou také poslední, která vyhrála nad pražskou Spartou v 6. kole české Tisport extraligy 4:3 po samostatných nájezdech, a v 7. kole porazila Liberec 2:1?
Velice úsměvné... Jak to asi bude vypadat dál? Nebudeme čistě náhodou příští rok koukat s otevřenými ústy na televizní obrazovky, až se v bratislavské aréně ve finále mistrovství světa střetnou Lotyšsko a Dánsko? V české extralize kupříkladu Mladá Boleslav s Litvínovem? V kanadsko-americké NHL třeba Atlanta Trashers a Toronto Maple Leafs? Co kdyby si Art Ross Trophy potěžkal Martin Havlát a Vezina Trophy dostal Michal Neuvirth? Nevyhraje náhodou Gagarinův pohár lotyšský klub Dinamo Riga ve finále nad běloruským Dinamem Minsk?
Hokejový svět se nejspíš pomátl... Anebo jinak – všechny kluby a týmy jsou až nebezpečně vyrovnané.

* Senzace ze zápasu první versus poslední se nakonec nekonala, Kladno prohrálo na domácím ledě s Vítkovicemi 3:5, České Budějovice jsou stále druhé díky jednomu bodu za prohru s Třincem 2:3pp.

Kristýna Mitášová
Autor Kristýna Mitášová, 04.10.2010
Přečteno 1743x
Tipy 3
Poslední tipující: Caprica
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí