Ondřej Pála vs. Konstantin Airich

Ondřej Pála vs. Konstantin Airich

Anotace: Zhodnocení zápasu z 9.3.2012 (23:00), ve kterém proti sobě nastoupili Čech Ondřej Pála a zástupce Německa Konstantin Airich, boxer původem z Kazachstánu. Opět prosím o komentáře.

Sbírka: Krátké reportáže z boxu

 190 centimetrů vysoký a 111 kilogramů těžký Ondřej Pála, náš momentálně nejlepší boxer v těžké váze, dnes nastoupil proti zástupci Německa, 185 centimetrů vysokému a 104 kilogramů těžkému Konstantinovi Airichovi.

 Oba borci měli ještě při vstupu do ringu každý po jednom pásu, ale na konci mohl s pásy odejít už jen jeden. Pálovi hrály do karet zkušenosti, výška, váha i věk. Také dokázal Airicha už jednou, před třemi lety, porazit, i když rozhodnutí porotců tehdy nebylo jednotné. Navíc od té doby Airich podstoupil patnáct dalších zápasů, z nichž jedenáct vyhrál a jeden dotáhl alespoň na remízu.

 

 Oba boxeři se hned po odzvonění na první kolo vydali nekrytí přímo k sobě a zápas zahájili plácnutím. Potom šlo ale veškeré přátelství stranou. Pála hned v první minutě Airicha tvrdě zasáhl zvedákem a ke konci kola se mu zadařilo i několik skvělých háků. To ale na položení německého borce nestačilo.

 Druhé kolo začal několika pěknými zásahy na žebra pro změnu Airich. Pála se ho snažil delšíma rukama udržet od těla, ale nakonec ho nedokázal zastavit jinak, než oplácením úderů. Ondrovy rány se zdály tvrdší a byly mířené na hlavu.

 Na začátku třetího kola předvedl Pála spoustu náznaků, jimiž se snažil svého soupeře zmást. To se mu také povedlo. Už po minutě zasadil Airichovi tvrdý zvedák na bradu a potom ho několikrát trefil silnými háky. Airich mu začal rány vracet až po dvou minutách, ale zdálo se, že docela úspěšně, i když proniknout přes Pálovu obranu Mormeckova stylu pro něj jistě nebylo nic lehkého.

 Čtvrté kolo začínalo dost podobně, jako předchozí, i když tentokrát se víc snažil Airich. Šlo ovšem hlavně o rychlé údery, zatímco Pála sázel po celý zápas spíše na sílu.

 V pátém kole jsme viděli další přátelské plácnutí. Potom Pála znovu začal naznačovat údery a s neustálým úsměvem na rtech se snažil svého soupeře utahat. A přesto, že pár ran také chytil, se mu to docela dařilo. Ke konci kola Airicha i párkrát velice tvrdě zasáhl, opět do hlavy.

 Šesté kolo začalo znovu plácnutím. Únava, která byla vidět na Airichově tělě a výrazu, se rozhodně neprojevovala na jeho bojovém zapálení. Velkým překvapením i pro britské komentátory byl okamžik, kdy Pála mírně klopýtl a Airich mu sadou tvrdých úderů vyrazil z úst chránič zubů. Hned po tom, co mu ho členové týmu v rohu opět nasadili, získal Airich znovu rychle převahu.

 V sedmém kole padlo velké množství úderů a o chránič zubů přišel pro změnu Němec, i když celé tři minuty, až na pár posledních vteřin, kdy si Pála získal na krátkou dobu převahu, byly velice vyrovnané.

 Plácnutí se konalo i v osmém kole. Je hezké, že alespoň nějací boxeři tenhle zvyk ještě udržují. Po první minutě se Pála dostával stále častěji do pozic, ve kterých nebyl nijak krytý a Airich toho řádně využíval. Přesto se zdálo, že Pálovy rány byly sice na první pohled méně výrazné, za to však víc nebezpečné a bolestivé, jak se později i ukázalo na opakovaných záběrech.

 V devátém kole schytal Pála velice, velice nepěknou sadu a skončil v rohu. Airich se zuřivým výrazem ve tváři jakoby zapomněl na veškeré přátelství a bušil do bezbraného soupeře jako do boxovacího pytle, dokud ho rozhodčí neodtrhl. Ondra vše zhodnotil opět jen úsměvem. Potom zápas začal už jen na krátkou chvíli. Airich se do Pály znovu pustil a s velkými rozmachy ho nemilosrdně bil do hlavy. Když byl rozhodčí nucen vše už definitivně ukončit s výsledkem TKO pro Němce, otřesený Pála málem přepadl přes provazové ohrazení ringu.

 

 Každého Čecha, který sleduje box, by měla tahle prohra našeho nadějného borce ranit, protože se zase o krok vzdálil bratrům Klitschkovým, ke kterým už byl tak blízko. Snad jen lidé, kteří si vsadili na Airicha, můžou jásat nadšením, protože před zápasem byl na jeho výhru kurz 5,0.

 Ondřej Pála tedy přišel o svůj pás mistra Evropy organizace WBO a k tomu si ke dvěma prohrám připsal třetí. Jeho aktuální stav tedy je 30 výher (21 KO) a 3 prohry (2 KO).

 

 Jinak byl zápas až neuvěřitelně zajímavý. Jak jsem psal, padalo v něm velké množství přesných a silných ran. Jen škoda, že je Ondra nedokázal ustát.

 

 

 

 (fotky zatím jen pro představu. Jak budou nějaké ze zápasu nebo se mi podaří najít plakát, upravím)

Konstantin AirichOndřej Pála

 

Autor vyskovak.cz, 09.03.2012
Přečteno 2020x
Tipy 4
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

preferoval bych to trochu kratší, jinak nemám problém

10.03.2012 16:40:40 | Black Sardinian

Nejsem sice fanouškem boxu, ale co se týče reportáže, mnohem lépe a poutavěji napsaná než minule, tentokrát mě to bavilo

10.03.2012 10:53:32 | kočkopes

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí